Gå til innhold

koblingsskjema for kabler til cdspiller i e36 (hjelp plz)


ArildJr
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter her å knoter å skal montere ny cdspiller.

Har for endel år siden kobla opp massevis før så jeg er ikke helt grønn.

Men her blir jeg litt frustrert.

Dusten som hadde bilen før har klippa av iso plugg så det er bare en gjeng ledninger der.

Selve høyttalerledningene er greie nok trodde jeg.. men det er endel andre kabler der, hvit, lilla osv.

får ikke lyd har jeg funnet ut før jeg kobler den helt hvite til strøm og da får jeg lyd uten å bruke jord på høyttalerutgangene fra spiller.

Noen som vet hva alle kablene skal til? Har et koblingskjema eller noe. Er forresten en e36 coupe, 93 modell.

Haster littegranne da jeg står med spilleren i hånda :)

Takk på forhånd for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg klarer å koble på strøm, jording osv.. får liv i cdspiller, men noe mangler, må være noe annet som skal ha strøm eller jord. det er litt for mange sett ledninger der bak, trenger info om alt annet enn strøm og jord om du skjønner.

Kan det være et soundsystem i bilen her med noe som krever ekstra strøm? for dette er det rareste jeg har vært borti.

Ingen som vet om det finnes en bruksanvisning med hvor ledningene går eller hva de skal kobles til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan meget godt være, jeg har prøvd å koble i alle bauger og vinkler men skjønner ikke bæret, derfor hadde det vært genialt å fått et koblingsskjema.. Siden idioten som hadde bilen før klarte å klippe av isopluggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Har eliminert bort noe da...

Har følgende kabler:

rød og hvit : 12volt fast

Brun: jording

Lilla og hvit: strøm til kjørekomputeren virker det som, gir 14 volt og tok fletta på sikringen til kjørekomputeren når den fikk jording.

Helt Hvit: ?

hvit med rød stripe: ?

hvit med brun stripe: ?

hvit med sort stripe: ?

Høyttaler setta har rare komboer.

Alle 4 sammen med hver sin brun ledning.

Er det noe form for forsterker her kanskje originalt i bmw'en eller er det noe annet som trenger strøm som ligger mellom? Delefilter e.l?

Kobler jeg den helt hvite på strømmen så kan jeg bruke enten + eller minus på utgangen fra spilleren så gir den lyd..skurrete vrengt lyd og det virker rart hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Har eliminert bort noe da...

Har følgende kabler:

rød og hvit : 12volt fast

Brun: jording

Lilla og hvit: strøm til kjørekomputeren virker det som, gir 14 volt og tok fletta på sikringen til kjørekomputeren når den fikk jording.

Helt Hvit: ?

hvit med rød stripe: ?

hvit med brun stripe: ?

hvit med sort stripe: ?

Høyttaler setta har rare komboer.

Alle 4 sammen med hver sin brun ledning.

Er det noe form for forsterker her kanskje originalt i bmw'en eller er det noe annet som trenger strøm som ligger mellom? Delefilter e.l?

Kobler jeg den helt hvite på strømmen så kan jeg bruke enten + eller minus på utgangen fra spilleren så gir den lyd..skurrete vrengt lyd og det virker rart hvertfall.

Har du to høyttalere i hver dør? I så fall har du Soundsystem med ekstern forsterker i bagasjen.

Lilla/hvit er tenningsledningen. Den gir 12v når du vrir om nøkkelen til første hakket. Den kopler du til rød ledning på spilleren.

Hvit er nok styresignalet til forsterkeren. Den kopler du til remoten på spilleren (blå).

Hvit/sort tror jeg er antenneforsterkeren. Den skal også ha 12v. Tas også fra remoten på spilleren.

Hvis du måler på de andre så skal den ene være 12v når du slår på lyset på bilen. Koples til oransj på spilleren (hvis den har det).

Den siste kan være speedometersignalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt lenger opp her, så er det nok en "lydpakke" i bilen din ja.

På cab'n min ligger forsterkeren bak seteryggen. Har største orginale lydpakke i min med 10 høytalere orginalt.

Men tviler på at det skal by på broblemer med andre lydpakker da den pluggen du mangler manglet jeg også.

Jeg ble ikke helt klok av ting jeg fant på nett, så jeg tok en prlugg fra en bil med helt annen lydpakke enn min har. Men det funket som gull det.

En link her som muligens hjelper litt. ;)

http://www.unofficialbmw.com/e36/stereo/e36_200w_stereo_pinouts.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...