Gå til innhold

Mulig å sette på senkesett feil på E34? (Med bilder 17/7)


krisroen
 Share

Anbefalte innlegg

på mitt sett passet ikke de demperne som hørte til settet...

Forhandleren visste det kunne være vanskelig å få med de rette demperne så han sendte med meg et annet par også, de skulle egentlig til 530/ 540.

For meg så det ut som de som tilhørte settet som skulle passe til bilen var lengre tupp på...

Kanskje det er noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bruker du orginale dempere? I såfall er vel 60mm forran i groveste laget for de pga lengden. Kan de gjøre at får denne høyde forskjellen??

Ellers så vet jeg at på Audi S4 (C4) så sliter mange med enkelte senkesett i forhold til høyde forran og bak. Eibach settene er bl.a sigen i rompa på de. Vi hadde H&R 40mm på vår konebil og den var helt i plan (lik høyde forran og bak).

Det er helt umulig for et verksted å ta feil av forran og bakfjærene.

Sjekk som tidligere nevnt i denne tråden om de er i skålene. Det skulle riktignok overraske meg om de ikke er det.

Mitt tips er lengden på dempene forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et komplett FK sett med dempere og fjærer så det er nok kortere dempere fremme.. helt jævlig å kjøre på litt ujavn vei :P Så på det litt selv i dag og det så greit ut, men skal få noen som kan det til å se på det i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom endelig bildene.. Min er hvertfall mye høyere foran enn 520'en din Gunnar.

520'n er litt for lav i forhold til hva den skal være nå, men med senkesettet har den alltid vært lavere foran enn din, og høyere bak. Den har hatt ganske jevn avstand mellom dekk og hjulbue både foran og bak.

Ha rpå begynt senking på min 34 nå. Har senket forran, men ikke bak enda. Er det slik at man må ut med seteryggen for å komme til?
det trur je da itte.. hmm.. itte som jeg har sett.. tårna ligger jo bak trekkene i bagasjen? ell er jeg helt på vidda nå?

Jo.. må ut med bakseteryggen. Tårnene kommer opp rett under hattehylla, så du må til der for å sikte de på plass og skru de fast/løsne de gamle. Men å ta ut bakseteryggen er jo en bitteliten minijobb i forhold til resten av senkeprosjektet, og tar 2 minutter. Ikke noe stort problem. Opp med sitteputa (nykk opp i fremkant), løsne de fire plastmuttrene på ryggen (i nedkant på hver side og to bak armlenet), ta av nakkestøttene, og så må man muligens løsne plasten både på nakkestøttene og på setebeltene i toppen der.. og så er det bare å ta av ryggen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruer på nakkestøttene? Er ikke det på noen av mine to.. bortsett fra de to plastskruene da, hvis det er de du tenker på? Nakkestøttene dras bare rett opp, og så er det bare å vri 90 grader på de to runde plastskruene som sitter i holderen.. så løsner plasten og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på de skruene som holder braketten til el motoren fast, på baksiden av seteryggen. Selve nakkestøttene kan nok draes rett opp, men seteryggen sitter vel fortsatt fast i festene til nakkestøtten?

4.png

Nei.. ikke på mine ihvertfall. Men jeg har jo ikke elektriske nakkestøtter eller hva faen det der er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...