2M@s Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 Har fått feil på bilen min, den slutter plutselig å trekke og hvis jeg gir litt gass skyter å smeller det som bare f... Hvis jeg gir full gass fungerer den fint igjen helt til jeg stopper den og starter igjen. Har bytta LMM, men det hjalp ikke, har ca 20 mil til nermeste verksted som kan ta diagnose, tar litt tid å kjøre dit med en bil som hoster og harker.. Noen som har hatt samme feil her???
Gartner ED Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 Har du prøvd å bytte plugga?? kan rett og slett vær så enkelt
Bmw323i Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 først ville jeg gjort som Gartner ED sa, å bytte pluggene. hvis problemet er der fortsatt ville jeg sjekka om fordelerlokket og tenningskablene er fine.
Gjest Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 Hatt motorvask på bilen nylig? Det samler seg svært mye vann i plugghullene på denne motoren ved motorvask, som igjen kan føre til overslag. Da vil ikke bilen gå noe særlig.
Turbo-Knut Skrevet Juni 21, 2006 Skrevet Juni 21, 2006 først ville jeg gjort som Gartner ED sa, å bytte pluggene. hvis problemet er der fortsatt ville jeg sjekka om fordelerlokket og tenningskablene er fine. På M50 motorene er det én coil for hver plugg! altså ingen fordeler og tennpluggledninger
Dr_S Skrevet Juni 22, 2006 Skrevet Juni 22, 2006 Ulempen med å bo øde? Glad jeg har 10 min med bil til nærmeste BMW verksted... 20 mil? Shit!
2M@s Skrevet Juni 22, 2006 Forfatter Skrevet Juni 22, 2006 Har du prøvd å bytte plugga?? kan rett og slett vær så enkelt Har nettopp bytta plugger, så det kan ikke være dem.. Bilen blir bare verre og verre, må nok bare få vikingen til å kjøre den til merkeverksted..
2M@s Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Skrevet Juni 27, 2006 Fikk tatt diagnose i dag, lambdasonden som har tatt kveld..
Nautiluz Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Fikk tatt diagnose i dag, lambdasonden som har tatt kveld.. Var det alt? Bilen min går greit uten den.. Merket ikke noe til at jeg koblet den av.. Så den funker nok dårlig.
2M@s Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Skrevet Juni 27, 2006 Fikk tatt diagnose i dag, lambdasonden som har tatt kveld.. Var det alt? Bilen min går greit uten den.. Merket ikke noe til at jeg koblet den av.. Så den funker nok dårlig. Var kun 2 feilkoder, husker ikke helt nøyaktig hva det sto, men den ene var noe varmegreier til lambda og den andre sto det bare lambdasonden.. Så da var det bare å bestille en ny å håpe på at det fungerer
TexWiller Skrevet Juni 27, 2006 Skrevet Juni 27, 2006 Har aldri vært borti at noen biler begynner å skyte å smelle pga defekt lamda. Når lamdaen ryker settes bilen i nødprogram (middelverdi på lamda) slik at bilen i utgangspunktet kan kjøres normalt men den går litt fetere (ved normal kjøring er det tvilsomt at du merker noe i det hele tatt) Belgen som går mellom LMM og innsugsmanifol derimot sprekker slik at når du gir gass og motoren vrir seg får den falsk luft, da smeller og putrer det. trenger selvfølgelig ikke være dette som er galt men det er ikke akkuratt ett ukjent fenomen nei. ta belgen helt av og sjekk den skikkelig dette gjelder også slangene som inn på undersiden
2M@s Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Skrevet Juli 7, 2006 Fikk ny lambda i dag, nå fungerer den som den skal Nå mangler jeg bare 4 hjuls kontroll, har bytta alle foringene med powerflex..
Muren Motorsport Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Powerflex blir tøft!! men de bruker å knirke VELDIG etter en tid.. menmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå