Gå til innhold

Må selge min 320 CdA Edition Sport


bmwmsport
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kom ut for det samme problemet i 1999 med en relativt ny Peugeot 406 2,1 TDSV stasjonsvogn. Problemet er selvfølgelig at danske myndigheter ikke gir amnesti til innvandrere som allerede har betalt store bilavgifter til en annen stat. EU saksøkte faktisk danske myndigheter i denne annledning fordi den etter deres mening var til hindring for fri flyt av varer og tjenester (les: arbeidskraft). Dessverre tapte EU saken og det er i dag ingen eller kun liten mulighet for at den forhatte registreringsavgiften settes ned. Jeg solgte vår Peugeot i Norge, men med mindre du ikke rent faktisk har lyst til å selge BMW´en ville jeg ha ventet litt med å selge den. Det er ikke ulovlig for deg å kjøre en norsk bil i Danmark før du etter folkeregisteret i Danmark har en fast adresse i Danmark (dvs. har et dansk cpr-nummer/personnummer og dermed et sykesikringskort). Det kan jo være at du ikke trives i Danmark og har lyst til å flytte hjem til Norge igjen... og da kan kanskje BMW´en være fin å ha. Jeg prøver ikke å ta fra deg motet, men du vil med tiden helt sikkert få noen a-ha opplevelser der du får lyst til å flytte tilbake til Norge. Klarer du utfordringene (spesielt de sosiale) er imidlertid Danmark et deilig land å bo i for nordmenn... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd og tips Fredrik, men i dag ble BMW'n solgt!

Har dessuten allerede mottatt dansk CPR-nr så det spørs vel hvor lenge det hadde gått kanskje..

Dessuten trives jeg faktisk såpass godt her fortsatt at lysten på flytte tilbake til kalde Norge ikke er påtrengende enda... :)

Så gjenstår det bare å se om dette endrer seg når jeg nå drar "hjem" til Norge på to ukers ferie... :wink:

Men, utfordringen er jo å finne en bil jeg har lyst på her i Danmark.. Pønsker fælt om dagen, og pr.idag så ligger det an til å ende opp med en litt kreativ løsning der jeg kjøper en "rimeligere" dansk bil. . . Og kanskje en norsk bil i tillegg, som kanskje muligens helt tilfeldigvis også vil befinne seg i Danmark fra tid til annen... :wink:

Tør nemlig ikke gi meg i kast med Den Danske Skat's import-lotto enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...