Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice. Jaggu blank å fin den blien din på de bildene der. :D

Takk Maze.. Må si jeg er lei meg for å aldri å ha sett E30en du har i avataren..

Den er jo fortsatt i "live" tror jeg. :D Så er jo sikkert å få sett engang. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice. Jaggu blank å fin den blien din på de bildene der. :D

Takk Maze.. Må si jeg er lei meg for å aldri å ha sett E30en du har i avataren..

Den er jo fortsatt i "live" tror jeg. :D Så er jo sikkert å få sett engang. hehe.

Tror jeg faktisk har sett den, var ihvertfall en prikk lik en som sto og fylte bensin på uno x her oppe en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det ikke skjedd stort i det siste.. :D

Bilen står nå i garasjen om dagene, og koser seg glugg ihjel.. Den er virkelig fornøyd etter oljebytte.. De rare er likevel at med engang jeg starter bilen, så tikker den sykt mye til motor begynner å nærme seg driftstemp.. Helt merkelig.. Den tikket ikke så lenge på Castrol Magnatec og dette er jo 5w olje dette også som Magnatecen..

Men! Når oljen blir varm, blir det HELT dønn stille.. Du hører kun vifta som blåser.. Helt rått.. Mulig det også er litt fordi jeg brukte Omega 907 motorrens først.. Alt i alt er jeg hvertfall sykt fornøyd.. Motoren er så stille som aldri før og det er helt annen gange på den :D

Ellers har jeg prøvd spacere.. Monterte på 30mm spacere (15 på hver side) og da ble det litt trøbbel..Det slo oppi både bakfanger og skjermbue, og tilslutt måtte jeg innse at det ikke gikk.. Felgene er perfekt.. De er akkurat der de skal være.. Men når det ikke går, så går det ikke... Kommer til å bruke de på utstilling og slikt da :D

Sist men ikke minst, har jeg bestilt enda en bilpleiepakke.. Denne gangen kommer det Scholl S30+ og Oransje pads, samt mer Pro Detailer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt... oljen er meget tynn i begynnelsen... gd olje, MEN, vet ikke om den er helt nødvendig siden bilen ikke blir kjørt når det er kaldt liksom...

Ville du heller gått for 10w mener du?

Hva har du da sondre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 10w-40 nå... men skal nok ha 10-50/60 muligens... tynne oljer trenger du bare når bilen er tungstartet elelr veldig ny og ikke bruke olje uansett... bruker bilen din olje, bruker den mer når motoren er kald, for da trenger den mer igjennom... men nå er ikke jeg ekspert... men det er det jeg har lært på oljekurs... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører 10w-40 nå... men skal nok ha 10-50/60 muligens... tynne oljer trenger du bare når bilen er tungstartet elelr veldig ny og ikke bruke olje uansett... bruker bilen din olje, bruker den mer når motoren er kald, for da trenger den mer igjennom... men nå er ikke jeg ekspert... men det er det jeg har lært på oljekurs... :-P

Hmm,ja det jeg også har ment, men 5w50 er sikkert helt konge den, men da gjorde du jo egentlig valget mitt ganske mye enklere..

Har lenge vurdert castrol 10w60, men ikke vært helt sikker.. kjørt på 0w40 i fjor, og 5w40 året før der..

Men da tror jeg nesten det blir 10w60 i år..

Men mye av grunnen til at kevin gikk for 5w50 var vel fordi det var det mobil 1 hadde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... kan nok skaffe deg en grei pris gjennom luftwaffel :-P hehe... sånn som kevin fikk :-P men ja, tror no jeg skal ha litt tykkere olje (den er jo uansett "tynn" når det er over 0 grader) men tjukke oljer har en tendens til å fryse når det blir kaldt... men på en sommerbil er 10w mer en tynt nok, og speielt hvis den bruker litt 8) hehe... slik som om at kevin sin tikker, er nok bare et teng på at han bør skifte igjen snart, da han sikkert ikke har fått ut all dritten, elelr at olja faktisk er litt tynn så lenge det ikke er blitt godt å varmt enda...

men tipsene er jo tynn olje på vinter, tjukk olje på sommeren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...