Gå til innhold

sliten gearkasse/clutch? olje spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

La merke til at det er verre når bilen er varm = mer lettflytende olje, så skal ta en sjekk på dette... Hører (nesten) ikke forskjell når bilen er kald..

Skrevet

har samme problem på min bmw.. hører sånn klakk klakk lyd når bilen står på tomgang.. og holder kjeft når jeg tar inn clutchen. bestillte meg nytt utløserlager hos gsbildeler betalte 650 kr eller noe,, har ikke fått det enda. så regner med at det er det lageret. så jeg får se. men jeg har kjørt med det lenge sånn.. tenkte kansje det var på tide og bytte det nå : )

Skrevet

Var da ikke "klirring" i getragen min når jeg kjrørte med den.

Typisk mange å si "er sånn med gammel bil" Trenger ikke bety at det skal være sånn...

Den Getrag lyden er jo ikke unormal da, og det har ikke noe med at det er en gammel bil :) Klirringen er bare lyden av ubelastede tannhjul som går mot hverandre, helt ufarlig.

Som regel dempes lyden med et oljeskift evt. tykkere olje.

Skrevet
Hvis lyden forsvinner når du trykker inn clutchen er det garantert thrustelageret (les utløserlager)

Hvorfor det? Lageret begynner jo å snurre når man trykker inn pedalen

Skrevet

Nytt spm: Kan jeg bruke samme oljen på differensialen som på gearkassen? Tenker å kjøpe olje på bilextra og få det byttet/sjekket iløpet av dagen...

Mange takk for innspill så langt ivertfall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...