Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1. Vask med Nxt Tech Shampoo (den vi brukte nede der anders

2. Gikk over med Quik Clay Kittet og clayet hele bilen.. Sinnsykt mye skitt den fant selv om bilen ble lakkert i påska!

3. Polerte over med Nxt Tech Wax 2.0.

Brukte Mash Mitt til såpen og tørket av med Water Magnet, og deretter Meguiars Padder og 100% Bomullskluter til det andre..

Dagen etter waxen smurte jeg inn bilen med den nye Ultimate Quik Detailer som er helt RÅ på vannavisning.. Kan si det slik at jeg tømte en 10 liter bøtte på panseret i dag, 9,9 liter rant av, resten perlet seg. Tørket over EN gang med Water Magnet og panseret var tørt..

På dekkene er det Endurance Gloss.

Per i dag har jeg enda ikke prøvd ScratchX'en, men den skal prøves på Svigermors bil slik at jeg ser den funker;)

Se forøvrig bildene fra treffet på Våler.. Så ser dere at Meguiars Klistremerket egentlig bare var tøft slik det ble plassert..

Så veldig bra ut!! :D

Tenkte jeg skulle prøve noe fra Meguiars på min bil også..

Hva tror du om:

LAKK:

- Shampo: Nxt Tech Shampoo

- Ripefjerner: ScratchX

- Polering: Mequiars Deep Crystal

- Wax: Nxt Tech Wax 2.0

- Fjerning av Wax: Mequiars Microfiberkluter

- Vannavisning: Ultimate Quik Detailer (etter vask)

- Fjerning av Detailer: Mequiars Microfiberkluter

DEKK:

- Endurance Gloss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut!! :D

Tenkte jeg skulle prøve noe fra Meguiars på min bil også..

Hva tror du om:

LAKK:

- Shampo: Nxt Tech Shampoo

- Ripefjerner: ScratchX

- Polering: Mequiars Deep Crystal

- Wax: Nxt Tech Wax 2.0

- Fjerning av Wax: Mequiars Microfiberkluter

- Vannavisning: Ultimate Quik Detailer (etter vask)

- Fjerning av Detailer: Mequiars Microfiberkluter

DEKK:

- Endurance Gloss

Husk at klubben har litt prosenter, så bestill gjennom oss ;) Skal forhåpentligvis få inn en bestilling etter Ål utstillinga, som du OGSÅ kan få være med på om du snart melder deg inn ;)

Polish trenger u ikke, fordi Nxt Tech waxen opererer som både wax og polish i ett med mindre jeg ikke har misforstått Liv på Meguiars helt.. Jeg ble hvertfall fortalt at Deep Crystal polishen ikke var noe vits fordi Tech waxen dekket dens oppgaver så god likevel... Husk at polish bare er å gjøre lakken jevn, mens selve beskyttelsen ligger jo i waxen..

Vil også anbefale Wash Mitten, den er superrå.. Og så glemmer du jo helt Quik Clay kittet.. Det er jo det råeste bilpleie produktet noensinne oppfunnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det, men den brukes hovedsaklig på eldre lakk..

Du kan si det slik at til daglig så brukes jo Ultimate Quik Detailern som ett mellomledd mellom vask og voksing..

Polering, som betyr å gjøre en overflate glatt/jevn, er ett viktig ledd om oveflaten er full av skader.. Derimot, om oveflaten er nesten nylakkert. så er polish unødvendig, fordi de små ripene du har (swirls) tar ScratchX'en seg av, samt at den nye tech 2.0 waxen er mye bedre en den forrige.. Den er rett og slett helt sinnsyk..

Heine: Jeg glemte å nevne watermagneten, den er helt rå i forhold til pusseskinn, og å vaske en svart bil uten å tørke er jo helt dødfødt i disse tider da støv og pollen er hovedårsaken til skitten bil i utgangspunktet.. Når det gjelder mikrofiberkluter er det greit å ha en til å fjerne polishen med, men 100% bomullsklutene til meguiars er MINST like gogde.. Vil anbefale deg at du kjøper MINST 2 av disse, så kjøp hvertfall 3 så har du en i reserve. Du trenger 1 til ScratchX, 1 til UQD'en og en til Waxen.. Jeg på min bil bruker alle 8 sidene (bretter den slik at du har 4 deler per side om du skjønner.. Helast burde du bruke 2 til UQD'en fordi om bilen er veldig støvete kan det være lurt å snu kluten til en ren side oftere...

Så det beste svaret jeg kan gi deg Mysild er at polisdhen blir ett unødvendig produkt i det henseende at tech waxen gjør en god nok jobb til valig bruk.. Er nok mulig ma burde kjøpe polishen til bruk av og til, men er voksinga man bruker mye av iom at det er en behandling som skal gjøres "noen" ganger utover sommeren.. Jeg tror med nymotens lakken som er i dag, at den ikke trengs å poleres så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Lite har vel egentlig skjedd den siste tiden..

Venter enda på Tåkelysa mine fra Klausen-tuning, og også Camberstaga til bakstillinga. Tragisk egentlig, sliti 4 mm på innsiden og 1 mm på utsiden av dekket på 1 måned.. Noe er helt klart feil.. Kan også se med det blotte øye at 255 dekk mer er som 225 dekk for de siste 3 cm av yttersporet er ikke nedi engang.. Ser egentlig litt mørkt ut for Rudskogen om jeg ikke bare setter fra meg bilen nå en stund..

