Gå til innhold

E39 og bytte fra Reverse til Business kassettspiller

Anbefalte innlegg

...og hvorfor i all verden vil man det? Jo, for da kan man styre en CD-veksler, det kan man ikke med Reverse-spilleren! ;-)

Har fått tak i en rimelig Business-utgave med MID (altså displayenheten). Er det bare å bytte - plug and play?

Og deretter - jeg antar at jeg må legge kabling fra den nye spilleren til veksleren (som jeg ikke har enda) i bagasjen (har en Touring)? Er det en kabel, eller er det flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg forstår har du fått tak i den nederste delen av Businessutgaven. Den er todelt ja. Problemet ditt er av reverse delen er i et helt stykke. Den er ikke todelt. Så du må få tak i den øverste delen også. Så må du få montert inn en bunt med ledninger som skal gå til displaydelen. Den sitter ikke i biler som har Reversespilleren. Sjekk opp med en BMWforhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo bra da :)

Men du trenger fremdeles kabelsettet som skal inn i displaydelen.

Ang. vekslerkabelen så er det egentlig to stk. Men den ene er konstant spenning, tenning og jord. Det finner du på venstre siden i bagasjerommet. Så er det hovedkabelen som skal mellom spiller og veksler. Den er i det korteste laget. Men hvis du legger den fra spilleren, på skrått under tepper rett foran førerstolen og rett bakover rekker den akkurat bak til der veksleren står originalet. Tror det kabelsettet koster 300-400 kr. hos BMWforhandleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...