oddis Skrevet Juli 18, 2006 Skrevet Juli 18, 2006 Edit 8-2 / 08: Modifisert overskriften litt slik at den skal være enklere å søke seg fram til *vekt motorer* *vektmotorer* *vekt motor* *vekt motor* Vekt motor Vekt motorer *motorvekt* *motorvekter* *vekt motor* *vektmotor* Ettersom det er fler og fler som spør etter vekt på diverse motorer tar jeg like så greit å legger ut hele lista som jeg vet om. Listen er satt sammen av Paal Steinar Berg på BMW CCN forumet. Kilden skal være Online ETK. Den foreløpige listen: M40: Motor: 81 kg Svinghjul: 9,9 kg Innsug: 4,5 kg Eksosmanifold: 6,2 kg Totalt: 101,6 kg M42 Motor: 102,8 kg Svinghjul: 9,9 kg Innsug: 5,1 kg Eksosmanifold: 4,5 kg Totalt: 122,3 kg M44B19 Motor: 101,5 kg Svinghjul: 12,5 kg Innsug: 5,5 kg Eksosmanifold: 4,4 kg Totalt: 123,9 kg S14B23: Motor: 106 kg Svinghjul: 7,8 kg Innsug: 8 (?) kg Eksosmanifold: 6,3 kg Totalt: 128,1 kg S14B25: Motor: 109 kg Svinghjul: 5,3 kg Innsug: 8 (?) kg Eksosmanifold: 6,8 kg Totalt: 129,1 kg M52: Motor: 118,7 kg Svinghjul: 11,6 kg Innsug: 2,8 kg Eksosmanifold: 4,9 kg Totalt: 138,0 kg M20: Motor: 119,0 kg Svinghjul: 8,4 kg Innsug: 7,1 kg Eksosmanifold: 5,4 kg Totalt: 139,9kg M50 Motor: 132 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,6 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 154,6 kg M30: Motor: 137 kg Svinghjul: 10 kg Innsug: 6,7 kg Eksosmanifold: 6 kg Totalt: 159,7 kg M50TU: Motor: 137,2 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,9 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 160,1 kg M60 Motor: 142 kg Svinghjul: 15,5 kg Innsug: 3,5 kg Eksosmanifold: 11 kg Totalt: 172,0 kg S54: Motor: 147,5 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 4,8 kg Totalt: 172,8 kg S38B36 Motor: 152,0 kg Svinghjul: 5,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 9,6 kg Totalt: 180,3 kg S50: Motor: 155,4 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 185,3 kg S38B38 Motor: 149,9 kg Svinghjul: 13,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 10 kg Totalt: 186,6 kg S70 Motor: 155,5kg Svinghjul: 10.7 kg Innsug: 10 kg Eksosmanifold: 12 kg Totalt: 187,7kg M88: Motor: 164,0 kg Svinghjul: 7,5 kg Innsug: 9 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 189,4 kg M30Turbo Motor: 149 kg Svinghjul: 3.4 kg (aut, ta også med converter 12,5kg) Innsug: 6,5 kg Eksosmanifold: ca 30 kg (med turbo) Totalt: 201,4kg Paal Steinar Berg Håper den kommer til nytte for noen Mvh
hardrocxsludge Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Genial post ! Tommel opp for denne, har fikk jeg svar på alt jeg lurte på
Øyvind L. Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De tallene som er ramset opp der er bare tull..Stemmer ikke i det hele tatt i forhold til virkeligheten.
S.Arnesen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De tallene som er ramset opp der er bare tull..Stemmer ikke i det hele tatt i forhold til virkeligheten. Satt med litt av samme følelse jeg også. Var også mangel på endel motorer der, som f.eks m52tü og m54. Vet at disse er ganske like vektmessig, men de deler ikke samme vekt som m52. M52 får man jo også med alu og støpejern bunndel, så skulle tro det utgjorde en forskjell også. Pluss at det er variasjon på diverse deler/motorer utifra volum og slik, som også gir forskjellig totalvekt... Men det gir jo en viss følelse for hvor landet ligger da...
Robbi3 Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De tallene som er ramset opp der er bare tull..Stemmer ikke i det hele tatt i forhold til virkeligheten. Satt med litt av samme følelse jeg også. Var også mangel på endel motorer der, som f.eks m52tü og m54. Vet at disse er ganske like vektmessig, men de deler ikke samme vekt som m52. M52 får man jo også med alu og støpejern bunndel, så skulle tro det utgjorde en forskjell også. Pluss at det er variasjon på diverse deler/motorer utifra volum og slik, som også gir forskjellig totalvekt... Men det gir jo en viss følelse for hvor landet ligger da... +1 Men, dere må innrømme det ga et viss info som kan være til nytte for andre..
eXclusive Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Er motoren M50TU samme motor somm en M50 bare som sitter i en touring, eller er det forsjellig motor i en E34 touring og en ikke?
S.Arnesen Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 Er motoren M50TU samme motor somm en M50 bare som sitter i en touring, eller er det forsjellig motor i en E34 touring og en ikke? Tü står for technical upgrade, har ikke noe med hva slags bil den står i...
Øyvind L. Skrevet Januar 4, 2010 Skrevet Januar 4, 2010 De tallene som er ramset opp der er bare tull..Stemmer ikke i det hele tatt i forhold til virkeligheten. Satt med litt av samme følelse jeg også. Var også mangel på endel motorer der, som f.eks m52tü og m54. Vet at disse er ganske like vektmessig, men de deler ikke samme vekt som m52. M52 får man jo også med alu og støpejern bunndel, så skulle tro det utgjorde en forskjell også. Pluss at det er variasjon på diverse deler/motorer utifra volum og slik, som også gir forskjellig totalvekt... Men det gir jo en viss følelse for hvor landet ligger da... +1 Men, dere må innrømme det ga et viss info som kan være til nytte for andre.. Jeg synes det bare er missvisende siden tallene ikke stemmer med virkeligheten.
M3 Yngve Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Kom ikke å fortell meg at S38B36 er lettere enn S50B30. Og at M30 veier 5 kg mere enn M50. Bare tull disse talla her, skulle nesten vært sletta.
Øyvind L. Skrevet Januar 5, 2010 Skrevet Januar 5, 2010 Kom ikke å fortell meg at S38B36 er lettere enn S50B30. Og at M30 veier 5 kg mere enn M50. Bare tull disse talla her, skulle nesten vært sletta. Enig. Hvis disse tallene stemmer så har en S14B23 en girkasse som veier 112kg og en S50B32 har en girkasse som veier 81kg.. Tror ikke det er helt riktig. En komplett s14 veie hele 240kg med gir, oljekjøler, olje og alle komponenter på. Dette er veid med sertifiserings vekt til løfte utstyr på Yara i Porsgrunn.
oddis Skrevet Januar 6, 2010 Forfatter Skrevet Januar 6, 2010 Tipper nok vektene stemmer ut fra delekatalogen. Motor =blokk, topp, bunnpanne, slik man får kjøpt den fra fabrikk. Må legge til spejld, eksosmanifold, elnett,ecuer, moduler, clutch, girkasse etc. Vekten der er det som står oppgitt, og ingenting annet. Ihvertfall er det det eneste jeg kan skjønne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå