Gå til innhold

Vei-Krise i Norge.

johjoa
 Share

Anbefalte innlegg

jeg er helt enig med deg, men det er også viktig at staten har penger til alle de andre sakene som krever penger..

Som foreksempel dyre turer til statsansatte, nytt operahus, nye fotballbaner når det er en god en 200m lenger nedi veien, nye strandeiendommer til statsministere, nye lyskroner til dronningen å andre slike livsviktige ting du mener? :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig med deg, men det er også viktig at staten har penger til alle de andre sakene som krever penger..

Som foreksempel dyre turer til statsansatte, nytt operahus, nye fotballbaner når det er en god en 200m lenger nedi veien, nye strandeiendommer til statsministere, nye lyskroner til dronningen å andre slike livsviktige ting du mener? :evil:

jeg syns at norge skal ha en viss etikette,.. så apanasje og tilskudd til statsoverhoder syns jeg ikke er så ille... jeg er en av dem som syns det var latterlig at vår statsminister bodde i en boligblokk på Kolbotn..

jeg er sikker på at de andre landene i verden ler av oss for slike ting..hehe

Men så er jo det noe av det spesielle med Norge da... at vi har ett unikt syn på saken... det med likestilling, lik lønn for alle, gratis skole og forøvrig gode velferdsordninger.. ikke mange andre land som har det så "hyggelig" som vi har det..

Men jeg er helt enig med deg i at man må gjøre noe med veiene.. ikke minst for å kunne effektivisere norske bedrifter, og legge til rette for bedriftsvirksomhet ikke bare der hvor infrastruktur er optimal.

Sier seg selv at lastebiler ikke kan kjøre 20km/h på bittesmå dårlige veier for å frakte produkter fra ellers levedyktige bedrifter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Provosert. Jeg pendler til Rørvik og veistrekningen hit minner mer om en trakorvei. rett som det er at jeg heller legger meg i motsatt kjørefelt hvis det er oversiktelig for og unngå hull og ujevnheter :evil: og alikevel betaler jeg avgifter som aldri før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hele den norske pengepolitikken i norge er litt merkelig. Hvis f.eks et sykehus mangler 10-20 mill for å gå i balangse, så finnes det ikke penger å oppdrive. Da er det oppsigelser og nedskjeringer og tomme sengeposter på nye flotte sykehus som gjelder, men hvis det pluteslig starten en krig i libanon eller omheng, DA har vi plutselig 100 mill+ å sponse de med :!::grr: SYKT spørr du meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns at norge skal ha en viss etikette,.. så apanasje og tilskudd til statsoverhoder syns jeg ikke er så ille... jeg er en av dem som syns det var latterlig at vår statsminister bodde i en boligblokk på Kolbotn..

Men så er jo det noe av det spesielle med Norge da... at vi har ett unikt syn på saken... det med likestilling, lik lønn for alle, gratis skole og forøvrig gode velferdsordninger.. ikke mange andre land som har det så "hyggelig" som vi har det..

Men jeg er helt enig med deg i at man må gjøre noe med veiene.. ikke minst for å kunne effektivisere norske bedrifter, og legge til rette for bedriftsvirksomhet ikke bare der hvor infrastruktur er optimal.

Sier seg selv at lastebiler ikke kan kjøre 20km/h på bittesmå dårlige veier for å frakte produkter fra ellers levedyktige bedrifter..

At Bondevik bodde på Kolbotn da han var statsminister var hans eget valg... akkurat som det var Willock´s valg å bo på ved Ullern kirke... eller Stoltenberg´s valg å bo på Kringsjå. Dette har ikke så mye med et egalitært samfunn å gjøre, men mer med at de fleste ledere i Norge er bemerkelsesverdig lite snobbete av seg i relasjon til hva man finner i resten av verden. Og akkurat det er etter min mening noe av det beste ved nordmenn og Norge... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Bondevik bodde på Kolbotn da han var statsminister var hans eget valg... akkurat som det var Willock´s valg å bo på ved Ullern kirke... eller Stoltenberg´s valg å bo på Kringsjå. Dette har ikke så mye med et egalitært samfunn å gjøre, men mer med at de fleste ledere i Norge er bemerkelsesverdig lite snobbete av seg i relasjon til hva man finner i resten av verden. Og akkurat det er etter min mening noe av det beste ved nordmenn og Norge... :D

kunne ikke vært mer uenig med deg... det skulle vært lovfestet at Statsminister MÅTTE bo i en statsminister-bolig... har ikke noe med snobberi å gjøre, det handler om at disse menneskene representerer det norske folk og deres interesser, og det er da dumt at de fremstikker seg selv på en så triviell måte.

