Gå til innhold

Noen som har tips til bilstereo til BMW 318 i Touring (E36)?


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å s skaffe meg noe mer enn det orginale som sitter i bilen. Noen som har noen gode råd og tips???

Hadde tenkt til å ha en basskasse bak mellom hjulbuene, og det er cirka 80 cm i mellom der. Skal jeg gå for 10" eller 12"? Vil helst da ha 2 bassere. Hvordan bør jeg feste denne kassa?

Hva med diskanter? Er det mulig å bytte ut de orginale som sitter bak i taket med noen andre eller er det vanskelig å få tak i noen som passer der? Hvordan er det å få løs de gamle diskantene?

Trenger da også en forsterker selvsagt. Gode forslag til hvor denne bør plasseres? Har sett P.I.B sin e36 touring som var månedens bil i fjor. Han hadde plassert den i dekselet på venstre side i bagasjerommet. Er dette den beste løsningen?

Noen som skal selge noe, eller som har gode tips om hvor jeg bør handle, takker jeg for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha to subber bør du nok gå for 10", hvis du ikke vil "offre" bagasjerommet da :roll:

Jeg driver å moterer i E36 Touring og sliter litt emd å få til en bra løsning med mine to 12"ere.

Når det kommer til høyttalere glemmer du de bak, bare å koble de av :wink:

Bruk heller det budsjettet du har på et skikkelig frontsett. Med frontsett mener jeg et sett med diskant, mellomtoneelement og et delefilter. Med et skikkelig frontsett og en real bass har du et presantabelt anlegg. Men husk to ting, lys skal komme forfra. Og anlegget ditt blir aldri bedre enn sit svakeste ledd, med det mener jeg at du også bør tenke på strømtilførsel og skikkelig kvalitet på kablene :wink:

Lykke til med prosjektet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør to 10ere og bytt ut frontsettet til noe bra. Drit i de bak. De spiller bare rett nedover uansett.

Ang. forsterker. Siden det ser ut til at du skal ha litt ompf i bilen må du tenke på kjøling av forsterkeren. Ikke gjem den inn bak/under/mellom. La den få litt frisk luft.

Kast ut reservehjulet og monter forsterker nedi der med ny toppplate. Monter et par vifter. Hvis du vil ha det skjult kan du lage et nytt gulv som du setter inn et gitter rett over forsterkeren. Så kler du plata med teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...