Gå til innhold

Er sidepipe lovlig?

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

For det første så er mange av de gamle Amcarene vetereranbiler, eller ihvertfall førstegangsreg. på 70-tallet en gang. Det er helt utrolig hva som er lov på de bilene. De har noen helt andre forskrifter å følge enn oss andre. I tillegg er mange av de flyttegodsimportert, og de har også lov til utrolig mye rart.

Når det gjelder nyere biler med sidepipes, så klarer de nok utslippskravene allikevel, og er jo produsert med det sånn. Så da blir det noe annet enn ettermonterte greier. Jeg vet ihvertfall om folk som har blitt stoppa for det, og sendt på visning. Det er jo akkurat som at selv om Volvoer og amerikanere kommer med sidemarkeringslys, så har du ikke lov til å putte det på en hvilken som helst annen bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er mange av de gamle Amcarene vetereranbiler, eller ihvertfall førstegangsreg. på 70-tallet en gang. Det er helt utrolig hva som er lov på de bilene. De har noen helt andre forskrifter å følge enn oss andre. I tillegg er mange av de flyttegodsimportert, og de har også lov til utrolig mye rart.

Når det gjelder nyere biler med sidepipes, så klarer de nok utslippskravene allikevel, og er jo produsert med det sånn. Så da blir det noe annet enn ettermonterte greier. Jeg vet ihvertfall om folk som har blitt stoppa for det, og sendt på visning. Det er jo akkurat som at selv om Volvoer og amerikanere kommer med sidemarkeringslys, så har du ikke lov til å putte det på en hvilken som helst annen bil..

du har lov til å ha sidemarkerings lys på bilen.. så lenge de lyser rett ut og er orange.. hvis de lyser fremover skal de være hvite og bak over så skal de være røde.. men du har lov til å etter montere dette.

når det gjelder sidepipes så tror jeg også dette er lovlig så lenge du oppfyller kravene om avgass osv. amrikanske biler og mange andre i dag har jo faktisk eksosen som stikker ut på siden eller ut til siden rett bak bak dekket.. tenker da på nye biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man seriøs, å aldri har holdningen: "Dette er eneste måten å gjøre det på, fordi jeg sier det" Jeg sa klart ifra at jeg var veldig liberal i forhold til eventuelle endringer. At du også viser litt forståelse for hva folka der tenker er også ikke dumt..

Skjønner de at du skjønner så går alt mye bedre, det er ihvertfall min erfaring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dodge ram også? men fint om du tar en telefon til biltilsynet så vi finner ut riktige regler ang. dette :) lurer litt selv også..

Mener å huske at på Dodge RAM går de ut bak på de nyeste bilene. SRT-10 har jo eksosen bak til og med. Ford F-150 Lightning har sidepipes som standard..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...