resten av verden må jo le rått av Norge.. ikke bare for det, men også for de dårlige veiene.. hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke vært mer uenig med deg... det skulle vært lovfestet at Statsminister MÅTTE bo i en statsminister-bolig... har ikke noe med snobberi å gjøre, det handler om at disse menneskene representerer det norske folk og deres interesser, og det er da dumt at de fremstikker seg selv på en så triviell måte.

resten av verden må jo le rått av Norge.. ikke bare for det, men også for de dårlige veiene.. hehe :wink:

ikke får å være frekk eller noe . men er du skiikkelig glad kristen ?

vi betaler skatter avgifter som aldri før! veiene er elendige, staten tar helder inn flere utlendinger og gir de bil hus penger, alt de trenger. men de normennene som sliter med å få det til å svive, får ikke 1 krone.

så Statsministere etc kan bo på en 50 kvadrats hybel for min del!

kun kongen som skal kose seg mener da jeg :;)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten drar inn hele 50 mrd. kroner hvert år i bilrelaterte avgifter mens bare ca 13 mrd. kroner går tilbake til vei.

Det vil si at bilister betaler 37 mld kroner for mye i avgifter, eller for å si det sånn, 74 % av alle pengene går til helt andre ting, dvs at man egentlig skulle ha redusert avgiftene på bensin, nye biler, veiavgiften osv til en tredjedel av det den er i dag. Feks en ny bil til 500.000,- ville da kostet 333.000,-

Lattelige politikere.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staten drar inn hele 50 mrd. kroner hvert år i bilrelaterte avgifter mens bare ca 13 mrd. kroner går tilbake til vei.

Det vil si at bilister betaler 37 mld kroner for mye i avgifter, eller for å si det sånn, 74 % av alle pengene går til helt andre ting, dvs at man egentlig skulle ha redusert avgiftene på bensin, nye biler, veiavgiften osv til en tredjedel av det den er i dag. Feks en ny bil til 500.000,- ville da kostet 333.000,-

Lattelige politikere.!!

Det hadde jo blitt en interessant situasjon hvis bilavgiftene sank såpass mye over natta. Vi ville fått et krakk og hele norges bil-bestand ville sunket enormt i pris. En haug av forretninger ville gått konkurs og tusener ville blitt arbeidsledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo blitt en interessant situasjon hvis bilavgiftene sank såpass mye over natta. Vi ville fått et krakk og hele norges bil-bestand ville sunket enormt i pris. En haug av forretninger ville gått konkurs og tusener ville blitt arbeidsledige.

Bilforretningene ville nok ikke gått konkurs, de har samme avanse uavhengig av hva staten tar i avgifter, tvert imot så ville de nok ha solgt mange flere biler....

Problemet er at dem som allerede har kjøpt seg ny/brukt bil ville ha tapt mye penger siden bruktbil prisen ville falt dramatisk over natten.!!

Men poenget mitt var hvor mye vi som billister betaler for ingenting..!! Det er som at jeg selger deg en tier for en femtilapp.!!!

Regner med at du aldri ville gjort det.!!!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke DU betale mer skatt sammen med alle de andre som synes at vår statsminister skal få en bedre cashflow?

Så kan jeg som gir faen beholde godtepengene mine selv, jatakk. Blir jo feil at bilistene skal betale for alt annet faenskap som trenger penger. Staten tar jo allerede 1/3 av lønna mi for å bruke den på ca. stort sett dritt, det får holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...