Mauro Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Spørsmålet står i tittelen Jeg bare lurer. Om motoren er god å varm. Gjør det noe om man drar turtallet litt langt ? Om man gjør det gjentatte ganger osv. Har en 320 selv, så lurer på om det gjør noe. Rett og slett, hvor mye tåler de ?
M6 Bjørn Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Selvfølgelig når du har fått varmet motoren god og varm,skal det ikke være noe problem og gjøre det. Vi er jo mange i BMW klubben som kjører på bane en del ganger i løpet av sommerhalvåret,og da blir motorene presset nokså bra gjentatte ganger i runde etter runde..... En "frisk" BMW motor skal tåle dette
hagenisse Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Kommer jo ann på hva som er "litt langt". Fjerner du sperra og drar den langt inn i rødmerkinga hele tiden er det vel neppe sunt. Men det virker jo som noen tror alt over 3000 rpm er "litt langt" også
Geir Anders Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Sjelden jeg er over 3000rpm på korte turer gitt, og ellers når jeg ikke har kjørt minst 15minutter hvertfall. Men når jeg først har kjørt en 20minutter er det fare for at bilen får gjennomgå litt
a-olsen Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 De maskinene tåler masse. Er bare og få motoren god og varm som M6 Bjørn sier her, så er det bare og kjøre på. Tåler mye juling. Bare pass på å bytte olje og etterfylle når du kjører motoren så hardt. Jeg hadde selv en e30 320, (vet jo at det ikke er samme motoren), men så fort den blei varm og god, så fikk den gjennomgå. Kjøpte den for å ha det morsomt på vintern, men faen og mye juling det tålte. Den overlevde hele vintern, og langt utpå våren også.
336mik Skrevet Juli 2, 2006 Skrevet Juli 2, 2006 Min mening er at en varm bmw motor med god olje tåler orginal turtall sperre hele dagen lang.Bare pass på at register reima er i god stand(hvis det ikke er reg kjede på den da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå