cmn Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Da er det avgjort! Jeg og en kamerat reiser til Nürburgring med Honda'n. Drar på lørdag. Noen spesielle tips? Og et lite spørsmål; jeg har kjørt 600 mil siden olje og -filterskift. Bør jeg skifte olje og filter før turen, eller er det greit å skifte etter?? Alle tips tas mot med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Noen spesielle tips? Kjøp BMW Hehe.. Hadde vel kanskje bytta det.. Det går sikkert fint også.. Men har ikke kjørt så mye selv.. så skal ikke si for mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 19, 2006 Share Skrevet Juli 19, 2006 Neh bilen bør da tåle det, oljeskift er vel på 10 000km eller mer? Og 6000 er veldig lite km i dag altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Noen spesielle tips? Kjøp BMW Hehe.. Hadde vel kanskje bytta det.. Det går sikkert fint også.. Men har ikke kjørt så mye selv.. så skal ikke si for mye Vel... Honda kan bygge både motorer, motorsykler og biler... og 240 HK fra en firer på to liter uten pustehjelp står det respekt av. Det begynner faktisk å bli lenge siden BMW vartet opp med tilsvarende og den nye E90 320Si er direkte patetisk i forhold. Blårussen bestemmer for mye i BMW´s ledelse... Kjør forsiktig... S2000 er ikke forutsigelig før den slipper i svingene, men det vet du sikkert allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BW motorsport Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Regner med at dere har kjørt banen på Playstation før dere drar ned ? Det er hvertfall absolutt å anbefale, for dere skal ha en del runder på banen før dere begynner å huske svingene og beste sporvalg..... Uansett, dere får ha lykke til der nede....det er en sinnsykt snadder bane å kjøre, og mye rått å se på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Her har du noen tips: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... Crburgring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Har ikke S2000 oljeintervall på noe sånt som 50.000km? I så fall burde det ikke være noen fare å kjøre litt mer enn 6.000km, selv om det er mange som bytter så ofte på BMWer.. der er tross alt normalt oljeintervallet en brøkdel av Honda sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Lykke til nedpå der Cato (cmn)! TA BILDER! Og les gjennom den safty siden "what you need to know about The Ring" FØR du drar nedover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Da er det avgjort! Jeg og en kamerat reiser til Nürburgring med Honda'n. Drar på lørdag. Noen spesielle tips? Og et lite spørsmål; jeg har kjørt 600 mil siden olje og -filterskift. Bør jeg skifte olje og filter før turen, eller er det greit å skifte etter?? Alle tips tas mot med stor takk! Litt misunnelig her nå.... Men skift oljen. Det er en såpass annerledes kjøring bilen skal ut på nå enn den opplever til vanlig (sannsynligvis) at frisk olje bør være på plass. Ha på noe skikkelig olje og. Castrol TWS anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hva med Mobil1 0w40? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen Malerbakken Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Hva med Mobil1 0w40? Jeg sleger både Mobil og Castrol produkter, men ville uten tvil benytet Mobil produktene. Castrol driver med så mye fake markedsdføring at jeg blir skeptisk til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg ville bytta olje og filter uansett før avgang mot ringen. Motoren din kommer til å se svært høye temperaturer nedover i Tyskland (det er hetebølge nedover om dagen) og det blir skikkelig glovarmt for olja med fullt trykk på ringen i tillegg. Se på det på denne måten: 500-600 kr i et oljeskift med filterbytte er en veldig billig garanti mot motorhavari med de kostnadene det medfører (samt at du enten må taue bilen hjem, eller levere den til et verksted der nede). Ta også med en liter eller 2 med ekstra olje av samme type nedover, du bruker som regel litt olje på turen, og du bør toppe opp oljenivået i motoren før du kjører utpå banen pga G-krefter som presser olja vekk fra pickupen til oljepumpa (den suger luft i ekstreme situasjoner hvis ikke nivået er høyt nok). Sjekk også lufttrykk i dekk, og fjern løse gjenstander i bilen og bagasjerommet. Hvis du treffer et autovern i 100 km/t++, så vil du ikke ha verken basskasse eller CD-skiver flyvende mot deg. Ta med hjelm og solbriller, drikk mye vann (ikke brus/energidrikker osv, drikk rent vann 3-5 liter om dagen). Start rolig og bygg opp tempoet etterhvert. Kjør kun en runde av gangen i begynnelsen. Husk at en runde på ringen er som 10 runder på rudskogen, men det er ca 180 svingkorreksjoner til høyre og ca 180 til venstre. Du vil bli sliten! Ikke press deg eller bilen hvis det kommer noen bakfra, bruk blinklys tidlig, slipp folk forbi og se heller på sporvalget til bilen foran. Så lærer du noen smarte triks helt gratis. Det er alltid en raskere bil/fører enn deg på banen. Hvis du blir frakjørt av en Golf II, aksepter det og se på sporvalget hans. Det kan være en lokal helt som har kjørt der siden han var 18 og han har sikkert også årskort på ringen. Det er rundt 50 mennesker som dør på ringen hvert eneste år, og det tar mer enn 100 runder å bli kjent med banen. Ringen er en bane som ikke tilgir, det er dårlige avkjøringsoner og mye betong og autovern rett inntil asfalten. Du må også betale pr meter for autovern du ødelegger/skraper borti, jeg tror prisen er 5000kr pr meter! Få også sjekket kjølevannslanger for buler/sprekker, bytt bremsevæske (eller få den sjekket), sjekk klosser og skiver (ta evt med et ekstra sett klosser nedover, det er mange småverksteder som kan gjøre jobben der nede hvis det trengs, selv sent på kvelden). Gor tur og lykke til med kjøringa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2006 Kjør forsiktig... S2000 er ikke forutsigelig før den slipper i svingene, men det vet du sikkert allerede... Det vet jeg. hehe. Slipper veldig fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Juli 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2006 Se på det på denne måten: 500-600 kr i et oljeskift med filterbytte er en veldig billig garanti mot motorhavari med de kostnadene det medfører (samt at du enten må taue bilen hjem, eller levere den til et verksted der nede). Ta også med en liter eller 2 med ekstra olje av samme type nedover, du bruker som regel litt olje på turen, og du bør toppe opp oljenivået i motoren før du kjører utpå banen pga G-krefter som presser olja vekk fra pickupen til oljepumpa (den suger luft i ekstreme situasjoner hvis ikke nivået er høyt nok). Sjekk også lufttrykk i dekk, og fjern løse gjenstander i bilen og bagasjerommet. Hvis du treffer et autovern i 100 km/t++, så vil du ikke ha verken basskasse eller CD-skiver flyvende mot deg. Skifter olje og filter i morra. Går vel for Mobil 1 ettersom det er det som er på bilen nå. Ingen fare for løse gjenstander og cd-plater osv; det er det ikke plass til... hehe Har et sett med bremseklosser, så tar med de og et par liter ekstra olje. Men er hjelm påbudt for å kjøre der med bil?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 20, 2006 Share Skrevet Juli 20, 2006 Jeg anbefaler deg til å lese gjennom dette "leserbrevet" fra Ringen: http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=74532 MASSE bilder og linker til sider omkring Ringen! (Sett av minst 1 time på denne.) Hentet fra M5 forumet. www.nurburgring.org -> http://www.nurburgring.org.uk/beginners.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå