Gå til innhold

330 XI ulyd bakstilling


espen lysholm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har slik bil?

Har lest litt på forumet om dette, men ingen tråder som omhandler XI modellen.

Jeg kjøpte denne bilen for ca 14 dager siden og har nå oppdaget at det er en svak ulelyd i bakstillingen (kardangen?) når jeg holder hastighet på 80 km/t.

Hva kan dette være og hvordan kan man bli kvitt lyden. Bytte olje på kardang? Overhaling?

Bilen har kun gått 100.000 km

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt 3 forskjellige E46. riktignok 320, men alle har hatt en uling fra diffrensialen. bilene hadde da gått ca 65 000, 80 000, og 125 000. så det er jo mulig at dette er en svakhet på E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e e46 318i .. på den har det vært uling i bakakselen de siste 2-3 årene helt til i dag.. da smalt det.. tror de har hatt litt problemer med bakakselen.. hos meg har bare ulinga blitt verre å verre.. bilen har bare gått 144000km, å alle sørvicer er fulgt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjørt 3 forskjellige E46. riktignok 320, men alle har hatt en uling fra diffrensialen. bilene hadde da gått ca 65 000, 80 000, og 125 000. så det er jo mulig at dette er en svakhet på E46.

manuell?automat? har dette noe å si tror dere? kanskje manuell sliter mere på diffen? eller hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har e e46 318i .. på den har det vært uling i bakakselen de siste 2-3 årene helt til i dag.. da smalt det.. tror de har hatt litt problemer med bakakselen.. hos meg har bare ulinga blitt verre å verre.. bilen har bare gått 144000km, å alle sørvicer er fulgt..

Du kjørte på Rudskogen... og så... ?... :? ... vil du gjøre oss den tjenesten å fortelle oss eksakt hva du gjorde med bilen før bakakselen som du skriver "smalt"... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei!

Jeg har hatt bilen inn og ut av BMW siste 3 måneder for å få finne kilden til ule lyden. Mitt forslag var som jeg skrev i begynnelsen av tråden kardangen etter bl.a å lest på div forum inkl dette.

EMM Sport (BMW - uavhengig verksted) og Strandveien Auto (BMW - merkeverksted) var skjønt enige om at det var fordelingskassen til 4wd. Delen ble bestilt og 18000 kr skulle rep koste hos Strandveien som var billigst!

Så begynte vi.....

Fordelingskassa til 4wd ble byttet.

Resultat: ingen endring

Så ble det forsøkt bytting av lager mellom fordelingskasse og aksel.

Resultat: ingen endring

I dag hentet jeg bilen etter lagerbytte.......nå har BMW endelig lokalisert feilen til å være kardangen. Med andre ord mye jobb av BMW til ingen betaling..

At de ikke skal høre på kunden eller iallefall sjekke/luke bort feilen!?!?

Nå har de byttet olje på kardangen. Det er jo et tappert forsøk som mest sannsynlig ikke har noen hensikt. I morgen får jeg pris på ny kardang og det blir nok dyrt.

Jeg har hørt at taxi biler som har rullet halve jorda ofte får ule lyd i kardanger. Der brukes et type smørestoff som tilsettes oljen i kardangen og fjerner ule lyden. Noen som vet hvilket stoff dette er og om det er skadelig for kardangen på lang sikt?

Forøvrig noen som vet hva som forårsaker uling i kardangen? Kan den plutselig bryte sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...