jorg1s1 Skrevet Juni 23, 2010 Share Skrevet Juni 23, 2010 Er jo fortsatt effektøkning, og turbo skal jeg ikke ha. Så dette blir i mine øyner verdt det, selv om det er dyrt. Spare, spare, bruke, bruke. Har du vurdert annen motor? M50B25 eller M52B28 f.eks. Disse er også fullt mulig å godkjenne i E30 uten noe TUV-godkjenning og slikt styr, vet det ble godkjent en e30 med M50B25 for kun noen uker siden. En M52B28 har jo kun 1 hest mer, så det skulle ikke være noe særlig større problem å godkjenne? En M52B28 med litt godsaker som grenrør, kvasskam (evt innsug fra S52, den amerikanske M3-modellen), åpent luftfilter med varmeskjold, M50B25 innsug og underdrive pulleys skal visst gi rundt 240 ekte hester. En ordentlig chip i tillegg (trenger ikke bli dyrt, ta kontakt med Fekzen her på forumet for å få en skikkelig chip tilpasset din motor til en rimelig penge) vil nok også være greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 23, 2010 Share Skrevet Juni 23, 2010 Er jo fortsatt effektøkning, og turbo skal jeg ikke ha. Så dette blir i mine øyner verdt det, selv om det er dyrt. Spare, spare, bruke, bruke. Har du vurdert annen motor? M50B25 eller M52B28 f.eks. Disse er også fullt mulig å godkjenne i E30 uten noe TUV-godkjenning og slikt styr, vet det ble godkjent en e30 med M50B25 for kun noen uker siden. En M52B28 har jo kun 1 hest mer, så det skulle ikke være noe særlig større problem å godkjenne? En M52B28 med litt godsaker som grenrør, kvasskam (evt innsug fra S52, den amerikanske M3-modellen), åpent luftfilter med varmeskjold, M50B25 innsug og underdrive pulleys skal visst gi rundt 240 ekte hester. En ordentlig chip i tillegg (trenger ikke bli dyrt, ta kontakt med Fekzen her på forumet for å få en skikkelig chip tilpasset din motor til en rimelig penge) vil nok også være greit. Har endret planene for lenge siden, men M20-sugemotor blir det uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
painkiller Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 Enig med Pedro, 80 000 for 39hk er galskap. Spytter man 80 000 i et turbobygg har man en motor som vil sparke rimelig fra seg. Trimme en "sugemotor" er sinnsykt dyrt. Har en Kompis som sikkert har brukt 50-60k på sin 328, han blir lett kjørt fra en annen kamerat med en audi 1,8T, han har brukt 27k på sin motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Men en skikkelig trimma sugemotor er i mine øyner grommere enn ett turbobygg igjen. Og ikke minst, det ser orginalt ut om man blir stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotenisse Skrevet Juni 28, 2010 Share Skrevet Juni 28, 2010 Sugemotor er respekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet Juni 29, 2010 Share Skrevet Juni 29, 2010 Sugemotor er respekt. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Juni 29, 2010 Share Skrevet Juni 29, 2010 For ikke å snakke om mer morsomt i forhold til turbo. Ting skjer med en gang, og man trenger ikke vente på turbotrykk. I mine øyne er det veldig viktig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå