Espen* Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Hvis begge bilene som er nevnt over her hadde hatt samme stivhet, og alle hjul innstillinger helt likt oppsatt. Ville M3'n kjørt veldig fra en 325 eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Den vil jo dra fra hver gang det går å trø gassen i bunn. Det er jo ikke uten grunn at racingbiler bruker å ha mer enn 192 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Med like sjåfører tror jeg nok M3 tar seieren pga tyngdepunktet på motoren og den bedre vektfordelingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Har hørt mye snakk om at E30 M3'en er oppskrytt iforhold til hvor godt den går. Har hørt at det ikke er så mye bedre en en 325 den går, men dette er som sagt bare noe jeg har hørt av folk som har hatt begge typer. Noen som kan bekrefte dette eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Ja,på en vanlig vei klarer en fint å holde følge med en orginal M3 opp til en viss fart før den turtallsvillige s14 motoren glir sakte ifra,men det er mer dreiemoment i en 325i og vil ta den i akselerasjon. Jeg har kjørt "fra" orginal M3 med 325i. Alt i alt kommer det vel mye ann på sjåfør og kjørestil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen* Skrevet Juni 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2006 Ok, ta med att det er like mye effekt og dreiemoment i begge da. Og samme sjåfør. Et spm til, ville biltilsynet merket snill modding av torpedo vegg for å flytte motor 5-6cm lengere bak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 16, 2006 Share Skrevet Juni 16, 2006 Ok, ta med att det er like mye effekt og dreiemoment i begge da. Og samme sjåfør.Et spm til, ville biltilsynet merket snill modding av torpedo vegg for å flytte motor 5-6cm lengere bak? Hva er da sammenlikningen?? Da har du jo kun det at 325i er tyngre fremme... Og det er ingen fordel hvis det er det du lurer på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glenng Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Sjekk ut linken under så får du svar på mye av det du lurer på..Masse bra DIY's på siden også. http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Med to akkurat like dyktige sjåfører, Ja! Men bevares, det er ikke noe problem å modde en 325i til å gå styggfort rundt en bane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen* Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3? Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Man kjører jo raske runder med E30 med V12 under panseret også, man må ikke se seg blind på denne vektfordelingen. Er man rask tar man mye tid selv på korte sletter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen* Skrevet Juni 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2006 Ok, da lærte man noe nytt i dag og:) Tror du de sier noe om understell og sånn eller er det noe som er top secret;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Bare spørre det. Espen på BMW CCN kjører en rød 325i på bane og kjører farlig fort. ¨ Spør på bmwccn forumet om oppsette hans og flere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 17, 2006 Share Skrevet Juni 17, 2006 Ja, var det jeg tenkte, har de ekstra kiloene og en lengre motor så mye å si? Er vel 48/52 vektfordeling på orginal E30 M3?Så hvis man da flytter den 325 motoren litt bakover, så burde vel det kompansere litt for det igjen. Og selve motoren uten grenrør, innsug og sånn veier jo bare 14kg mer... Så et glassfiber panser burde hjelpe på litt igjen og batteri bak... Men så møter du en M3 som har gjort det samme:P Batteriet sitter jo bak i både M3 og 325i fra fabrikk, så lite å gjøre med akkurat det Men jeg vet det finnest flere 325i i bmwccn som kjører fra de fleste E30 M3. De er da ombygd med tanke på kun raske runder, og stikkordet er vektredusering. hmm.. på min 325 sitter nå batteriet foran, er ikke dette unormalt..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå