bimmerdude Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 vel, den ble ihvertfall strupet for å komme unna noe avgifter i tyskland! og er det noe som forhindrer bilens fulle effekt ville jeg kalle det struping.. evt plombering! Og det er fakta siden du har lest det på internett? Hvorfor skal de øke volumet for så å strupe den til 1 HK mer enn 2,5 litern? Da kunne de jo bare beholdt den gamle motoren. Nei det var for å få mer bånndrag slik at motoren ligner mer i karakter på konkurrentenes motorer (Audi og MB sin 2,8 liter). Det er min mening i hvertfall. Ett annet poeng var at de måtte ha en sterkere motor enn 2,5 litern hvis den skulle passe til 7-serien. BMW selv sier at det nye innsuget er for å dempe støy. Og det verserer minst 3 andre teorier på internett blant annet den du snakker om men den er ikke logisk i min hjerne i hvertfall. Like lite logisk som den teorien om at det er for å minske forurensning. ----- Får betydelig mer effekt enn 205 HK hvis man har dette innsuget. Helt standard er disse motorene målt til 215 HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JE Motorsport Skrevet Juli 18, 2006 Share Skrevet Juli 18, 2006 Får betydelig mer effekt enn 205 HK hvis man har dette innsuget. Helt standard er disse motorene målt til 215 HK. Hvor har du de fakta fra??Standard som er målt til 215 Hk, det vil jeg gjerne se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimJuhani Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 har også lest at vi kan skifte innsuget på m52 328i, til m54 330i.. Stemmer? Må ha gass spjeld da, kam og cai greier? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet August 4, 2009 Share Skrevet August 4, 2009 At den er strupet er bare tull. Den ble laget på den måten for å få ett jevnere drag over registeret. Google, så finner en svaret. Jeg har selv byttet innsug. (Har enkel vanos) Og det virker veldig bra. I tillegg har jeg Rouge Power Pulleys, som er en annen dreving på reimhjulene. Dog ikke de viktige komponentene. Les mere på Rouge Engeneering. Vil med tiden montere Dinan innsugsspjeld og tilhørende sats til luft filteret. Når det gjelder girkassen så kunne denne klart vært raskere i sport modus. Men tok en oljeskift hos TransTech på Jæren, og fikk "ny" girkasse, sammenlignet med hvordan den var fra før. Den er mere kontant og i sport låser den rasker og girer raksere. Alt dette selvfølgelig opp mot hva den gjorde før jeg byttet olje og hadde service på girkassen. Drømmen må vel være nye kammer (M3) og evt porting, men vet ikke helt hvor mye dette er verdt opp mot pris. BMW Perfomance (Fås kjøpt hos Narvesen i disse dager) Har Tuning guide hver måned. Og nettopp denne utgaven har M52B28 motoren som tema. Også den med dobbel Vanos. Så her er det bare å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå