Radeon Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Lemp bilen på henger, kjør den hjem til fyren på nattestid å sett den fra deg, kast din del av kontrakten og nekt kjennskap til fyren i all ettertid. Kvitt bilen å pengene har du jo.
viper Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 uansett på alle kjøp har du 3 dagers angre-rett så lenge det ikke står noe anne ti kontrakten!
Ivanrogov Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Lemp bilen på henger, kjør den hjem til fyren på nattestid å sett den fra deg, kast din del av kontrakten og nekt kjennskap til fyren i all ettertid. Kvitt bilen å pengene har du jo. Enig !
Lars R B Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 selv om det står i kontrakten att den selges som den står så har du fortsatt bedre rettingheter ved bruktbilkjøp en du tror. Hør med forbrukerkontoret. Kan vel si att motorhavari er vesentlig feil på bilen.. Lykke til.
Simen Malerbakken Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 uansett på alle kjøp har du 3 dagers angre-rett så lenge det ikke står noe anne ti kontrakten! Hvor i lovverket finner du dette?
binlarsen Skrevet Juli 20, 2006 Skrevet Juli 20, 2006 Høres ut som et godt tips å selge en bil uten å få pengene Så lenge bilen funka da du kjøpte den har du vel ikke så mye du skulle sagt. Regner med motoren gikk normalt, ellers hadde du vel ikke kjøpt den..?? Bilen er 20 år omtrent da. motor sikkert 12-13..år Hvis du har grisekjørt den sånn at feks en ventilshims har hoppa ut og rasa motoren, så kan du jo ikke gå tilbake på selger(bare et eks) Har selv vært selger i en sånn kjip sak,(m5 3,6) og kjøperen kom ingen vei. Viste seg at oljepumpa var utslitt, og det førte til rådebank. Det var vel ikke noe jeg som selger kunne vite.. Tok heldigvis betalt før bilen trillet ut av garasjen min. Bilen ble for øvrig prøvekjørt over 300mil til tuv i tyskland, av kjøper, mens den fortsatt var i mitt eie. Da vet folk hva de kjøper!! Han sa at pappan hans var advokat, og at han hadde en god sak... Jaja, kjør på sa jeg til han. Hørte aldri noe mer (tomme ord).... Blir overrasket om du kommer noen vei med saken din med konvensjonelle metoder. Men ønsker deg lykke til uansett!!
h_vestbo Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Skrevet Juli 20, 2006 Jeg har sjekka litt opp.. Kommer ingen vei med angrerettloven.. Der står at jeg ikke har angrerett ved bruktbilkjøp osv.. Uten at det er vesentlige feil eller mangler.. Men i kjøpsloven står noen kjekke linjer som jeg tror jeg kan komme langt med.. Skal til politiet i morgen og se hva de sier om saken.. Så tror de vet om jeg har noen rett til å levere tilbake eller ikke.. Får se.. Evnt prisreduksjon hadde vore fint det og.. Viss han går med på det.. Likte bilen jævla godt så har kje lyst å levere den tilbake.. men har kje råd te å legga ut for masse heller..
R.E.H Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 ring en advokat å hør hvordan dette er.. en kompis av meg solgte en 4hjuling og d ble nåkka galt med den.. han fikk den tbake førr å reparere den.. han hørte me en advokat å han sa at han kunne heve kjøpet innen 8 dager elns.. er ikke 100% sikker på at d er sant men d må jo nesten være noe man kan gjøre med det.. dette er ganske sikkert lureri som han så at d skulle komme...
Riefarn Skrevet Juli 21, 2006 Skrevet Juli 21, 2006 Mener da det skal stå noe om angrerett ang bruktbil i lovverket? Eller? Min første bil kjøpte jeg med kontrakt hvor det stod: Selges som den står... Jeg kjøpte den før jeg fikk lappen (en golf 2 forresten) og hadde bilen nesten en måned. Tok bilen på NAF test hvor det viste seg at bilen hadde 18 mangler. Ville koste meg like mye som jeg gav for bilen. Fikk god hjelp av fattarn siden selger ikke var interressert i å ta den tilbake. Så vi dro hjem til selger med noen lovark, konfronterte med selger og jeg fikk levert bilen og fikk igjen alle penga. Håper det ordner seg for deg da ihvertfall!
Simen Malerbakken Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Jeg har sjekka litt opp..Kommer ingen vei med angrerettloven.. Det stemmer angrerettloven gjelder ved kjø utenfor selgers faste utsalgssted, med andre ord fra profesjonell selger som ikke leverer varen fra fast butikk, feks ved postordre etc etc. Der står at jeg ikke har angrerett ved bruktbilkjøp osv.. Uten at det er vesentlige feil eller mangler..Men i kjøpsloven står noen kjekke linjer som jeg tror jeg kan komme langt med.. Skal til politiet i morgen og se hva de sier om saken.. Så tror de vet om jeg har noen rett til å levere tilbake eller ikke.. Får se.. Vel, politiet kan neppe hjelpe deg, dette må i tilfellet være tatt ut som et privat søksmål, rettstjenesten vil ikke kunne betjene denne formen for rettstridighet, dette skal bringes for domstolene. Evnt prisreduksjon hadde vore fint det og.. Viss han går med på det.. Her kan du komme lenger, varen er ikke i samsvar med de forventninger som ble stilt til dem og de forventninger som du kunne regne med å stille. Jeg tror det er her du evt kommer noen vei. Likte bilen jævla godt så har kje lyst å levere den tilbake.. menhar kje råd te å legga ut for masse heller.. Det er et dilemma, jeg tror jeg ville gå for en prisreduksjon, evt forsøke å heve kjøpet, men det er bare det at han neppe vil erkjenne at motoren var i dårlig stand ved overlevering til deg, og dermed forsøke å si at dette er din feil. Konkret hva som er saken her er jo vanskelig å avgjøre, men det er vel ting som kan tyde på at selger bør ha vist om at motoren var dårlig, og at du kanskje ikke var informert om dette godtnok. Likevel så ble det pressisert at motoren ikke var i bra stand. Dermed er det altså opp til retten å finne om du eller selger skal ha medhold. Jeg vil ikke komme med konkrete anbefalinger, men jeg tror rett og slett ikke du kommer veldig langt med dette. En vennskapelig prat er vel det som evt fører mest frem. om han kan gi deg et prisavslag er det jo det som antagelig er den beste løsningen for begge.
cigarette Skrevet Juli 24, 2006 Skrevet Juli 24, 2006 Dette er så klart jævli kjipt å komme i en slik situasjon Men jeg også tror det er en vanskelig sak å komme langt med siden du kjørte så langt før noe skjedde Har hørt at forige eier av bilen din sleit mykje med denne motoren,fikk den ikke til å gå skikkelig noen gang Men så klart det er noe jeg har hørt da Men får håpe du finner en løsning på det for å reparere en M3 motor kan koste deg dyrt Good luck dude
MeSs Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 lykke til! Holdt på å kjøpe denne selv.. Selger virka veldig ivrig, han kunne få noen til å kjøre den ned til meg og greier.. 53 mil, ferger.. + at han skrøyt av hvordan han hadde brukt den på bane og at motoren var skuddsikker osv.. Da ble jeg usikker, donkis21: Sånt skryter man ikke av til potensielle kjøpere ;)
BMW_Larsen Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 bilen ble solgt da jeg var i syden siden kjøper hadde et slikt hastverk å ikke kunne vente lit jeg kom hjem.. han fikk tilgang til løftebukk og verksted som er bra utstyrt.. han prøvekjørte bilen og var meget fornøyt.. i kontrakte førte jeg på at det ikke var noen garanti og at den selgest som den sto..har ikke hatt noen problemer med den jeg.. eller.. den gikk ikke når jeg kjøpte den.. men etter noen dager med feilsøking kom den seg til hektene.. men han skrev at han skulle føre over pengene.. men selfølgelig kom d jo ikke noe dato ned på papiret.. ska ned til politiet å fylle ut å skrive under anmeldelsen for denne type "svindel" som jeg kaller det! jeg kunne ikke forutse at noe skulle gå gale med motor.. gikk hel fint da jeg prøvde den sist..har vitner på at d ikke var en ulyd da han kjøpte den.. hadde en liten runde med den på lånke i vår men ble flagget av banen fordi tanklokket var dålig å uorginalt så bensinen haglet ut lokket.. (dette er nå byttet) jeg har ikke lurt kjøper på noen måte.. han ringte til meg og sa at det var noe tull med bilen dagen før han kjørte den i stykker.. han sa at den tikket litt og jaget.. men det var ikke enkelt for meg å prate med han da siden jeg var i syden på et utested med mye bråk og var ikke akurat edru!! men det er en lov som sier at du kan levere tilbake bilen så lenge den er i samme stand og du må betale 15% av kjøpe summen fordi du har hindret eller sinket salget for selger! dette har jeg sakt at er greit.. men nå tar han ikke tlefonen lengere og svarer ikke på meldinger.. er jo ganske surt da jeg ikke har fått en krone med han.. var domt at dette ikke ble jort opp på stedet.. så denne feilen jør jeg ikke ijen! har mellom 2 og 5 samtaler med folk som ringer på denne bilen om dagen..! så populær er den og når det står pris i anonsen så kan den jo ikke være så ille siden folk ringer! jeg har holdt alt jeg lovte..har også sendt etter orginalt insug siden de ikke fant dette når han hentet bilen... lovte å sende dette dagen etter jeg kom hjem og det jor jeg.. fra min side mener jeg det er meget userjøst av kjøper.. han kjøpte en 86mod bil der det var en urginal motor,, dette sår og i kontrakten.. hjelper ikke når jeg ser han skriver på forumet at "jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer og hale ut saken" .. sett dere i samme sitvasjon og tenk dere om.. sjønner det er surt for kjøper.. men jeg kunne no ikke foruse dette siden den funket perpekt da jeg hadde den!
BMW_Larsen Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 har jeg skrøte av at jeg har brukt denne på bane.. sa detr som det var jeg.. å d burde kansje du og??? sa jeg kunne sende den med hurtigruta og at det var ca.2500 i frakt!! eller jeg om det er du på vinstra ? da sa jeg at jeg hadde noen kompiser som sku på festival dær og jeg lurte på å dra dit! å da kunne jeg evntuelt levert bilen dær!! er så mye piss as!! ikke sleng med leppa om du ikke har no fornuftig å si.. eller noe som stemmer!! han som kjøpte bilen skulle gi 65k uten felger men så hadde jeg glømt og opplyse om noen bulker i panser så han fikk de med for 2500 og han mente det var greit da!
MeSs Skrevet Juli 25, 2006 Skrevet Juli 25, 2006 har jeg skrøte av at jeg har brukt denne på bane.. sa detr som det var jeg.. å d burde kansje du og??? sa jeg kunne sende den med hurtigruta og at det var ca.2500 i frakt!! eller jeg om det er du på vinstra ? da sa jeg at jeg hadde noen kompiser som sku på festival dær og jeg lurte på å dra dit! å da kunne jeg evntuelt levert bilen dær!! er så mye piss as!! ikke sleng med leppa om du ikke har no fornuftig å si.. eller noe som stemmer!! han som kjøpte bilen skulle gi 65k uten felger men så hadde jeg glømt og opplyse om noen bulker i panser så han fikk de med for 2500 og han mente det var greit da! Da er det nok feil fyr Mente ikkeno negativt med det jeg da, du sa du hadde kjørt breisladd på en eller anna bane.. men samme kan det være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå