Gå til innhold

Mine bilder av nye M3`n! + litt mer fra ferien

Anbefalte innlegg

Da har man kommet hjem fra en 3 ukers ferietur i USA! Har hatt det utrolig fint og opplevd masse på kort tid!

Som den bilidioten jeg er, så brukte jeg like mye tid på å se rundt på biler som passerte, som jeg brukte på diverse severdigheter..

Det var etter noen dager i Las Vegas, hvor vi fant ut at vi skulle ta en tur gjennom Death Valley. Hadde vel ikke så velidig lyst egentlig, da Death Valley har en gjennomsnittstemperatur på 47 grader og rekord på 59 grader. Vi kom fra Vegas som lå på litt over 40 grader, så vi begynte å bli ganske lei den intensevarme, men vi tenkte att så lenge vi var i nærheten, så burde vi kanskje ta en titt. Det skulle spesiellt ikke jeg angre på.. :wink:

Vi hadde kjørt omtrent gjennom halve ørkenen da vi møter på en svart Audi A4, men hode mitt var litt i "feriemodus" (eller om den var overopphetet vet jeg ikke..), så jeg glemte å ta bilde av den. Svart A4 tenker dere. Det er vel ikke så spennende, men når den hadde bredding, uferdig front og bakende, samt panserlås(!), så burde jeg jo ha skjønt at her var det noe spesiellt.. Sannsynligvis en RS4 som var ute på testing.

Det var da jeg skjønte at dette var ett sted bilprodusenter brukte for å test kommende biler for varme (hadde fått litt kaldt vann, så hjernen begynte å virke..) Vi hadde ikke kjørt så veldig mye lenger før vi møter på en X3, "oj, en X3!" sier jeg til madamme, hvor hun bare titter rart på meg.. Like etter kommer det en ny svart skikkelse, som viser seg å være en M6, og det er da jeg virkelig begynner å bli ivrig! Har ikke mer enn fjernet blikket fra speilet i det en svart 3-serie kommer mot meg. Jeg rekker bare å se at det er en coupè og att den har 4 eksotrør. "Oj, den nye M3`n roper jeg høyt i bilen" og holder på å kjøre av veien. Min bedre halvdel bare sitter å rister på hodet over at jeg kan få slike utbrudd pga av en bil som passerer.. :)

Bilene holdt en såpass fart at jeg ikke gadd å snu å kjøre etter, og jeg tror ikke madammen var så ivrig på det heller, så vi fortsatte å kjøre videre..

Da vi kom til ett sted som heter Stovpipe Wells (200 innb.), så møtte vi på en gjeng med Audi A8L V10`ere.

bilbilderfraUSA-turen011.jpg

Men jeg er ikke så int i store Audier, så vi dro videre.

Etter 500 meter, så treffer vi på en ny M3, og jeg bestemmer meg for å snu og kjøre etter. Jeg har ikke mer enn snudd før den kommer i mot meg igjen.. Den snudde i Stovpipe, så da var det bare å snu en gang til å kjøre etter! Vi ble liggende bak de en stund, og jeg gadd ikke å kjøre opp på siden o.l for å ta bilder, så jeg lå rolig bak og håpet på at de skulle stoppe etter hvert. Vi kom etter hvert til et svingete parti hvor de ga på litt, og jeg måtte slippe de av syne da madammen blir bilsyk bare ho ser en sving..

Heldivis hadde jeg flaksen med meg, da jeg møtte på de lenger fremme på en grusplass ved veien. Jeg svingte inn og tok ett bilde bakfra og gikk ut for å ta en prat med sjåføren. Jeg spør; "kan jeg spørre dere om dette er den nye M3`n?" hvor han begynner å le rått og svarer "NEI!!". Ok, tenker jeg, "men kan jeg ta ett par bilder av bilen da?" "NEI!" var svaret der også.. :) Dum som jeg var, så tok jeg ikke flere bilder, men jeg fikk i hvertfall ett par dårlige bilder og opplevelsen med å ha sett den nye M3`n.

Litt rart at etter å ha opplevd Golden Gate, Alcatraz, Beverly Hills, Hollywood, Las Vegas, Grand Canyon mm, så er det en tur i ørkenen jeg kommer til å huske mest.. :wink:

Vel nok snakk! Her er bildene:

bilbilderfraUSA-turen012.jpg

bilbilderfraUSA-turen013.jpg

Her er noen flere bilrelaterte bilder fra ferien:

Leiebilen

bilbilderfraUSA-turen001.jpg

En grei gårdsplass i Beverly Hills

bilbilderfraUSA-turen003.jpg

På Universal studios stod flere av bilene som var brukt i TF&F-filmene

bilbilderfraUSA-turen004.jpg

Her fikk vi se hvordan de lagde actionscener i den nye F&F-filmen

bilbilderfraUSA-turen005.jpg

Hummer limo

bilbilderfraUSA-turen008.jpg

Fin E46 M3 cab i San Francisco

bilbilderfraUSA-turen009.jpg

Fin og gammel Ferrari

bilbilderfraUSA-turen014.jpg

Noen som vet hvilken modell dette er? Så veldig dyr ut..

Bling bling

bilbilderfraUSA-turen015.jpg

Biler som dette så jeg ganske mange av og chromfelger i 22" og oppover var nesten "standard" på større biler..

