Gå til innhold

Chipping av 745i


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Pratet med autopower og de kunne visstnok skaffe meg chip til 6400 kroner. Hva jeg kan forvente vet jeg ikke...

Er ikke 252 HK nok i grunnen... og er du sikker på at automatgearkassen kan klare flere HK ? ... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med autopower og de kunne visstnok skaffe meg chip til 6400 kroner. Hva jeg kan forvente vet jeg ikke...

Er ikke 252 HK nok i grunnen... og er du sikker på at automatgearkassen kan klare flere HK ? ... :?

Mye vil ha mer vet du :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med autopower og de kunne visstnok skaffe meg chip til 6400 kroner. Hva jeg kan forvente vet jeg ikke...

Er ikke 252 HK nok i grunnen... og er du sikker på at automatgearkassen kan klare flere HK ? ... :?

Det er jo i grunn det men det er det som bunny sier at man får jo aldri nok. Men jeg har ikke bestemt meg for jeg vil ikke risikere hverken motor eller girkasse bare for noen usle hestekrefter. Hvis jeg gjør det så skal jeg være 100% sikker på at det tåler det. Bunndelen på motoren tåler glatt 500hk men girkassen er jeg usikker på og det er denne jeg må finne ut litt rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om eg ikke hugser feil, så er det eneste en chip til denne gjør, er å fjerne begrensinga i hjerna på hvor høyt turbotrykk du kan ha, slik at du kan justere det opp:) altså det er ingen effekt å hente på kun chip

Stemmer det, den setter parameterne i EPROM'en til uendelig slik at ikke motoren kutter på 0.7bar. I tillegg til dette trenger man bare en strupeventil før wastegate så har man en stk. trimma bil :)

Men som sagt,, er det noen som har tall på hva slags moment ZF4HP22 kassen tåler? Med 300hk kommer jeg sikkert en stykke over 500Nm og det begynner å bli mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den effektkurven der hadde de 400hk og 680Nm. Etter det har de fortsatt trimma mer men autopower.se er ikke oppdatert om det sikkert..

Det er jo ikke bare trimme, det må jo tåle det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo oljekjøler på girkassa på 745i originalt...

Det er intercooler, egen olje kjøler forran radiator for motorolje, turbokjøler (slår inn bare ved høye temp) og eget kammer i radiatoren for olja på girkassen.

De har helgardert seg med andre ord for jeg har aldri hatt behov for all den kjølinga :)

Uansett så er det jo momentet inn på girkassen som er kritisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...