Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er jo fortsatt effektøkning, og turbo skal jeg ikke ha. Så dette blir i mine øyner verdt det, selv om det er dyrt. Spare, spare, bruke, bruke.

Har du vurdert annen motor? M50B25 eller M52B28 f.eks. Disse er også fullt mulig å godkjenne i E30 uten noe TUV-godkjenning og slikt styr, vet det ble godkjent en e30 med M50B25 for kun noen uker siden. En M52B28 har jo kun 1 hest mer, så det skulle ikke være noe særlig større problem å godkjenne? En M52B28 med litt godsaker som grenrør, kvasskam (evt innsug fra S52, den amerikanske M3-modellen), åpent luftfilter med varmeskjold, M50B25 innsug og underdrive pulleys skal visst gi rundt 240 ekte hester. En ordentlig chip i tillegg (trenger ikke bli dyrt, ta kontakt med Fekzen her på forumet for å få en skikkelig chip tilpasset din motor til en rimelig penge) vil nok også være greit.

Skrevet
Er jo fortsatt effektøkning, og turbo skal jeg ikke ha. Så dette blir i mine øyner verdt det, selv om det er dyrt. Spare, spare, bruke, bruke.

Har du vurdert annen motor? M50B25 eller M52B28 f.eks. Disse er også fullt mulig å godkjenne i E30 uten noe TUV-godkjenning og slikt styr, vet det ble godkjent en e30 med M50B25 for kun noen uker siden. En M52B28 har jo kun 1 hest mer, så det skulle ikke være noe særlig større problem å godkjenne? En M52B28 med litt godsaker som grenrør, kvasskam (evt innsug fra S52, den amerikanske M3-modellen), åpent luftfilter med varmeskjold, M50B25 innsug og underdrive pulleys skal visst gi rundt 240 ekte hester. En ordentlig chip i tillegg (trenger ikke bli dyrt, ta kontakt med Fekzen her på forumet for å få en skikkelig chip tilpasset din motor til en rimelig penge) vil nok også være greit.

Har endret planene for lenge siden, men M20-sugemotor blir det uansett! :)

Skrevet

Enig med Pedro, 80 000 for 39hk er galskap. Spytter man 80 000 i et turbobygg har man en motor som vil sparke rimelig fra seg. Trimme en "sugemotor" er sinnsykt dyrt. Har en Kompis som sikkert har brukt 50-60k på sin 328, han blir lett kjørt fra en annen kamerat med en audi 1,8T, han har brukt 27k på sin motor.

Skrevet

For ikke å snakke om mer morsomt i forhold til turbo. Ting skjer med en gang, og man trenger ikke vente på turbotrykk. I mine øyne er det veldig viktig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...