tomasb Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 Min eneste erfaring med BT, er når eg skulle få dekk/felger inn i vognkortet.(265/40/17 og fremme husker eg ikkje) Hadde TUV papirene og alt, gjekk forsåvidt greit det. han brukte ca 40 min på å sjekke nr på felgene mot Tuv papirene, og sjekke at dekka ikkje gjekk utover hjulbuene......effektivitet Det som var vanskeligst, var å overbevise han om at bilen IKKJE var senket.....står på originale fjører og dempere, og ser ut som den står på stylter med sommerdekka Men ros for at han gjorde det etter egenlig arbeidstid da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2006 Jeg kan nesten ikke si at alle som jobber i BT er no idioter, for har jo møtt på et par folk der som er skikkelig ålreite! men akkurat denne episoden her irriterer meg en smule, spesielt etter å ha hørt om andre som har godkjent senkesettet sitt med tyske papirer.. men hvem fikser "godkjent oversettelse" a? hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 men hvem fikser "godkjent oversettelse" a? hehe.. http://www.gulesider.no/gs/categoryList ... oversetter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsson Skrevet Juli 11, 2006 Share Skrevet Juli 11, 2006 Dette er nesten som en kompis av meg det som skulle godkjenne justerbart på sin calibra,dro på biltvilsynet på tynset og fikk til svar at det ikke var mulig for alt i verden og godkjenne,enda han hadde alt av papirer som trengs.Han ringte Tr.heim og dro dit og det ble godkjent med en gang.Skulle ikke tro de har samme regler vettu....De gamle gubbene på biltilsyn rundt forbi burde egentlig blitt kurset litt en gang i blant for å henge med litt mere med på dagens regler....Noen av dem tror jodu havner i h.....e om du setter på noe uorginalt på bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Mener å ha hørt at det skal være oversatt hos godkjent oversetter og stemplet, sikkert nettopp fordi du ikke skal bare finne på hva det skal stå der men det er noe jeg har hørt, ikke fått bekreftet da... Det er korrekt! Når jeg skulle godkjenne senkesettet mitt(bilstein/h&r) som hadde tyske papirer så måtte jeg til arendal. Det er en times kjøring fra krsand. Biltilsynet i krsand ville verken ha tyske papirer eller tyske papirer oversatt til norsk av undertegnede. Man måtte få det oversatt av en fagoversetter og stemplet(som Jarle sier). Jeg fikk godkjent senkesettet mitt i dag faktisk Fyren sa at vanligvis måtte det være en godkjent oversetter som skulle oversette papirerene. Så sa pappa at han hadde oversatt det, så kikket han litt på det, også sa han at det var greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2006 Jeg var i litt mer kranglehumør i dag så jeg dro opp til BT jessheim med de tyske papira mine.. Jeg sa jeg måtte få godkjent fjørene mine og lurte på om papira mine holdt mål.. da sa dama: "ja vent litt a" (det er en klassiker på bt jessh.) så blir a borte i ca 10 minutt og prater med en gammal kar, kommer tilbake, og sier til meg at jeg må ha time for å få det godkjent.. så jeg spurte igjen om papira var ok, da sa hu nei, de er jo på tysk! så nevnte jeg at mange av kompissa mine har fått godkjent det med tyske papirer før, da svarte hu at ja det bør jo gå bra men så spurte jeg om jeg måtte oversette papira mine, da sa hu også ja, det må jeg.. baaaah! men til alt hell fant hu dama ut at bilen er godkjent senket 20mm av forrige eier. (jeg prøver å få godkjent 40) så jeg tenkte jeg bare fikk virke overraska å sa at "ja da er de jo godkjent alt da!" og dama er blid og fornøyd og sier: "ja det er de jaggu.." så det ble en liten spansk løsning på detta.. blir spennende å se hvordan detta funker på eu godkjenninga, men regner med de ikke gidder sjekke fjørene så grundig på godkjenninga når de ser den allerede er godkjent senka.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Da skal det jo stå i vognkortet da. Gjør det det? I så fall har ikke vanlige verksteder tilgang til å se det på EU-kontrollen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Og der står det jo bare godkjent med senkesett, ikke hvor mye den er senka... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2006 Share Skrevet Juli 13, 2006 Er rimelig sikker på at det står hvor mye det er senka i vognkortet til 535en.. står også fabrikat og antall vindinger på fjærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 14, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2006 ja det står den er godkjent senka 20mm. tror ikke det bør bli noe problem med eu-kontroll på verksted.. TryggBil, here I come! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Ta å legg Tüv papirene lamme vognkortet i hanskerommet når du drar på eu-kontroll. Er noen verksteder som er vanskelig på det der. Jeg tro på en plass som het Auto 3000 og fikk beskjed om å dra til biltilsynet for her var det hjemme mekka senking og alt. Så sa jeg at det står jo i vognkortet at den er senka 20mm (står sikkert akkurat det samme som i ditt). Så sa de at det ikke var bra nok. Så jeg dro på biltilsynet jeg, der fikk han stakkars mekkemannen bakover sveis og ble irritert siden det allerde sto i vognkorte, så skrev han navne på fjærn mine og alt i vognkorte. Måtte jo selvsagt betale 550 kr for nytt vognkort. Så betalte jeg 250 kr og han EU-godkjente biln i samme slengen. Syns biltilsynet her er ganske bra, bortsett fra at kjærringene i skranken er så tette og treige at jeg nestn river av meg håret når jeg står der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Synd at ikke disse kan EU-godkjenne biler http://www.hejbilist.nu/vst.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Synd at ikke disse kan EU-godkjenne biler http://www.hejbilist.nu/vst.html De kunne gjerne tatt eu på mine biler.Syns BT og mange andre av de som tar eu-kontroll prioriterer litt feil ting til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 hehe... ja han fyrn på BT som tok min bil brydde seg ikke om at han fikk en olje dråpe midt i panna da han heiste opp biln for å se under den Det han derimot hang seg opp i var at fløyta bare funker når bilen triller/er i gang. Er hvis noe men frontskjermen min og at det ikke kommer nok luft eller bare dårlig kontakt. Bryr meg ikke så mye så lenge den funker når jeg trenger den + at ene dekke mitt var slitt litt skeivt. Kjenner en kar rett borti her som eu godkjenner alt bare det ser greit ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 16, 2006 Share Skrevet Juli 16, 2006 Jeg skal på BT på Jessheim på tirsdag og godkjenne felger og dekk på min bil. Har fått tak i papirer på felgene, men er tuv-papirer og de står seff på tysk. Godkjente en nyimportert Cosworth der med tyske papirer, gikk greit det, så håper det går som planlagt på tirsdag. De kan vel ikke gi meg kjøreforbud på bilen hvis de ikke godkjenner de?? Har jo originalfelgene hjemme da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå