Steffan C Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Prøv et annet BT. Leste ett innlegg på forumet her at BT på Jessheim var utrolig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Prøv et annet BT. Leste ett innlegg på forumet her at BT på Jessheim var utrolig vanskelig. Tror de er en av verstingene ja, lest en del om dette på 200sx-ogn... Tror Drammen er ganske kranglete også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinweiss Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 skal selv registrere en import cab 320i snart,17toms felgene har jeg ikke tuv på,blir dette et problem?aldri hørt at de sjekker felger,men sjekker bare dekkdimensjon?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg hadde 330'n min til godkjenning i Oslo hos ombyggingsgruppa. Det var hyggelige og dyktige folk som kunne faget. De ville se at ting var gjort skikkelig, og var de det så var det greit. Hvis ting var gjort dårlig ville de ofte kunne si at ting ikke var dokumentert og dermed avslå godkjenning (altså dårlig håndverk=manglende dokumentasjon som formell grunn). Jeg fikk godkjent Bilstein PSS9 i alle høyder og H&R Stab-stag som er justerbart. Jeg ville også ha inn ulike dim på felger og dekk foran og bak. Det var ikke noe problem, de kikka i instruksjonsboka til bilen og skrev det inn i vognkortet. Jeg ville også ha med vinterdekkene mine på 215/45-17 med uoriginale felger, men det trengte jeg ikke. Jeg nevnte da at mange folk jeg kjenner har blitt stoppa i teknisk og fått påpakk for det, men han sa at så lenge sporvidden er innenfor 15mm grensa, dekkene innenfor 5% regelen på rulleomkrets, hjulene ikke tar i noe sted og ikke går utenfor hjulbuen så er det i henhold til kjøretøyforskriften. Men han utelukka ikke det var noen tullinger hos dem som kunne si sånt (og dette var det sjefen på teknisk som sa)! Det er bare å henvise til kjøretøyforskriften, så står alle variablene der. Ellers finnes det en felles bok, SRTO elns, hvor alle tillatte felg og dekkdim står til alle mulige biler. Denne bruker de som oppslagsverk og er en fasit hos BT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Har altså SFOOR egne "stasjoner" rundt om i landet, eller hvordan er dette? Eller er det bare noen folk som kommer til trafikkstasjonen da du har godkjenning og skal gå gjennom det? Vet at ditt lokale BT videresender søknad til SFOOR. Standardsvar fra SFOOR er ihvertfall Et annet standardsvar er f.eks: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Mer: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Bytt Biltilsyn! Noen er bare vrange med vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Må nestn bare slenge inn denne: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122642 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Må nestn bare slenge inn denne:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=122642 hahahhaha fy fan hahahahhaha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Dem gidder jo faen ikke prøve,eller sjekke opp en gang.Er så lite medmennesklige på BT til tider så jeg blir kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulus Skrevet Juli 21, 2006 Share Skrevet Juli 21, 2006 Heisann! Jeg har vært hos BT i Drøbak med mine Bimmers, ingen problemer De er bilinteresserte og veldig greie å ha med å gjøre. Min er flyttegods, slipper sideblink og avgasskrav Jeg fikk godkjent mine ex. Alpinafelger med ulik bredde (8,5" og 9,5") uten fremvisning av TUV-papir... Senkefjærene måtte jeg levere papirer på men de hadde jeg jo med. Jeg spurte endel spørsmål om tilstanden, spesielt på understell, og de svarte etter beste evne og kom med velmenende tips som jeg satte pris på. Sist jeg var der, oktober -05, sa de at BT normalt ikke lenger tok EU-kontroll. De henviste til godkjente verksted og NAF. Stemmer dette? Drøbak anbefales ihvertfall på det sterkeste Mvh ///Paul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2006 Hørte i ettertid at Jessheim trolig er verstingen i landet ja. Skjønte etter hvert at det ikke var det beste valget når de begynte med full sjekk av kjerra Men som han sa: -"det er bedre vi tar alle ting nå, så har du det i vognkortet når du mest sannsynlig blir stoppet av oss i løpet av sommeren". Når det gjelder buret, ville han ha dok på at det var montert slik at det ikke var til hinder for inn og ut-stigning og at det ikke var mulig å skalle i det. Pluss at solskjermene kunne felles ned. Noe de IKKE kan....der har jeg en jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 23, 2006 Share Skrevet Juli 23, 2006 Skjønner ikke helt hva folk skal med bur i biler som skal gateregges, men men. Er det fordi det ser kult ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 23, 2006 Share Skrevet Juli 23, 2006 Skjønner ikke helt hva folk skal med bur i biler som skal gateregges, men men. Er det fordi det ser kult ut? Noen bruker også bilen på bane.Dessuten stiver dette opp bilen en del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2006 Skjønner ikke helt hva folk skal med bur i biler som skal gateregges, men men. Er det fordi det ser kult ut? Er ikke veldig aktiv på bane, men de gangene jeg faktisk er der ute, er buret fint å ha hvis uhellet skulle være ute. Og som 336mik skriver, det stiver bilen opp masse. Utseendemessig gjør det jo også en jobb, M3 er en banebil og når man har stoler etc. er det kult med bur også synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå