Gå til innhold

Mekaniske løftere M52


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Mye fornuftig sagt ovenfor her. Vis man har skikkelig datasprut så vil aldri startsperren lage noe krøll da denne styres av orginalhjernen og immobilizer via nøkkel/tenningslås. når det gjelder 3,6/3,8l M5 motorene er disse meget bra så lenge de ikke er rævkjørt på kald motor. Du vil uansett komme mye biligere ut av det samt få mye mer hester/moment om du går for en slik motor (om du så må ovehale den) + at den virker under 3000 rpm. har foresten bremset 2 forsjelligge 3.8l som var gått 295" og 260" km å begge ga nesten 300 bakhjulshester så late blir de ikke med det første. Men stå på du gutten ikke la oss ta motet i fra deg fordi om du går din egen vei (det er greit å ha sin egen stil "jannicke") :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fornuftig sagt ovenfor her. Vis man har skikkelig datasprut så vil aldri startsperren lage noe krøll da denne styres av orginalhjernen og immobilizer via nøkkel/tenningslås. når det gjelder 3,6/3,8l M5 motorene er disse meget bra så lenge de ikke er rævkjørt på kald motor. Du vil uansett komme mye biligere ut av det samt få mye mer hester/moment om du går for en slik motor (om du så må ovehale den) + at den virker under 3000 rpm. har foresten bremset 2 forsjelligge 3.8l som var gått 295" og 260" km å begge ga nesten 300 bakhjulshester så late blir de ikke med det første. Men stå på du gutten ikke la oss ta motet i fra deg fordi om du går din egen vei (det er greit å ha sin egen stil "jannicke") :D

Vet 3,6/3,8 blir billigste og greiest, men jeg synes det er så kjedelig å bare døtte nedi en ferdig motor og kjøre. Liker tanken på at jeg har bygd den selv.

Dere kan godt si det er teit og bortkasta, men jeg synes ikke det.

Time will show tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner på mye rart Lars..

Har du noe bil å putte alle 100 tuseners prosjektene dine i?

Hehe.. Du får nå sagt det du, Propan..

Ville nå uansett kjøpt en S38B36/B38 med over 300 hk i utgangspunktet,de er billige og bra.

Evt en S52B32,men da er det mer styr å få den i e30 med startsperren.

Med alt du har spurt og gravd om fram og tilbake er det jo snakk om hundretusener i budsjett. Kjøp S38 og få 340+hk for under 50.000

Min mening i denne saken er som jeg alltid har ment: Gå for S52 b32 i E30. Dette er en sinnsykt bra motor, går bra og den er ferdig bygget. Enkelt og greit. Og BTW... Det startsperreproblemet er jo løst for lenge siden... :wink:

Styr unna trimming av M52, Lars. Skal du bygge på M50/M52, bruk M50 b25. Ferdig arbeid. Og de hydrauliske løfterene hadde jeg ikke stolt mye på lenger over 8000 rpm. Men skal du varve over 8000, så må du skifte kammer etc...

Men jeg tror jeg ville satt meg ned og virkelig funnet ut HVORDAN du skal bruke den motoren din, og hvor mye hk du vil ha - SÅ ville jeg bestemt meg for hva motor jeg ville ha/bygge.

Dette er mitt beste og mest seriøse tips til deg, Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner på mye rart Lars..

Har du noe bil å putte alle 100 tuseners prosjektene dine i?

Hehe.. Du får nå sagt det du, Propan..

Ville nå uansett kjøpt en S38B36/B38 med over 300 hk i utgangspunktet,de er billige og bra.

Evt en S52B32,men da er det mer styr å få den i e30 med startsperren.

Med alt du har spurt og gravd om fram og tilbake er det jo snakk om hundretusener i budsjett. Kjøp S38 og få 340+hk for under 50.000

Min mening i denne saken er som jeg alltid har ment: Gå for S52 b32 i E30. Dette er en sinnsykt bra motor, går bra og den er ferdig bygget. Enkelt og greit. Og BTW... Det startsperreproblemet er jo løst for lenge siden... :wink:

Styr unna trimming av M52, Lars. Skal du bygge på M50/M52, bruk M50 b25. Ferdig arbeid. Og de hydrauliske løfterene hadde jeg ikke stolt mye på lenger over 8000 rpm. Men skal du varve over 8000, så må du skifte kammer etc...

Men jeg tror jeg ville satt meg ned og virkelig funnet ut HVORDAN du skal bruke den motoren din, og hvor mye hk du vil ha - SÅ ville jeg bestemt meg for hva motor jeg ville ha/bygge.

Dette er mitt beste og mest seriøse tips til deg, Lars.

Takk for svar. Virker som dere tror jeg er en spirrevipp som tror trim(spes. sugetrim) er gratis. Det gjør jeg selvfølgelig ikke. En slik motor som jeg skal til å bygge kommer til å bli et langtidsprosjekt, da det krever mye penger og ikke minst mye kunnskap.

M52 motoren er mer aktuell enn M50 pga. alublokka, uvisst om blokka tåler det, men blir jo ikke så mye trykk når det jobbes med undertrykk.

Blir nok ingen av dem tenker jeg, har så og si bestemt meg for motor nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av M3 E46 så har alle M motorene hydrauliske løftere E30/34/39. 3.8l har rødmerking på 7500 rpm å det holder i massevis til trimming. De gamle dtm E30 varvet over 10000 rpm. Så jeg tror nok ikke du får noen problemer der nei

Ikke helt enig!

Alle M motorer (kjenner ikke til e39) har mekaniske løftere som må justeres med shims, unntatt e46 motoren som har vippearmer. Resten er direktevirkende!! :shock::shock::shock:

Bimmerlars: Har komplett sett med mekaniske løftere og shims til m3 3,2 liggende. Regner med de passer i en m50 topp uten problemer. 500 spenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av M3 E46 så har alle M motorene hydrauliske løftere E30/34/39. 3.8l har rødmerking på 7500 rpm å det holder i massevis til trimming. De gamle dtm E30 varvet over 10000 rpm. Så jeg tror nok ikke du får noen problemer der nei

Ikke helt enig!

Alle M motorer (kjenner ikke til e39) har mekaniske løftere som må justeres med shims, unntatt e46 motoren som har vippearmer. Resten er direktevirkende!! :shock::shock::shock:

Bimmerlars: Har komplett sett med mekaniske løftere og shims til m3 3,2 liggende. Regner med de passer i en m50 topp uten problemer. 500 spenn.

Tviler på at det blir noen M50/52, men dersom det gjør det skal jeg ha det i bakhodet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enig!

Alle M motorer (kjenner ikke til e39) har mekaniske løftere som må justeres med shims, unntatt e46 motoren som har vippearmer. Resten er direktevirkende!! :shock::shock::shock:

Bimmerlars: Har komplett sett med mekaniske løftere og shims til m3 3,2 liggende. Regner med de passer i en m50 topp uten problemer. 500 spenn.

Alle hydrauliske løftere har selvfølgelig shim til grunnjustering.F.eks etter sliping/porting/større ventiler. Men ingen serviceintervall. E46 i har ventilsjekk hver insp I og II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex willer:

Greit at du kjører CSI. Max respect for d. Du er sikkert helt sjef!!! :shock: Men Jeg foreslår du ringer til bavaria og forespør fordi du er så bestemt på d!!

Kjører Z3 MCoupe selv(stavanger), jeg kjenner den motoren og m5 3,6 og 3,8 og m3 2,3. ALLE DISSE HAR SHIMS FOR JUSTERING AV KLARINGER!!

Råtassgutta (dtm) kjører med shims under løfteren. Med dette unngår du at shimsen fyker ut av setet dersom du skulle få flyt.. En hyd løfter hadde aldri verden holdt med til 10000 rpm som du antyder.

IKKE-M motorer har hydraulisk justering av ventilklaringer.

Det er grunnen til at M-motorer ofte har litt tikkelyd kontra m50/2/4 motorer som har mer turbinlignende lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...