Gå til innhold

E30 med E36 motor

h_vestbo
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E30 med E36 M3 motor stående.. problemet er at han som hadde bilen før ikke har gjort noe serlig godt arbeid..

Motoren står skeivt og jeg må presse som f* på girstanga for å få den i revers.. 5gir ser ut som 3. hehe.. Han snakte om ca 15 grader eller no den var feil..

Rekner da med at den sikkert står på e30 motorfester.

Er det noen andre motorfester jeg kan hive i for å få vinklinga på motoren rett? eller må jeg lage til noe selv??

JA, vet det står litt om dette på forumet, og beklager jeg spør. Men jeg fatta ikke så mye av det. Sto så masse forskjellig her.. hehe..

Takker for svar:)

PS! Noen som vet om bra verksted på vestlandet med tanke på M3??

Har et alder så lite motorhavari..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ligger et tema om bilen her en plass.. Kjøpte den nettopp, kjørte hjem og fikk så motorhavari.. hehe.. surt..

Men peil på bra verksted??

Må skifte alt som heter ventiler tror jeg..

Og lurer på om et stempel kan ha låst seg.. usikker.. alt var iallefall låst da jeg prøvde starte den etter den stoppa.. Masse røyk fra eksosen på vei hjem. hehe.. dårlig tegn.. stoppet 10m fra huset..

Hva vil noe sånt ca koste å fikse da??

har ikke litt peiling på bmw engang og ikke alt for mye om motor heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke betalt bilen enda..

men jeg har visst ikke angrerett ved privatkjøp uten at jeg kan bevise store betydelige feil som ikke står nevnt i kontrakten..

Hmm.. kan det være så inni helvette dyrt da??

Står selges som den står i kontrakten.. Det er vel litt drit..

Hvordan kan jeg få levert bilen tilbake da??

Han fyren sko gå til saksmål mot meg sa han viss han ikke fikk pengene.. hehe.. så har kje så masse ti på meg..

Hva skjer om jeg sender bilen tilbake til han da?? uten å betale?

Er det bare kontraktbrudd og ferdig med saken? eller kan jeg få problemer for det?

Lurt.. hmm. Kan si det sånn at det er vel litt merkelig at en bil skal havarere rett etter at jeg kommer hjem når jeg henta den.. Men vi brukte en dag hjem og den gikk jo hele veien.. Men dukka opp flere og flere feil etter hvert.. hehe..

Ga 67500kr for bilen og det er litt mye for noe som verken går framover eller bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er usikker på om dette er godt nok.. Den gikk i 12timer. Kjørte langt for å komme hjem:)

Men fikk og høre at sist han brukte den var på banekjøring :evil:

Tenkte jeg sku ned til purken idag og spør om de han peiling.

Selger sa jeg kunne få levere den tilbake om jeg fiksa den og betalte 15% av kjøpesummen.. hehe.. er jo nesten oppe i prisen jeg ga da..

Men vil det koste titallsvis at tusen og fikse motoren? sånn i tilfelle jeg ikke skulle klare få levert den tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han selger'n har så mye han skule sakt,har det vært meg så har jeg sendt bilen tilbake med en gang,BRA du ikke har betalt den enda da,det må du ikke finne på og gjøre heller..

Folk som selger sån lurium biler assså FYYY FYYYY FYYYYY :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et tveegget sverd.

For det første er det ingen angrerett ved kjøp på den måten, angrefristloven krever at salget er foretatt utenfor selgers fasteutsalgssted. Det betinger at selger selger deg noe utenfor egne lokaler.

En privat person kan neppe sies å ha egne salgslokaler, og dermed er det sjeldent han kan stilles ansvarlig etter denne loven.

En bil skal naturligvis selges slik som kontrakten fremstiller den, her var det jo et objekt som ble solgt i den stand det var besiktiget og prøvekjørt, eller som her selges som den står.

Her kommer du til et annet tema, dersom feilen var der når du kjøpte motoren, vel den gikk jo da, og du kan bevise at selger viste om feilen og eller burde ha vist om, har du mulighet til å reklamere. Her virker det dog som om selger har vist deg feilene og manglene samt påpekt at noe var feil med motor og slikt.

Jeg tror desverre ikke du kommer langt med dette, men du kan jo prøve å tilbakeholde pengene, og så får han dra saken inn for forliksrådet, blir dere ikke enige der må det gå videre til rettsinstansene, men jeg vil tro det er av interesse for begge parter å finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger et tema om bilen her en plass.. Kjøpte den nettopp, kjørte hjem og fikk så motorhavari.. hehe.. surt..

Men peil på bra verksted??

Må skifte alt som heter ventiler tror jeg..

Og lurer på om et stempel kan ha låst seg.. usikker.. alt var iallefall låst da jeg prøvde starte den etter den stoppa.. Masse røyk fra eksosen på vei hjem. hehe.. dårlig tegn.. stoppet 10m fra huset..

Hva vil noe sånt ca koste å fikse da??

har ikke litt peiling på bmw engang og ikke alt for mye om motor heller..

godt det ikkje bare eg som har kjøpt bmw fra dei traktene der, (å havarert før hjemmkomst :) )

det e vel denne bilen du har kjøpt? : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23122

du får vel neppe levere bilen te bake, prøv å få te ein pris reduksjon, så du kan bygga opp bilen igjenn, å kjøpa trimma e30 har vel skjelden vert noen god butikk uansett? :D

va kje toppen din gått? kan jo prøve å få tak i ein komplett topp..uansett må du rekna med ein del utlegg i deler!

eg vet om et par her i området som har total overhalt m5 motorer osv...

vis du vil ha den på verksted, ville eg gitt den til Jan! han estlenderen som jobbe for han har peiling, e bmw freak han...kjøre 99mod 750 sjøl.. kan sikkert ta det på "kveldstid" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...