c_ellef Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Kjøpte bilen min for snart 2 år siden. Det lyser Service i instrumentpanelet lang vei, nå til og med med en klokke foran. Kanskje jeg burde ta hintet da Jeg har byttet olje, oljefilter og luftfilter med jevne mellomrom. Jeg trenger ikke full service på en 13år gammel bil. Men jeg vil gjerne ta service på kritiske ting. Som for eksempel bremsene. Hva burde jeg be verkstedet om å se over? Eller kan jeg bare kjøre litt til før jeg trenger å sette den inn?
Fredrik Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Kjøpte bilen min for snart 2 år siden.Det lyser Service i instrumentpanelet lang vei, nå til og med med en klokke foran. Kanskje jeg burde ta hintet da Jeg har byttet olje, oljefilter og luftfilter med jevne mellomrom. Jeg trenger ikke full service på en 13år gammel bil. Men jeg vil gjerne ta service på kritiske ting. Som for eksempel bremsene. Hva burde jeg be verkstedet om å se over? Eller kan jeg bare kjøre litt til før jeg trenger å sette den inn? Kritiske ting som et verksted burde sjekke på en så gammel bil er etter min mening bremser, rust og ikke minst bensintilførselen. Ellers er rutinerte mekanikere gode til å spotte bilens generelle tilstand... og det kan du kanskje også ta notis av...
hartvix Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Du finner iallefall full oversikt over hva som gjøres på BMW Inspektion 1 og 2 her: http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=27 Selv tok jeg full Inspektion 2 når jeg kjøpte min. Koster mye penger selvsagt, men synes det var greit å gjøre når jeg ikke visste noe om bilen fra før.
antiloop Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Hva var prisen på Inspektion 2 når du gjorde det?
hartvix Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 5000,- hos EMM sport i Trondheim. Det var uten skift av bremsevæske, men inklusiv en liten reparasjon av selvjusteringsmekanismen til håndbrekket.
antiloop Skrevet Juli 22, 2006 Skrevet Juli 22, 2006 Det var mindre enn jeg forventet Sikkert dyrere for femmern..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå