Gå til innhold

E36 Breitbau II/M-tech *Solgt* Takk til dere alle!


BreitBau
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synes bilen burde vært lavere 2-3cm

I Forhold til hvilket bilde?

Det er generelt sett ikke noe problem å kjøre den ned på 7 cm.. Det merkelige er at om du måler, så er det kun en 7 mm forskjell på min og den oransje (vetu03) og det ser mye mer ut i virkeligheten..

Jeg har dog noen problemer å ta hensyn til:

1. Vetu03 har ikke innerskjermer bak valsingen sin.. Jeg har smeltet om innerskjermene til å gå helt ut til skjermbredderen.. For å få dette til å passe var jeg nødt til å lage en fin bue som er "slakere" enn selve skjermen og derfor tar hjulet oppi innerskjermen lenge før det tar oppi skjermen.. Dette gjør sitt til at jeg godt kan ha den nede på 5 cm, men da er ikke svingradien større enn at jeg kan bevege rattet 15 cm til hver side.. :P Kjørte slik ut fra Rudskogen i juli og da måtte de innkommende bilene stoppes for å slippe meg ut igjen, siden det var vann i utkjøringsfeltet.. Kom ikke ut der :P

2. Veiene her oppi har spor som er 14 cm dype på det værste. Dette målte Mesta ved å legge ett langvater tvers over vegbanen og måle sporene fra vateret og ned.. Med 14 cm dype spor kan du ikke kjøre hva som helst altså.. Da hjelper det ikke om området midt på leppa går opp igjen.. Du skal ha rimelig peiling på hva du driver med... Jeg pendler på denne strekningen 9 mil hver dag, og vil derfor har større "bevegelsesfrihet" enn vetu03 trenger..

3. Jeg har skjermer som bygger utenpå og UNDER sideskjørtet noe som gjør til at mine sideskjørt er ca 1 cm lavere på de første og siste 20 cm, enn de med bare Riegerskjørt .. Dette må kompenseres ved å heise den 1 cm foran, ellers tar det rett og slett nedi på fartsdumper..

Jeg ønsker en look der hjulene går i kant med skjermene, ikke der skjermene ligger nedpå felgen. Jeg syns kanskje Vegard sin bil var 1 cm for lav på hjulet foran, men slikt er smak og behag.. Når det kommer til bak, kan jo alle se at min er MYE lavere enn vetu03 sin.. Fordi skjermbuene mine begynner 8 cm høyere opp enn originale, og fordi jeg har mye bedre plass.. Syns derfor jeg får ett mye bedre lavt preg over hele bilen, og ikke bare foran..

Ingen tvil om at min senk er mer praktisk enn vegard sin som er 7 mm lavere.. Tross alt så kjørte jeg bare over golsfjellet i 100 km/t (utenom "killer partiet rundt sanderstølen).. Vegard trilla jo såvidt bak der :P

Edit: Sa detta til Vegard også før han reiste at jeg syns bilen hans var for lav foran, så detta veit du om Vegard.. Ikke noe drittslenging her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvet det!!! Den er nok litt for lav forann nå i forhold til hjul og klaring bak...

Syntes din senking er helt perfekt, helt lik klaring på buene forann og bak..

Dette sliter jeg med, da syntes jeg den blir for høy forann. og jeg får den ikke mer enn en cm til ned bak pga felg dim og at du har bredde skjermer.

Nei, tar det ikke som drittslenging... Er egentlig enig med deg!! Den fikk nok satt seg litt på turen ned, var lavere der enn dagen før jeg reiste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst på ett minne for livet, samt en liten oppsummering på sommeren. Dessuten trenger jeg bakgrunn til trofehylla..

lagde derfor en poster som er i rimelig stort format.. Vi snakker 1180x840 mm om jeg ikke husker feil..

Her er en miniversjon av den.. Noen forslag som kan gjøre den enda bedre? Er ikke ramm på PS men syns da den ikke ser så værst ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...