Gå til innhold

Vrengt eller vanlig?


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare hva jeg gjør med lyden hvis jeg monterer elementene med magnethusene ut av kassen?

Hvordan vil lyden bli i forhold til normal montering?

Ser at mange velger en slik montering, er det bare for skryt eller er det også til fordel for lyden? :roll:

Vil ikke ødelegge lyden for at det skal se pent ut heller..

I touringen ville det vel sett omtrent slik ut:

4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassen forsvinner når jeg lukker igjen bagasjeluka

det er da gæli kasse.. om du laster ned ProBox så kan du lese litt om det.. eller google litt på noe som heter for f-kurve det er denne kurven som resulterer i att om du ikke har riktig kasse. så vil bassen forsvinne når du lukker igjen bagasjeluke. grunnen er att når den er åpen. så har du større "spilleplass". dermed blir kassa for liten eller for dårlig montert sammen. slik att selve coupe'n i bilen blir for liten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fase vende bassene enten på elementene eller på spillern.

Eneste praktiske er at du får mere volum i kassa.

Altså kan kassen være mindre?

Utgjør det ingen forskjel på lyden?

Fasevende, altså koble omvendt + og -?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassen står bakover(mot skiltet),mens kassa er plassert rett under hattehyllla med bassrør direkte opp fra kassa og inn i cupeen.

virker som det blir for lite pusterom for bassen når jeg lukker luka..

og det skrangler og lager irreterene lyden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bassen står bakover(mot skiltet),mens kassa er plassert rett under hattehyllla med bassrør direkte opp fra kassa og inn i cupeen.

virker som det blir for lite pusterom for bassen når jeg lukker luka..

og det skrangler og lager irreterene lyden...

Start på nytt med ny kasse, riv ut veggen mellom coupe og bagasjerom. Bygg kassen slik at bassene spiller innover i bilen, ikke utover som før. Fortsett med å ha bassrøra opp igjenom hatthylla, du har jo alerede hullene.. Til slutt kjøper du noe skikkeli demping og polstrer innsiden av bakluka og bunnen i bagasjerommet med dette :wink:

Jeg tror dette vil løse probelmet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ville tro det er mest for syns skyld at man har magneten utover. De fleste elementer er jo lagd for å spille med membranen utover med tanke på bevegelses området til elementet.

Antar at man taper trøkk på å sette magneten utover, framfor å ha en skikkelig kasse med riktig litervol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...