Gå til innhold

ABS!?


Haug
 Share

Anbefalte innlegg

Det er faktisk ikkje feil på Periodisk kjøretøykontroll (EU-kontroll) at ABS ikkje virker.Hadde verkstaden vore seriøse og kontrollert kva som står i kontrollboka si hadde dei funne ut at det er berre krav til kjøretøy som er over 3500kg og har ABS. Kjøretøy under 3500kg kan ha ABS og vere ute av funksjon (som i dette tilfellet) uten at dette skal annmerkast. Med andre ord bilen din skal bli godkjent sjølv om ABS ikkje virker.........

Det er ikkje alle E36 som har ABS.

Dessverre kan ein ikkje koble til diagnosemaskin på E36 på ABS systemet. Ein kan ohme kvar enkelt sensor for å sjå om det er nokon sensorar/ledningar som er defekte. Lykke til. :)

Men:

Viss det er på bilen skal det vel fungere?

Verkstedet er seriøse har jeg inntrykk av. Men fikk beskjed at dette måtte ordnes før den ble godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan ein ikkje koble til diagnosemaskin på E36 på ABS systemet. Ein kan ohme kvar enkelt sensor for å sjå om det er nokon sensorar/ledningar som er defekte.

Dette er vel feil. Har selv fått beskjed fra BMW-verksted at de kan lese ut hvilken sensor som eventuelt er defekt.

Etter hva jeg har hørt kan man hvertfall ikke det på de eldre modellene, på de nyere e36'ene vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...