Gå til innhold

Ny spiller i 92 E36 - men hva med alarmen?


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en 92 mod E36 sedan, som jeg gjerne vil ha litt mer lyd i. Siden det er den orginale radio/kassett spilleren som står i, sier det seg selv at jeg trenger en ny cd-spiller. tenkte da på denne http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1560.

Men her kommer problemet, bilen har nemlig defa-alarm installert, og den er visstnok koblet til den orginale spilleren, slik at jeg må taste inn koden til alarmen der hvis jeg f.eks har koblet fra batteriet. Vil det fremdeles fungere med en ny spiller, eller er jeg nødt til å beholde den gamle, i tillegg til å montere en den nye spilleren? noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at en DEFA alarm, er koblet til en original radio, MEN det at du kobler fra batteriet, å må taste inn en kode på spilleren etterpå, er riktig, men det er kun en kode som sperrer spilleren, så du kan nok trugt bytte spiller, uten bekymringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig det jeg håpet på ja, men han jeg kjøpte bilen av forklarte det nok litt knotete. Da antar jeg det bare er å slå seg løs med ny cd-spiller da :D takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å bytte spiller det. Ikke noe problem. Men husk at du må få med deg en ISO adapter til kabelsettet i bilen din. Slik at du ikke trenger å klippe ledningene som sitter i bilen. Bare si at du vil ha med en ISO adapter til BMWen din. Og så trenger du en antenneovergang. Da er det bare Plug and Play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plug and play, det høres bra ut. Meg jeg trenger også en antenneovergang, får bare huske å spørre etter det da. Apropos antenne, hvor er den på bilen hen? har liksom ikke sett noe til den, så lurte litt på det.

Forresten, noen som har erfaring med Focal 130a1? planer om å kjøpe dette til å ha foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antennen ligger støpt inni sammen med varmetrådene i bakruta.

Husk at hvis du kjøper Pioneerspilleren må du kople sammen den blå ledningen på kabelsettet som følger med spilleren. Dette er for å aktivere antenneforsterkeren som ligger i stoplen ved bakruta.

Focal skal være bra uten at jeg har hørt dem. Men du får sikkert noen bedre svar fra andre her på forumet ang. høyttalerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for det frontsettet, Access er fra den billigste serien til Focal, men absolut en bra høyttaler til prisen.

Det er ofte slik at det heller lønner seg å kjøpe billigste modell fra et annerkjent merke, fremfor andre produkter til samme pris. I og med at de er nært beslektet med langt dyrere og mer påkostede høyttalere:wink:

Hvis du leser litt om Focal, vil du raskt få ett inntrykk av at de kan det de driver med bedre enn mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var noe ala det jeg og tenkte. Bestillte forresten både spilleren og høyttalerne på bilradiospesialisten her i bergen på mandag, så får se om de er komt i morgen. Sa de skulle være her onsdag, men av erfaring så vet jeg det pleier å ta litt lengre tid enn det de sier til å begynne med. men men, den som venter på noe godt...

Apropos, skal sikkert til å installere høyttalerne på søndag, (så sant jeg får de i morgen da), men er litt usikker på hvordan jeg får av dørpanelene foran. Har haynes-boken, men er ikke alltid like lett å skjønne hva de mener, så litt på det i sted. noen som kan si kort hva som må til for å få av panelet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner to skruer ved håndtaket, bak noen plastikkplugger. Så skyver du av rammen rundt døråpneren fremmover. Den kan sitte litt godt, så vær forsiktig så den ikke knekker. Så skrur du av låsepinnen.

Da er det bare å trekke ut hele dørpanelet. Det er festet med plastikkplugger rundt hele. Kan være greit å begynne nede i et hjørne. Bruk et flatt skrujern å kile det mellom panelet og døra. Vipp så ut med et lite rykk. Når du har fått løsnet en eller to plugger, er det bare å jobbe seg bortover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...