///M Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 http://www.dingz.no/php/art.php?id=309272 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Vist eg skal ha sånn så skal det stå FUCK OFF! Skal slå den på kvar gong eg kjøyre forbi ein tysk bobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartgecab Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Vist eg skal ha sånn så skal det stå FUCK OFF! Skal slå den på kvar gong eg kjøyre forbi ein tysk bobil Eneste probleme er at tyskerer ikke vil forstå engelsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Vist eg skal ha sånn så skal det stå FUCK OFF! Skal slå den på kvar gong eg kjøyre forbi ein tysk bobil Eneste probleme er at tyskerer ikke vil forstå engelsk.. Et annet problem er hvorfor tilfeldige turister skal bli mødt med meldingen "dra til helvete" kun fordi de kjører en bobil... har du enerett til veiene arimanni ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonlars Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Denne er jo kjekk å ha når onkel-blå ligger bak deg.. Sende ut små koselige meldinger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Denne er jo kjekk å ha når onkel-blå ligger bak deg.. Sende ut små koselige meldinger.. Knapt så fornuftig, men mye mer sympatisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolk Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Vist eg skal ha sånn så skal det stå FUCK OFF! Skal slå den på kvar gong eg kjøyre forbi ein tysk bobil Nei nei, la Tyskerne være i fred i Norge, tenk på alle arbeidsplassene de skaper, ta det heller litt mere med ro i de stakkars få mnd de er her med bobilene sine. Stress ned mann og la de nyte naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 slik skaper oppmerksomhet verfall, møtte en lastebil med slik laaang tekst i fronten sin.. Blir distrahert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 29, 2006 Share Skrevet Juni 29, 2006 Et annet problem er hvorfor tilfeldige turister skal bli mødt med meldingen "dra til helvete" kun fordi de kjører en bobil... har du enerett til veiene arimanni ?... Nei det har eg ikkje. Men har du nokon gong komme på trange vestlandsveger og møtt på ein tysk bubil midt i vegen og måtte hogge på bremsen for å ungå kolisjon? Vist du har det, så burde du vite ke eg snakker om! Men for all del, det er norske folk som gjere det også. Nei nei, la Tyskerne være i fred i Norge, tenk på alle arbeidsplassene de skaper, ta det heller litt mere med ro i de stakkars få mnd de er her med bobilene sine. Stress ned mann og la de nyte naturen. Ke slags arbeidsplasser dei skaper da? Dei har med seg mat, drivstoff og alt anna dei trenge for å overnatte langs landevegen når dei er her på ferie. Var eit tysk ektepar som har reist rundt i Noreg for ein del år tilbake og skreve bok om korleis du kan gjere ein ferie i Noreg til ein billig affere. Med blant anna plasser dei kan overnatte gratis, kor dei kan tømme septitankene og kaste boss gratis osv. Nå om sommaren jobbar eg som kaibilitør i Balestrand-sektoren. Der det f.eks er forskjellige takster for biler og personer. F.eks: Bil 6 meter = 60 kr Bil 7 meter = 120 kr Bil 8 meter = 150 kr Voksen = 24 kr Honør = 12 kr Barn = 12 kr Bil med henger under 10 meter = 130 kr Bil med henger over 10 meter = 170 kr Du kan vere sikker på at ingen tyske bobiler er OVER 6 meter, og at alle tyskere er honøra eller unga! Og vist det kjem ein bil med campingvogn kan du vere SIKKER på at du må fram med målbandet for å slutte kranglinga deira (må gjere det, vist ikkje får eg helvete med sjefen min!). Greit nok at det er eit fåtal av campingplasser og severdigheiter som får besøk av tyskere som legge igjen penger. Men mesteparten av tyskere er ikkje anna enn vrange og gjerrige folk. Det gjelde foresten franskmenn og italienere. Polakker, engelskmenn, amerikanere, svensker, finner osv er absolut ikkje på samme måte. Men som eg fekk beskjed om når eg byrja å jobba som kaiblitør om sommaren for eit par år sida; "Ta til du blir skamfull, og gjerne litt til! Dei kjem aldri tilbake! Og dei legge ikkje igjen mange KR i Norge! Det dei legge igjen er i bompenger og ferjepenger. Og kanskje ein heldig bensinstasjon som får eit par KR for at dei har kjøyrt feil og brukt meir medbrakt drivstoff enn planlagt!". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Dette var no vel å ta litt i.... Tyskara bruke faktisk meir peng enn me trur. Det folkeslaget som legge igjen minst penger er faktisk svenskene! Asiata og bruke lite penger generelt! Kem som gir deg eit helvete viss du ikkje måle Arimanni??? Kapteinen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Du burde no kjenne til problemet Hylland.. hehe Står faktisk i arbeidsoppgavene til kaibilitørene no, at ALLE skal betale for rett lengde, så ja, det er kapteinen/styrmannen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwrasaren Skrevet Juni 30, 2006 Share Skrevet Juni 30, 2006 Det er vel tyskerene som legger igjen mest penger? Har hørt snakk om en del milliarder jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Juli 1, 2006 Share Skrevet Juli 1, 2006 Du burde no kjenne til problemet Hylland.. heheStår faktisk i arbeidsoppgavene til kaibilitørene no, at ALLE skal betale for rett lengde, så ja, det er kapteinen/styrmannen. Hadde ikkje det problemet når eg jobba som SJEFSbillettør... Enkelte som har litt friare tøyla! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Full forståelse. Dermed vil trafikkpoliti over det ganske land være fullstendig klar over hvorfor du holder 173 kilometer i timen gjennom et tettbygd boligstrøk, slik at de kan bli sittende på sykkelen sin og riste på hodet mens de tenker «jaja, jeg er sannelig glad det ikke er meg». Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 2, 2006 Share Skrevet Juli 2, 2006 Det er vel tyskerene som legger igjen mest penger? Har hørt snakk om en del milliarder jeg. Man snakker generelt om hvor mange penger turistene legger igjen pr. person pr. døgn mens de er i Norge... altså er ikke totalsummen så interessant (les: dekningsbidrag i relasjon til enhetspris). Jeg fant statistikk fra 2005 (Transportøkonomisk Institutt) og den forteller faktisk at det er danske turister som legger igjen mest penger med 671 kroner pr. person pr. døgn. Tyskerne kommer på en pen annenplass med 610 kroner pr. person pr. døgn... svenskene spanderer kun 419 kroner pr. person pr. døgn. Jeg tror imidlertid at f.eks japanske turister bruker betydelig mer pr. person pr. døgn, men omvendt er de gjennomsnitlig kun tre døgn i Norge... så totalsummen blir ikke så stor. Turistindustrien i Norge er av stor betydning for distriktene... så det er mange gode grunner til å være gode representanter for det beste vi har i Norge... nemlig skikkelig norsk ungdom og sympatiske voksne mennesker... ikke sant arimanni... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå