Gå til innhold

Symptoner på slitte understell-ting?


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Nope. Kan jeg aldri tro. Da tjener de jo ikke noe neste gang...

La inn en Edit på innlegget ovenfor her, men du rakk å svare først (La inn Stenshagen)...

Altså:

Var hos Stenshagen og fikk gjort det hos dem. Skulle bytte staget, men så fant de ikke ut av det og sa smågrus var problemet og at de hadde fjernet skjoldet og greier som du har gjort nå.

Da jeg hentet bilen og skulle parkere og rygge og sånn var den stag-lyden der igjen :x og de finner ikke ut...

Jeg er SIKKER på at det er staget, men som sagt finner de ikke slarken.

.

Hvordan er "stag-lyden" ? beskriv den så godt du kan... Har du prøvd å jekke opp bilen og ta tak i dekket og vri og bende på det? både vertikalt og horisontalt? Sjekk om det er noe slark da.. Prøv å åpne panseret og len deg oppå bilen og gyng slik at fjæringen hopper opp og ned.. noen klunking/dunking?

Ha førerdøra oppe og stikk hodet ut.. rygg og bråbrems.. kjør fremover og bråbrems... sving frem og tilbake osv... hører du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde grus denne gangen også, så jeg burde kanskje få gjort som deg... Eller slutte helt å kjøre på grusvei...

Stag-lyden:

Når du for eksempel rygger og svinger med fullt rattutslag kommer det et massivt dunk fra forstillingen. Når man deretter kjører frem igjen for å rette opp bilen kommer et nytt, lavere, dunk idet man har kjørt ca halvmeteren. Når man så rygger igjen (rett bakover) er lyden ikke der. Når man så skal kjøre ut av lommen og ut i trafikken så kommer lyden heller ikke. Men så, - neste gang man skal parkere eller lirke-kjøre (fortrinnsvis rygge) så er det der igjen...

Høres ut som er massivt dunk rett og slett, og kjennes som et napp i rattet.

Hadde nesten akkurat det samme på tdsa'en (også E39) og byttet støttestaget og dermed ble det borte. Forskjellen er at på den var lyden oftere og også i alle fartsdumper, veihull etc...

Har prøvd å lirke og vri, men det kjennes kompakt ut...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...