Jaja.. Ellers så har jeg nå touchet opp litt på skjøten mellom Sideskjørtet og karosseriet. Det som har skjedd der er at siden sideskjørtene er limt fast i buene, og buene sitter i karosseriet, så flexer fugen på sideskjørtet frem og tilbake, og utover og innover, altså i alle retninger, når jeg kommer i en sving. Denne ekstra flexinga fører til at lakken slipper oppå fugen. Kan nok tyde på at karosseriet på en sedan i høy hastighet vrir seg mer enn Coupe.. Dette er nok hovedsaklig pga de to ekstra dørene, og at da avstivninga bak ikke blir like god.. Samme vridning har også gjort til at lakken har sprekt 2 cm mellom buen og skjørtet på førersiden..

Litt dårlig utvikling egentlig, men er veldig lett å touche opp, samt at det ikke synes veldig godt. Men som sagt er jeg jo nervøs for videre sprekkdannelser, noe jeg da eventuelt må ta som det kommer..

Kan ikke gå å reklamere på lakken heller føler jeg, da det helt klart er MÅTEN det er satt sammen på som er avgjørende.. Om man bare har sideskjørt, som er festet med bare tec-7 fuge mellom karosseriet og skjørtet, vil nok dette flexe bedre. I mitt tilfelle sitter som sagt skjørtet fast med buene i hver sin ende.. Og belastninga kan derfor ikke gå ut den veien, men mot fugen som ligger mot karosseriet..

Edit: En annen ting som er helt klart, er at slike utstillingsbiler ikke er ment for å bli brukt. Det er såpass store endringer i karosseri kontruksjoner her at det lett sprekker opp.. Slik tror jeg det vil være med de fleste bygg der buene ikke blir valset. Det er også vitkig å understreke at det ikke er buene som løsner, men at det er den fugemassen som er brukt mellom buer og skjørt, og skjørt og karosseri som løsner. Den strekkes tydeligvis lengre enn sitt toleransepunkt, og blir dermed revet løs. Teorien jeg har om akkurat det er som jeg beskrev ovenfor, for store vridninger i karosseriet. Senking og avstivning kan være årsaken til dette, siden tivere oppheng og understell tvinger karosseriet til å ta mer av vridningen selv..

Men denne bilen er til for å brukes.. Og da må man bare innfinne seg med at slike ting oppstår, og at man må rette de etter beste evne underveis. Heldigvis er det enda bare ting som jeg kan se med første øyekast, og blir det større ting, så må man bare innfinne seg med å gjøre ting litt anderledes, være en erfaring rikere, og lakkere de værste delene på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite skjedd, men stort innlegg uansett 8)

kjipt at det sliter såpass mye... men vil nok hjelpe litt når du kanskje får de stagene ja...

nei!?!? du tuller?! KJEDELIG :-(

ikke noe du kan gjøre hellr med det egentlig? men du kan jo kanksje sveise halvbur? og ha stabstag på fjærbena, for å stive opp litt? det er jo en utstillingsbil med klasse, så det hadde jo bare gjort den enda tøffere :-D

ja, er kanskje en grunn til at så få av de er på veien 8) hhehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite skjedd, men stort innlegg uansett 8)

kjipt at det sliter såpass mye... men vil nok hjelpe litt når du kanskje får de stagene ja...

nei!?!? du tuller?! KJEDELIG :-(

ikke noe du kan gjøre hellr med det egentlig? men du kan jo kanksje sveise halvbur? og ha stabstag på fjærbena, for å stive opp litt? det er jo en utstillingsbil med klasse, så det hadde jo bare gjort den enda tøffere :-D

ja, er kanskje en grunn til at så få av de er på veien :) hhehe...

Nå er det vel vanskelig å få godkjent halvbur også i Norge, og ser egentlig ikke vitsen med det heller ;) Det kan nok hende det blir bygd banebil ut av denne når jeg får meg unge og stasjonsvogn ;)

Når det gjelder sprekkene her så gjelder det å ikke krisemaksimere enda.. Føler faktisk at det ikke er noe jeg kunne gjort anderledes i byggeprossessen så godtar at det blir litt slik.

Dessuten ///Mysild, Det er ikke noe store greier. Det er ikke slik at det er synlig for andre enn meg som vokser og gnikker på bilen ukentlig. Derfor jeg er spent hva som skjer videre, men er absolutt ikke sånn at det er ille, tvert i mot så er det så lite at du vil ikke se det. Som regel så ser du ikke sprekker på 0,1 mm i lakken før du er så nærme at 9 av 10 biler hadde hat synlige lakkfeil likevel.. Og hvor mange ganger har du egentlig saumfart en bil på utstilling? Tror kanskje eiern vet mye mer om småfeil enn de som bare ser overblikket gjør.. Så lenge det ikke er klare rustbobler, eller strukturendringer i lakken, så vil lyssetting, skyggekasting og metallic effekten i lakken, samt de ekstra strøkene med klarlakk gjøre sitt til at du aldri kommer til å se de.. Du får se selv på Rudskogen, også ringe meg når du har funnet feil. Tror egentlig ikke du kommer til å se de, men er klart det er jævli irriterende for meg som vet at de er der.. Er som når du finner ut at det er rustbobler under døra, og de er på vei frem, ingen andre som ser de, men når du først polerer der nede og ser de selv, så irritererdet en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...