Gå til innhold

OT men jeg syns det var utrolig kult for det!!

Kevin=)
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er litt out of topic men jeg bare måtte dele det med dere. I dag var jeg å flydde med instruktøren min. Tok av fra Daytona Beach Intl Airport og vi klatret fort opp til 9000 fot.. noen min senere fikk vi sett når Discovery tok av og fløy opp.. utrolig spennende å se på og dette er jo noe alle ikke får oppleve. Syns romfart er spennende og å se en romferge forlate jorden er enda spennende. Var over 250 meter med flammer etter den og den gikk fort som F.. sist jeg hørte så var den oppe i 19000 mph.. joa noen tenker at m5 eller hc`s super gromme m3 klarer å slå det men tro meg, det var fort ;)

klarer ikke slutte å tenke på hvor kult det var..

nå ligger vel alle hjemme å sover så god natt alle dere..

forresten happy indenpendeceday ;) hehe 4th of July vettu, kom akkurat hjem fra stranden etter å ha sett masse fyrverkeri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var over 250 meter med flammer etter den og den gikk fort som F.. sist jeg hørte så var den oppe i 19000 mph.. joa noen tenker at m5 eller hc`s super gromme m3 klarer å slå det men tro meg, det var fort ;)

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rumferger og rakettmotorer faller i dag inn under motorprat... :wink:

19000 mph. tilsvarer ca. 30000 Km/t og det svarer mer eller mindre til de 28000 km/t som den internasjonale romstasjonen (ISS) har i vektløs bane rundt jorden. For at rumfergen skal kunne komme ut av jordens gravitasjon må den ha denne enorme hastigheten samt at vinkelen ut av jordens atmosfære må være rundt 50 grader i forhold til jorden. Rumfergen går med andre ord nesten vannrett ut av atmosfæren i forhold til jorden. Er det forøvrig noen (som meg) som har irritert seg over at den store tanken på rumfergen (den store i midten) i dag er brun/orange istedenfor hvit som tidligere. Jeg sjekket dette opp på nettet og kom frem til at den hvite malingen veide rundt 450 Kg og de kiloene ville NASA heller bruke på nyttelast. Dumt egentlig for fergen var mye mer vakker på bilder når den var helt hvit... :lol: ... Det vi nå ser er den rustbrune/orange fargen på det berømte isolasjonsskummet som bare faller av... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selve romfergen er hvit og svart, men drivstofftanken er orange. hehe. hadde ikke sjans å race med den gitt... han gikk rett opp mens jeg hadde nesten problemmer med å holde flyet mitt oppe på 9000 fot på grunn av varmen som gir en dårlig klatre evne på flyet osv osv osv.. men regner med at HC hadde lett racet han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var over 250 meter med flammer etter den og den gikk fort som F.. sist jeg hørte så var den oppe i 19000 mph.. joa noen tenker at m5 eller hc`s super gromme m3 klarer å slå det men tro meg, det var fort ;)

:lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to tar førstepremien i dag for meningsløse innlegg... :roll: ... Skal vi være enige om at vi legger listen litt høyere enn dette... så blir det kanskje interessant for oss andre å lese deres innlegg også... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var fint å c på..

Kevin: Har ikke han john travolta egen flyplass i området rundt kdab :shock::?: Mener å ha hørt at det er en restaurant der som du kun har adgang til fra lufta.. Hvis så, kan du gi meg koordinatene/navnet på flyplassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere to tar førstepremien i dag for meningsløse innlegg... :roll: ... Skal vi være enige om at vi legger listen litt høyere enn dette... så blir det kanskje interessant for oss andre å lese deres innlegg også... :wink:

måtte bare, kevin skrev på en kul måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke kordinatene til flyplassen der han bodde. spruce creek heter den flyplassen. veldig kul flyplass... har flydd over der mange ganger.. er en privat flyplass. en av mine gamle instruktører bor der. han har hangar i oppkjørelsen. man kan parkere flyene rett ved siden av bilen sin. er drit kult.. hehe.. men som sagt han john bor ikke der mere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike å fett. Jeg har alltid drømt om å ta flysertifikat. Kanskje jeg snart må realisere drømmen. Og i tillegg oppleve å få se romfergen ta av, steike.

Har hørt at det er rimelig å ta flysertifikat i Afrika. Instruktørene der jobber for en slikk og ingenting ;)

Skulle gjerne vært i dine sko der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike å fett. Jeg har alltid drømt om å ta flysertifikat. Kanskje jeg snart må realisere drømmen. Og i tillegg oppleve å få se romfergen ta av, steike.

Har hørt at det er rimelig å ta flysertifikat i Afrika. Instruktørene der jobber for en slikk og ingenting ;)

Skulle gjerne vært i dine sko der ja!

Du er vel klar over at hele 37% av alle alvorlige flyulykker skjer på det afrikanske kontinentet (eksklusive Syd-Afrika)... og det tiltross for at kun 4,5% av verdens flytransporter gjennomføres fra Afrika. Gamle og dårlig vedlikeholdte fly, dårlig utdannelse, dårlig bakkeutstyr, korrupsjon/nepotisme, krig, fattigdom og generell elendighet er årsaken til ulykkene. Jeg tror heller ikke at du uten videre får konvertert et flysertifikat fra Afrika i Norge og/eller andre vestlige land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke tenke meg det er no restaurant på Spruce Creek for allmenn bruk fordi det er ikke lov til å lande der med mindre du bor der og er deleier av flyplassen. men alle flyplassene har jo en restaurant på fboen..

tror ikke spruce creek står i afd fordi det er en privat flyplass, er 99% sikker på at den ikke står der, skal snart opp å fly nå.. tenkte jeg skulle ta en tur ned til melbourne som er litt sør for tittusville der romfergen ble skutt opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...