For meg som er litt over snittet bilint. ,så var det mye å se på i USA! Så sikkert over 100 E46 M3`r der borte og mange andre M-biler. Tror jeg så 2 318, ellers så gikk det for det meste i 325 og oppover. Nye 3-serien var det utrolig mange 330`r og mange av dem var hvite, noe den faktisk kler ganske bra, men det spørs om noen tørr å bestille det her i Norge..

Det var dessverre dette som var leiebilen:

bilbilderfraUSA-turen002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg var akkurat på omvisning på bmw fab i münchen.. der fortalte de at hvite bmw'r var veldig vanlig i sydligere strøk hvor været er litt mer stabilt enn her omkring..

en hvit bil blir kassifisert som en farlig bil her, pga den er vedlig vanskelig å se i tåke og snøvær..

å er vel kanskje pga at det går så lite hvite biler her til lands at folk synes det er uvant og se, og derfor synes det er stygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder :) Jeg var åsså i USA i mars/april i år i 5uker, jeg rakk å komme igjennom 15 stater. Var åsså innom Los Angeles og Las Vegas, der var det sinnsykt med tøffe biler :) Traff åsså på en Lamborghini Murcielago i Laguna beach, den var sinnsykt rå :) Når jeg var i Gatlinburg / Tennessee som ligger rett før Smokey Mountains var jeg innom et sted som de hadde diverse biler som var fra filmer, bla Smokey And The Bandit 2 Trans AMen, den originale bilen fra Dukes of Hazzard, GT 500en fra Gone in 60 seconds og mange flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var akkurat på omvisning på bmw fab i münchen.. der fortalte de at hvite bmw'r var veldig vanlig i sydligere strøk hvor været er litt mer stabilt enn her omkring..

en hvit bil blir kassifisert som en farlig bil her, pga den er vedlig vanskelig å se i tåke og snøvær..

å er vel kanskje pga at det går så lite hvite biler her til lands at folk synes det er uvant og se, og derfor synes det er stygt..

Vanskelig å se i tåke og snøvær? Det er jo derfor man har lys (og tåkelys).. det er de som viser først uansett hva slags farge du har på bilen.

Hvite/lyse biler i sydligere strøk har nok minst like mye med varmen å gjøre. Jeg har to E34er, en alpinhvit og en diamantsvart.. kan legge meg nekkid på panseret på den hvite i hvor sterk sol jeg vil, kald og god uansett, mens det knapt går an å legge hånda på den svarte. Hvitt er praktisk, samtidig som det er pent og elegant om holdt riktig, men det er synd at det reflekterer så lite lys, for det kan gjøre det litt småkjedelig.

Har forresten store vanskeligheter med å bestemme meg for hvilken av bilene jeg skal beholde. Svart er pent, men det skiller seg utrolig lite ut... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt er praktisk, samtidig som det er pent og elegant om holdt riktig, men det er synd at det reflekterer så lite lys, for det kan gjøre det litt småkjedelig.

Nåja, jeg har lært at hvite overflater reflekterer omtrent alt lys, og at svarte absorberer! :wink:

Men jeg er enig i at hvite biler som regel ikke er like speilblanke som andre farger, spesielt mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere bilder av bilen, men de har ikke jeg tatt.. :wink:

Det er sjåføren på bildet som jeg snakket med forøvrig, og som ikke var så int i å snakke.

bilbilderfraUSA-turen013.jpg

http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1152703838

Virker som om bildene er tatt på samme sted.

Og noen bilder med CSL felger:

http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1152720793

http://www.m3post.com/forums/attachment ... 1152720793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, jeg har lært at hvite overflater reflekterer omtrent alt lys, og at svarte absorberer! :wink:

Stemmer selvfølgelig det, er jo derfor den hvite holder seg kald.. ble vel feil måte å si det på. Tenkte mer på speilrefleksjoner..

Har et godt eksempel her:

cimg30873ic.jpg

Den hvite er to stedet på bildet, mens den svarte kun er ett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en perfekt ferietur det der Raymond! :) Var der nylig selv, LA og LV. To perfekte byer:) Det frister å dra tilbake..kan vel aldri bli lei :P

Ja, det var en utrolig morsom og spennende ferie, men landet og byene er så alt for store, så man rekker jo bare å se 10% av dem på den korte tiden. Vegas var en utrolig bra shoppingby, men det er også den mest syke byen jeg har vært i..

Vi fikk jo ett lite intrykk av hvor stor Los Angelse er når vi skulle spørre en ansatt på en bensinstasjon om veien. Vi var på Santa Monica blv og det var i den gata som hotellet vårt skulle være. Vi spurte han om han visste hvor det var, og han svarte at det var ca 25 min lenger opp i gata.. litt større forhold enn i Halden for å si det sånn.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var et fint reisebrev og det må ha vært temmelig artig å se alle de gromme testbilene. Jeg gjennomførte mer eller mindre den samme rundturen i 1991... LA, Grand Canyon (via Death Valley), Denver, Salt Lake City, San Francisco og tilbake til LA (via US 1 eller kystveien sydover langs Stillehavet)... en fantastisk fin tur som ble gjennomført på tre uker. Etter min mening var LA heller uinteressant, men Grand Canyon og spesielt Monument Valley var helt enestående. San Francisco er uten tvil en by jeg kunne bo i... trolig er det USA´s fineste by når alt kommer til alt... iallefall er det en by etter europeisk smak tiltross for en kraftig asiatisk innflytelse.

Vår Chrysler Le Baron 3.0 Convertible.

USA1.jpg

Ikke alle har kjørt bil i 4346 meters høyde.

USA2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...