Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

donkis21:

Hvor i lovverket står dette med 15% av kjøpe sum osv..??

Når vi kom et stykke oppdaget vi at forsetene ikke var festet!

Dette er livsfarlig!

Ikke nok med det men det var ikke forsikring på bilen.. mente man kjørte på selgers forsikring i 3 dager eller no. Mener det står det i salgsmelding.

Dette er jo helt idiotisk! Snakk om å bruke hodet!

Har ikke sitt noe melding eller no jeg men.. hmm.

Når du kjøper en bil til over 60tusen rekner en med at bilen går lenger enn 12timer. Dette sier seg selv..

Skal få verksted til å sjekke olje og dokumentere.. Brukte ikke olje og du hadde skiftet for 1000km siden sa du..

Dessuten, vi klarte ikke peile olje, fant ikke peilepinnen. kameraten din sa den låg et sted men visste ikke hvor.. skulle finne det ut.. fant ut vi måtte stole på det var olje, begynte kjøre hjem for at det ikke skulle bli for sent.. kom hjem og fikk vite at det ikke var peilepinne! smart?!? NEI!

Oljeføleren viste seg heller ikke å ver koblet til.. Bilen er heller ikke godkjent med senking...

Du sa du solgte bilen fordi du mistet lappen?? når mistet du lappen og når kjøpte du bilen?

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har heller ikke utalt meg om denne bil. Men det var jeg som ønsket å få den sendt med Hurtigruta. Men jeg ønsket jo at den ikke ble solgt, før du kom hjem fra Syden. :D Men er jo glad jeg ikke fikk til slaget. Får håper du har lært at du må ikke selge ting, uten å få alle pengene. Syns mere synd på deg.Du har verken bil eller penger. Sikkert ikke så mye galt med den motoren. For håper dere finner en løsning. :D

Skrevet

kameraten min sa det var en peile pinne en plass? du hadde vell klart å finne denne om den var dær? med tanke på at du hadde tilgang på løftebukk? men skal ikke diskutere dette hær med deg.. dette sjønner jeg må gå rettens gang..litt kjipt igrunn.. men ved en slik gang regner jeg med at du får omkostningene.. å kjøpe en bil uten å betale den er vell svindel? å svindel fører vell til fengsel? eller tar jeg feil kansje? ikke sikker på dette da.. jeg kunne ikke forutse at motor ville stupe.. men kansje du burde begynt å sjekket da du ringte å sa at motor jaget? å tikket litt? istedet for å håpe at d forsvant? lr ringe till en full fyr nedi syden? men men.. skall vell få en klarhet i dette og til slutt..:)

Skrevet

Var faktisk og såg på denne bilen før donkis kjøpte den, men jeg fant fort ut att dette var en haug 8) Skreiv vel noe sånt på forumet også. Skal ikke legge meg borti hvem som har hvilke rettighet her, men jeg hadde levert bilen igjen :^o I alle fall siden den ikke er betalt enda, men nå verken kjøper eller selger jeg bil uten penger på bordet.

Kjip sak det her..

Skrevet

h_vestbo

Slike folk som deg skulle vel egentlig ikke hatt bil..

"fant ut vi måtte stole på det var olje, begynte kjøre hjem for at det ikke skulle bli for sent.." hvem er det sin skyld er det da?

kanskje du burde sjekket slike ting som er så viktig! Og når du ringer å spør donkis hvorfor motoren tikker.. tror du slike ting går over av seg selv med litt grisekjøring? Burde vell ringt ei bjelle om at noe var galt. Sjekket oljenivået kanskje?? Glad du ikke kjøpte bilen av meg. Sikkert mange som ikke har funnet seg i at du prøver å drøye ut tida, være useriøs og ikke svare på telefon. jeg hadde hvertfall tatt meg en tur hjem til deg....!

Skrevet

må si at jeg tar parti med selger.. her virker det som kjøper ikke har skjekket bilen nøye og tatt alt for god fisk,mens selger ikke har fått sjangs til å si i fra om de feilene bilen har pga overivrig kjøper...

men men... lykke til med saken..

Skrevet

Ikke nok med det men det var ikke forsikring på bilen.. mente man kjørte på selgers forsikring i 3 dager eller no. Mener det står det i salgsmelding.

Det er du som kjøper som skal ordne med ny forsikring når du kjøper en bil.Att man kan kjøre på selgers forsikring i 3 dager er helt feil...

Skrevet

Det er jo en del små ting å ta med i betraktningen.

