Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis begge bilene som er nevnt over her hadde hatt samme stivhet, og alle hjul innstillinger helt likt oppsatt. Ville M3'n kjørt veldig fra en 325 eller?

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Den vil jo dra fra hver gang det går å trø gassen i bunn. Det er jo ikke uten grunn at racingbiler bruker å ha mer enn 192 hk :lol::D

Skrevet

Med like sjåfører tror jeg nok M3 tar seieren pga tyngdepunktet på motoren og den bedre vektfordelingen.

Skrevet

Har hørt mye snakk om at E30 M3'en er oppskrytt iforhold til hvor godt den går. Har hørt at det ikke er så mye bedre en en 325 den går, men dette er som sagt bare noe jeg har hørt av folk som har hatt begge typer. Noen som kan bekrefte dette eller??

Skrevet

Ja,på en vanlig vei klarer en fint å holde følge med en orginal M3 opp til en viss fart før den turtallsvillige s14 motoren glir sakte ifra,men det er mer dreiemoment i en 325i og vil ta den i akselerasjon.

Jeg har kjørt "fra" orginal M3 med 325i.

Alt i alt kommer det vel mye ann på sjåfør og kjørestil.

Skrevet

Ok, ta med att det er like mye effekt og dreiemoment i begge da. Og samme sjåfør.

Et spm til, ville biltilsynet merket snill modding av torpedo vegg for å flytte motor 5-6cm lengere bak?

Skrevet
Ok, ta med att det er like mye effekt og dreiemoment i begge da. Og samme sjåfør.

Et spm til, ville biltilsynet merket snill modding av torpedo vegg for å flytte motor 5-6cm lengere bak?

Hva er da sammenlikningen??

Da har du jo kun det at 325i er tyngre fremme...

Og det er ingen fordel hvis det er det du lurer på.

Skrevet

Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Skrevet

Man kjører jo raske runder med E30 med V12 under panseret også, man må ikke se seg blind på denne vektfordelingen. Er man rask tar man mye tid selv på korte sletter.

Skrevet
Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det :wink:

Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering.

Skrevet

Bare spørre det.

Espen på BMW CCN kjører en rød 325i på bane og kjører farlig fort.

¨

Spør på bmwccn forumet om oppsette hans og flere.

Skrevet
Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det :wink:

Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering.

hmm.. på min 325 sitter nå batteriet foran, er ikke dette unormalt..? :-k

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...