Gå til innhold

E30 325 VS E30 M3 på bane?


Espen*
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hørt mye snakk om at E30 M3'en er oppskrytt iforhold til hvor godt den går. Har hørt at det ikke er så mye bedre en en 325 den går, men dette er som sagt bare noe jeg har hørt av folk som har hatt begge typer. Noen som kan bekrefte dette eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,på en vanlig vei klarer en fint å holde følge med en orginal M3 opp til en viss fart før den turtallsvillige s14 motoren glir sakte ifra,men det er mer dreiemoment i en 325i og vil ta den i akselerasjon.

Jeg har kjørt "fra" orginal M3 med 325i.

Alt i alt kommer det vel mye ann på sjåfør og kjørestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ta med att det er like mye effekt og dreiemoment i begge da. Og samme sjåfør.

Et spm til, ville biltilsynet merket snill modding av torpedo vegg for å flytte motor 5-6cm lengere bak?

Hva er da sammenlikningen??

Da har du jo kun det at 325i er tyngre fremme...

Og det er ingen fordel hvis det er det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det :wink:

Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?

Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P

Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det :wink:

Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering.

hmm.. på min 325 sitter nå batteriet foran, er ikke dette unormalt..? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...