Gå til innhold

Har noen bilder/inspirasjon til bagasjeromstereo?


Anbefalte innlegg

ja, da er 745 kjøpt, og det gjennstår kun å hente den, noe som skjer på mandag.

Driver nå å planlegger litt hva jeg skal gjøre med bilen.

En av tingene som skal gjøres er å bygge stereo i bagasjerommet (profft, ikke sånn fullfart/lappverk)

Så da lurte jeg på om noen her har noe bilder eller inspirasjon å komme med her for å gi meg noen blikk i hvordan jeg kan bygge stereoen :)

Skal inn 2 stk 15" subber, 2 stk 12" subber, 2 monoblokker for å drive subbene, og en firkanals/sekskanals forsterker for å drive de resterende høytalerne i bilen. :)

Bygging av stereo er langt frem i tid, men tenkte det ville være greit med litt inspirasjon så jeg kan fundere litt på bygget mitt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn 2 stk 15" subber, 2 stk 12" subber, 2 monoblokker for å drive subbene, og en firkanals/sekskanals forsterker for å drive de resterende høytalerne i bilen.

Utrykket ''proft'' og dette hører nok egentlig ikke sammen med mindre du får tıl noe andre ikke får til. Bestem deg for om du skal gå for 12'' eller 15'' Om du alt har dette selg dem og kjop deg 2stk eventuelt 1stk bra bass.

İnspirasjon kan du finne her www.sounddomain.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Ja ikke le av meg anngående stereo.. :oops:

Første gang jeg skal bygge skikkelig!

Men det jeg legger i profft er jo rett og slett "omgivelsene" stereoen skal plasseres i.

Altså at jeg kommer til å ta meg god tid til å bygge om hele bagasjerommet med MDF-plater, og lydisolere bilen godt, samt trekke alt sammen opp i fint stoff/vinyl eller noe.

Tar gjerne imot tips til hva som skal ned i bagasjerommet av høytalere og forsterkere!

Det burde ikke være den dyreste stereoen på markedet.

Maks budsjett på 2000-3500kr pr sub eller noe.

Vil ha 15" tommere for at det skal se stort og kraftig ut på en måte, for bilen er jo temmelig stor, så å kun putte inn ett par 8" tommere eller ett par 10"tommere blir liksom "for lite"..

Men selvfølgelig, det skal jo funke minst like bra som det skal se ut!

Noen som har noe bra oppsett til meg eller?

Stereo til 15-25 000kr.. Det er budsjettet.

Spilleren må ta DVD og Mp3 og alle de viktigste tingene, da det skal inn en skjerm eller to i bilen også etterhvert.

Takker for tips og tilbakemeldinger!

Som sagt: Jeg er ny innenfor stereobygging, så hvis noen her kan hjelpe meg med å pønske ut hva som er best å ha i denne bilen, så er det til stor hjelp! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...