Ved eierskifte vil det fra dato for omregistrering være en løpeperiode på 3 virkedager, dette for å få alle systemer til å være oppdatert, dette dekkes av tidligere forsikringsseklskap, praksisen stammer fra den gang det ble arkivert papirkort som ble sendt via post. De siste 10 årene har alt dette gått på data og vi overfører på sekunder data i det som i dag heter autoreg, innføringen av autosys lettet dette arbeidet mye en gang på 90 tallet og nå med Autoreg kan hver forhandler gå å gjøre endringer, da trenger man ikke lenger 3 dagers overlapp.

Når det gjelder ansvar ved kjøp så er selgers ansvar begrenset til å heve kjøpet, noe selger har tilbudt seg, det finnes dog ikke noe i lovteksten som gir rett til 15% avgift ved heving av kjøpet.

Slik jeg ser dette er det en sak der begge parter er tjent med et prisavslag slik at selger får pengene sine, og kjøper får noe avslag pga motorproblemene sine.

Jeg kan ikke se at noen av dere er tjent med å trekke inn advokater og så dra dette inn i rettystemet.

Uansett er det nok trolig at de vil finne at selger har rett her og dermed i bestefall anbefale en prisreduksjon.

Bli enige ingen er tjent med at dere sitter her å suttrer eller at dere er uvenner.

PS manglende betaling er ikke noe politiet blander seg i, det er også en sak for privat søksmål. Den korrekte rettergangen er å sende en purring på kravet med 14 dager betalingsfrist, der må det stå at dette er et varsel om rettslig inkasso, deretter må selger kontkte lennsmanen som tar ut en rettslit inkasso på skyldner.

En rettslig innkasso koster rundt tusenlappen og blir tillagt kravet, kravet blir da påkrevd av lennsmannen og dersom dette ikke fører frem vil det evt kunne gå til beslagleggelse i lønn og eller eiendeler.

Skrevet

Det er du som kjøper som skal ordne med ny forsikring når du kjøper en bil.Att man kan kjøre på selgers forsikring i 3 dager er helt feil...

Du får ikke lov til å si opp forsikringen din før salgsmelding er registrert. Jeg tror også det er en lov som sier at selgers forsikring gjelder i 14 dager etter salgsdato, slik at bilen ikke blir kjørt uten forsikring om kjøper av en eller annen grunn ikke får ordnet forsikring før kjøpet. Ved skade vil da selger ikke tape bonus. Men korrekt måte er jo selvsagt å tegne egen forsikring før kjøp om man har mulighet til det.

Skrevet

Dette står på salgsmeldingene fra St.vegvesen.

"Kjøretøyet må ikke taes i bruk før registrering på den nye eier har funnet sted"

Forsikring må man ha i orden for å få registrert den på ny eier.

Skrevet

Når jeg har solgt mine biler har jeg alltid sagt opp min forsikring den dag kjøper henter bilen...det har ihvertfall ikke vært noe problem.

Skrevet

har gitt ifra meg det meste av ansvar til advokat i dag.. blir så sliten å lei av bekymringer.. orker ikke.. men retslig inkaso regner jeg med at min advokat går for.. leverte alle papirer angånde salget til han i dag så han skulle sette alt i verk neste uke.. så legger jeg omkostningene over på kjøper..har gitt han mange muligheter til og bare betale beløpet slik han skulle.. men nå blir det jo dyrere med tanke på advokt regningen og.. og som flest folk vet så er det ikke billig med advokat.. men det må no bare gå denne vei..er ikke så mye annet og jøre..:( synd men snat!

Skrevet

Er bilen godkjent med den motoren i?

Hadde holdt meg vekke ifra politi og biltilsynet hvis ikke den er godkjent.

Å kjøpe en slik bil er en stor risiko. En S50B30 går ikke i stykker helt uten hjelp.

Tipper den er kjørt ihjel av nye eieren jeg og da er det lite å komme etter.

Et nytt stempel til en S5030 koster ca 15000kr nytt pr stk. Lykke til med overhalingen.

Hvis du får hevet kjøpet så er du flink. Hadde jeg vært selger så hadde jeg ikke gitt deg 5 ører tilbake.

Skrevet

En S50B30 går ikke i stykker helt uten hjelp

Disse tåler jo masse juling,så jeg tviler på at det bare er den nye eier som har vært brutal.

Uansett så er dette en kjedelig sak.

Skrevet

bilen gikk utrolig fint da den var hoss meg vertfall.. aner ikke hva ny eier har jort.. er sterke motorer.. å man kjøper ikke en slik bil for å kjøre i 50km/t som han selv sier "leke tøy" .. men bilen er god den.. var vertfall det! men har ikke så mye mer med saken jeg nå da.. vill bare ha pengen mine.. å kjøpet blir nokk ikke hevet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...