Gå til innhold

problemer med risting ved nedbremsing????

Anbefalte innlegg

Skrevet

det rister som faen i rattet når jg bremser ned fra ca 100 km/t?? hva kan det være`? det rister også når jg svinger rolig i ca 120? kan det være foringer eller er det dekka eller skivene?? pliz svar er så irriterende:(

det tikker også i dashbordet under kjøring å etter jg har kjørt?? er det relje ell??

Skrevet

Det kan være kast i bremseskivene uansett viss det bare kommer av bremsinga...

Men du kan jo prøve å jekke oppbilen foran og slå hardt på hjulet for å se om det er noe som slarker.

Skrevet

Er sannsyneligvis ene calippern som er litt trøg siden det rister i rattet, hvis det er kast i skivene så rister det stort sett i pedalen.

Kan moves opp litt så blir det bra igjen.

Skrevet
Er sannsyneligvis ene calippern som er litt trøg siden det rister i rattet, hvis det er kast i skivene så rister det stort sett i pedalen.

Kan moves opp litt så blir det bra igjen.

Hele bilen min ristet når skivene var skeive. Men da var de SKIKKELIG skeive og. Men man merker det nok i rattet og, selv om de bare er småskeive. Så jeg tipper på at det er problemet her ja.

Skrevet

ok;) tror egentlig det er skivene selv for er sånn mekonomen skiver foran!! men det rister jo litt når jg svinger å, å det er jo ike noe med skivene å gjøre??

Skrevet

Problemet kan egentlig være alt fra slitte foringer til kast i bremseskivene. Hvis det er kast i bremseskivene skal det være mulig å merke dette også når man kun trykker lett på bremsepedalen... bremseklossen skraper inn mot kastet i bremseskiven. Problemet er ikke felgene og/eller dekkene... for så ville problemet være der enten du bremser eller ikke. En annen mulighet er at selve bremsekalipperen ikke returnere tilstrekkelig etter bremsing pga. rust etc. Dette problemet hadde jeg på min tidligere 1997 E36 323i. Hvis det er tilfellet... er naturligvis ikke problemet kast i bremseskivene, men derimot en bremsekloss som ligger litt lett mot en bremseskive etter en nedbremsing fra høyere hastigheter (pga. et større trykk enn når hastigheten er lavere). Kalipperne (de skal skiftes parvis) skal dermed skiftes. Nok en mulighet kan være et hjullager som er ved å si takke for seg, men det kan du enkelt sjekke ved å skubbe mot hjulet med begge hendene samtidig som du hører etter om det kommer et lett "klonk". Når du nevner at du har bremseskiver fra Mekonomen tror jeg imidlertid også at du nettopp har kast i bremseskivene... :roll:

Skrevet

Hadde risting i rattet når jeg bremset litt hardt fra høy fart, og det var kast i ene fordekket. Altså en liten bungel på innsiden av felgen.

Merket det litt til vanlig, men det ristet bare ved nedbremsing.

Skrevet

Hadde akkurat samme problem med min bil, ristet som Helv*** når eg bremsa over 80km/t, Bytta Foring på bærebro som du får på GS, og deretter ingen risting. Du kan teste med å spenne frampå hjulet og vist hjulet beveger seg mykje er foringen slitt. (Var vertfall slik på min) :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...