Simen Malerbakken Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Noen som vet om det er mye jobb å ettermontere AC i en e36 cab? Jeg lurer litt på det, vet at det er et mareritt på MB men kanskje (lov å håpe) er det like lett på BMW som Toyota... Uansett jeg er lei av å svette som et helvete når jeg kommer til kø, så lenge det går fremover så er det jo greit men kø er et helvete. Aircondition er jo ikke noe avanserte greier, men det er jo mest avhengig av om det er plass og evt om det er veldig avansert styring av kompressor etc. Noen som vet om originale anlegg fra vrakede biler? Evt hvor mye det er som må endres
viper Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 vell, det er vell en del jobb! må jo monterer kompressor, kondenser, trykkrør, ventiler og styring, jeg vil tru det er en del arbeid, men viss du får tak i ac anlegg som er originalt i en lik bil burde det nesten være "bolt-on" ??? kanskje...
Fredrik Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 vell, det er vell en del jobb! må jo monterer kompressor, kondenser, trykkrør, ventiler og styring, jeg vil tru det er en del arbeid, men viss du får tak i ac anlegg som er originalt i en lik bil burde det nesten være "bolt-on" ??? kanskje... "Bolt-on" er vel å overdrive en smule... her i Danmark koster et brukt komplett a/c-annlegg kun ca. 10 festblanketter, men monteringen koster dessverre også ca. 10 festblanketter (inkl. moms)... sikkert fordi det er relativt tidkrevende å montere... altså ikke kun "bolt-on" som man normalt forstår det...
elvegard Skrevet Juli 8, 2006 Skrevet Juli 8, 2006 Kjør innomT. Aas bilklima på brobekk og hør på pris. De ettermonterer i alle biler.
Simen Malerbakken Skrevet Juli 8, 2006 Forfatter Skrevet Juli 8, 2006 humm, men må man bytte varmeapparatkassen? og må man ta denne ut eller er det som på Toyota bare rørene, kompressor, fordamper og tilleggsvifte som må monteres? Eller er det MB varianten der ALT må byttes varmeapparatkasse tempsensorer, og en haug med ting som gjør at dette koster stilen 50 000,- ???
Fredrik Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 humm, men må man bytte varmeapparatkassen?og må man ta denne ut eller er det som på Toyota bare rørene, kompressor, fordamper og tilleggsvifte som må monteres? Eller er det MB varianten der ALT må byttes varmeapparatkasse tempsensorer, og en haug med ting som gjør at dette koster stilen 50 000,- ??? Schmiedmann her i Danmark har et brukt ettermonteringskitt for M50/M52 motoren til 6125,- danske kroner inkl. moms (varenummer: A16157). I mine øyne ser dette relativt omfattende ut...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Skrevet Juli 9, 2006 Oi oi, det var beregnet 18 timer montering og man må vist ut med dashbord da tror jeg ikke det blir aktuelt for min del, selv om selve anlegget ikke var svindyrt.. Tror jeg får leve uten en stund til... Får heller satse på å bruke Merca når det er for varmt...
02 Touring Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... 7421&hg=64 Simen da!! har du ikke skjekka ETK om hva som skal skiftes? Ducter/spjell og styringer. Det er omtrent som i MB. Job for slangemensker. PS. Det var clutsjen i kompressoren som hadde tatt kvelden. Nå virker AC i 525IXen . Kos deg i varmen. M.V.H. Steen
Tore Diesel Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Å ettermontere ac hadde jeg ikke sett meg syn til om jeg hadde ni liv engang
bimmerdude Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Å ettermontere A/C i en slik BMW er omtrent vanskeligere enn å ta fra hverandre bilen i atomer og sette de sammen igjen. Glem det. Alt er forskjellig. Absolutt alt. Dessuten øker du vekta på bilen. Noe som ikke hører hjemme i en kjøremaskin som BMW. Jeg synes det er bedre å ikke ha A/C enn å ha det. Men jeg vil heller ikke ha takluke da. Desverre har bilen min det. Takluke er verdens mest idiotiske oppfinnelse. Spesielt når den er elektrisk. 20 KG høyest på bilen senker ikke akkurat tyngdepunktet.
Simen Malerbakken Skrevet Juli 9, 2006 Forfatter Skrevet Juli 9, 2006 Å ettermontere A/C i en slik BMW er omtrent vanskeligere enn å ta fra hverandre bilen i atomer og sette de sammen igjen.Glem det. Alt er forskjellig. Absolutt alt. Dessuten øker du vekta på bilen. Noe som ikke hører hjemme i en kjøremaskin som BMW. Jeg synes det er bedre å ikke ha A/C enn å ha det. Men jeg vil heller ikke ha takluke da. Desverre har bilen min det. Takluke er verdens mest idiotiske oppfinnelse. Spesielt når den er elektrisk. 20 KG høyest på bilen senker ikke akkurat tyngdepunktet. Humm, nå må jeg jo nesten gjøre det..... Men du om du er så mot dette vekt kappløpet ditt hvorfor har du da en sekser?? Du burde jo kjøpt en liten firer og puttet på turbo og slikt istede, kastet ut alt av interiør og isolasjon, fjernet asfaltmatter i gulvet, ribbet dører, etc etc....
bimmerdude Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Du har ett poeng der. Er det at det er fordeler med en stor sekser også. Og den som sitter i 328i er ikke så veldig tung. Er jo første sekser med alu blokk i den bilen En av grunnene til at jeg kjøpte den var nettopp alu blokka. Jeg er litt opptatt av vekt men ikke så sinnsykt at jeg rensker ut alt interiøret. Finnes en fin balansegang. Men lettere stoler med bedre sidestøtte, lettere batteri, lettere reservehjul, superlett hjemmelaget eksosanlegg osv er noe jeg har vurdert lenge. Skal nok gå å lette den 80-100 kg uten for mange negative bieffekter. Er enkelte dager jeg synes det hadde vært deilig med AC jeg også men det er jo virkelig få dager i året i Norge. Så for meg så er ulempene med AC større en fordelene. Grunnen til nettopp vektkappløpet er at bilen er så tung fra før av og jeg vil gjerne ha den ned på samme vekt som en 316. Da er jeg fornøyd. Og ikke minst at da vil den bli like rask som en M3. 4'er og turbo er ingen dum ide. Har tenkt litt på 318Ti compact med turbo. Tror det kunne blitt ganske kult. Men ulempen med turbo er turbolag noe jeg ikke er fan av. Ut av svinger skal motoren gi kreftene lynraskt når jeg klemmer gassen i bunn.
bimmerdude Skrevet Juli 9, 2006 Skrevet Juli 9, 2006 Klima er digg Det som er digg er en bil som er så enkelt konstruert at omtrent nesten ingen ting kan gå i stykker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå