Gå til innhold

Anlegg i E39 "Jass"


Anbefalte innlegg

Er nå i gang med bilen til Jass her på forumet. Skal sjekke om vi får litt lyd utav den. Målet er vel å knekke 143dB. Med ett Pioneer 5000SPL 12" element. På en Kicker KX2500.1 som er målt til 2960RMS.

Ting som skal inn i bilen:

Kicker KX2500.1.

Pioneer 5000SPL.

Stinger 5farad kondensator.

Stinger SP 1700batteri.

Ett par 6.5" skjermer.

Playstation

Frontsett og forsterkere blir vel antagelig Focal.

Først ett bilde av bilen.

IMGP1133.jpg

Ett par vegger i kassa.

IMGP1249.jpg

IMGP1250.jpg

Noen ganger må man bare lage seg nye verktøy. ;)

IMGP1251.jpg

Elementet veier nette 36kg.

IMGP1254.jpg

Med plexplate på.

IMGP1277.jpg

IMGP1280.jpg

Jording kan aldri underdrives. Her 2stk 50m2 En til batteri og en til kondensatoren.

IMGP1283.jpg

For å gi ett lite intrykk av hvordan ting skal bli.

IMGP1293.jpg

IMGP1294.jpg

Bilde i dunkel belysning og. Kommer endel mere inn som skal lyse opp senere.

IMGP1305.jpg

Nedfellbare seter og skipose åpning er ett must!

IMGP1295.jpg

Dette skal trekkes med skye sort og beige. Dette var det nærmeste jeg kom. Skal vel si seg fornøyd med det.

IMGP1298.jpg

Skal komme med oppdateringer så ofte som mulig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva snakker man om i pris, hvis man selv har forsterker, element, og slikt, men trenger noen (dere?) til å lage det fint bak der, og ikke bare en *løs kasse* som jeg har i min nu?

Tenker ikke på den -dyreste- løsningen, men en som kan passe en student ;) og som ser ut som høytaleren er "støpt" inn i bagasjen. F.eks at elementet vender ut mot bagasjelokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si meg litt skuffet hvis dere ikke klarer å bryte 143db da jeg med min JL Audio 10w7 pøset ut 138.3db i en utettet kasse, med finérplate på ene veggen, bassport som ikke var skrudd fast, og en enormt stor stasjonsvogn av en Audi 200. ;)

Men det ser bra ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel si meg litt skuffet hvis dere ikke klarer å bryte 143db da jeg med min JL Audio 10w7 pøset ut 138.3db i en utettet kasse, med finérplate på ene veggen, bassport som ikke var skrudd fast, og en enormt stor stasjonsvogn av en Audi 200. ;)

Men det ser bra ut :D

Øy.. Vet du hvordan dB skalan funker eller? Kan jo spørre Runegro her. ;) Men så sa jeg til deg at det JLaudio elementet var rått og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snu basskassen så får du myyye mere bass. Basselemetene skal spille bakover for best mulig lyd inni bilen...

Nope ikke i dette tilfellet. Kommer en vegg rundt elementet. Det skal ikke stå sann "alene"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget en liten tegning på hva jeg mente dvs tror. :P

Hadde kassen stått bak i en stasjonsvogn eller annen åpen bil. Hadde jeg vært enig at det hadde vært en godløsning å satt den bakover ganske nærme veggen. Men du vil da få en tregere bass. Med mindre du klarer å kompansere dette med spillern.

Uten_navn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...