Hakon Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Jepp... prøvekjøring av bil er altid moro, og denne gangen ble det en 1-serie.. jeg hadde helt klart preferert en 130i men siden de ikke hadde den inne (og siden de ikke stolte på meg virket det som) ble det en 116 fra Autozentrum! Opplevde bilen som relativt god rent kvalitetsmessig (innvendig først og fremst) ting satt på plass og føltes stødig... bilen var utstyrd med ett elendig stereoannlegg, men jeg lot meg ikke affisere og hygget meg over de sportslige ekstrautstyret bilen hadde ... hhv sports-ratt som var fint, og sports-stoler som gav mer støtte enn det man trenger i en 116.. Jeg visste at motoren var slapp. Ikke noen overraskelser der... men når man kjørte normalt og ikke pushet føltes den helt adekvat og egentlig nesten sterk nok. Det var først når jeg bestemte meg for å la det gå litt mer hurtig at bilen ikke klarte å levere... 6500 i 1 og 2 .. det ble likevel ikke noen heftig opplevelse. vel gikk den opp i fart, men det var mer som å stirre på en klokke... sekundviseren beveget seg, men det var ikke noe sjarmerende skyv slik Mini Cooper leverer. Kjørte på noen riktig svingete veier og det var da det gikk opp for meg hvilken fin bil det egentlig var. Riktig morsomt å ta svingene og bilen oppførte seg meget godt. På vanlig vei føltes det som en vanlig bil, mer eller mindre, men på svingete morsome veier ble den ganske leken. Nettopp tilbakelagt 2600 km i en 06 Passat 2,0 TDI og sammenliknet med den, rent dynamisk sett, var BMW'en milevis unna målt i ren moro. Man merket godt at bilen lett kunne klart en kraftigere motor, og for bilgale mennesker ville man savnet det de gangene man ønsker å more seg. Alt i alt syns jeg 116 var en kjempeflott bil. Mye morsommere enn jeg trodde, ok plass og kvalitetsfølelse ( milevis foran en X3 mht kvalitet i alle fall) grei motor, grei gearkasse... men fikk veldig følelsen av at denne bilen lett kunne klart mange flere hester uten problemer. Her er noen bilder av bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Artig! Syns faktisk denne bilen er ganske stilig! Var det ikke noen som har et prosjekt på gang med å putte m3 eller m5-motor i denne lille bilen?? Noen som husker hvem det var? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2006 Artig! Syns faktisk denne bilen er ganske stilig! Var det ikke noen som har et prosjekt på gang med å putte m3 eller m5-motor i denne lille bilen?? Noen som husker hvem det var? må i alle fall gå jævlig bra med N52B30 motoren.... tror det er en jævlig morsom bil... agile and brisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Sikkert morsom å kjøre, ihvertfall et knakende godt alternativ til den populære bilen med samme navn som en viss sport. Designmessig syns jeg det styggeste på denne bilen er bakdørene/vinduene og d-stolpen. Hva er det de har tenkt på egentlig? Er totalt mislykket i mine øyne. Fronten har jeg klart å venne meg til etterhvert (men det har tatt tid). Spionbilder av 3-dørsutgaven overrasket meg veldig i positiv forstand. Syns den så mye bedre ut i profil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2006 Sikkert morsom å kjøre, ihvertfall et knakende godt alternativ til den populære bilen med samme navn som en viss sport. Designmessig syns jeg det styggeste på denne bilen er bakdørene/vinduene og d-stolpen. Hva er det de har tenkt på egentlig? Er totalt mislykket i mine øyne. Fronten har jeg klart å venne meg til etterhvert (men det har tatt tid). Spionbilder av 3-dørsutgaven overrasket meg veldig i positiv forstand. Syns den så mye bedre ut i profil. Vinduene sitter veldig langt oppe på døren, og det er litt synd egentlig... blir ubehagelig å lene underarmen mot karmen (noe jeg liker) For øvrig samme problemet med E60, mens E32'en er akkurat passe lav... er vel av moten det nu.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
binlarsen Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 HAHA. gudd Plaga av at vinduet mangler 1cm fra å bli borte nedi døra når jeg kjører vinduet helt ned på min Z3 Mcoupe. Det irriterer meg faktisk. Får jo blodpropp etter 30 sekunder med armen hengende ut vinduet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 jeg syns den bilen er direkte stygg! men har aldri testet en . så kjøre egenskapene er sikkert 100!. men smaken er som bak! hvordan hadde verden vært vis alle var like hehhe dagens visdomsord Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-olsen Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Artig bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Artig! Syns faktisk denne bilen er ganske stilig! Var det ikke noen som har et prosjekt på gang med å putte m3 eller m5-motor i denne lille bilen?? Noen som husker hvem det var? SSPreformance skal ta nye M5 motoren(V10'ern) og smelle i en 1serie ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2006 jeg syns den bilen er direkte stygg! men har aldri testet en . så kjøre egenskapene er sikkert 100!. men smaken er som bak! hvordan hadde verden vært vis alle var like hehhe dagens visdomsord Jeg er litt enig med deg... baken er det noe snodig med... den er ikke helt til å forstå seg på.... kanskje vi venner oss til den.. var uansett jævlig god å kjøre.. så da kan man jo vurdere hva man syns er viktigs.. men det er jo en fordel at man liker bilens utseende også.. tror 1-serien hadde vært mye flottere som en coupè... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 For min del hadde jeg uten tvil vært i markedet for en 120i hvis jeg hadde hatt behov for en bil i denne størrelsen. Jeg har kjørt både 120d og 120i... og jeg mener at 120d nesten ble for mye av det gode... 120i virker mer harmonisk til daglig bruk. E87 har vesentlig bedre kjøreegenskaper enn E46... 1-serien kjører som på skinner. Hvis man virkelig ønsker å finne ut hvor hurtig utviklingen går skal man ganske enkelt gå direkte fra en E36 til en E87... den opplevelsen er rimelig avslørende... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juli 24, 2006 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2006 tror jeg er litt enig med deg i det... en middels sterk bensin rekke 4 passer nok meget godt. Må være en veldig morsom vinterbil... var veledig lett å håndtere sladd med bilen merket jeg... noe HELT annet enn 7'ern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. 323 Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Fader'n kjører en 118d, og jeg må bare si at kjøregleden er STOR. I forhold til 323 min, syns jeg kanskje at den blir litt tamm, så jeg skulle gjerne ha testa 120d eller bens utgaven. På vinterføret er den supermorsom. Hvis man kobler ut "DTC", kommer smultringene i fleng, bare ved å gi litt gass å tråkke på pedar'n! Etter min mening, er komforen sinnsykt god, og kjøreegenskapene likeså. Alt er liksom så tight, og presist. Akuratt som det skal være i en BMW. Sportsstoler er nesten et MØST på disse bilene, og vert penga sine. Når det gjelder utseende, syns jeg at den er et friskt pust i BMW stallen. Klart, er det en stor kontrast til andre BMW modeller, men i forhold til at den er en konkurrent til Golf, Audi A3 og andre småbiler, er jeg ikke i tvil om at 1 serien, tar seg BRA ut Har egentlig bare gode ord og erfaringer å si om bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 synes den kler mørke farger bedre enn den så ubehagelig tidsriktige sølvfargen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Juli 24, 2006 Share Skrevet Juli 24, 2006 Vinduene sitter veldig langt oppe på døren, og det er litt synd egentlig... blir ubehagelig å lene underarmen mot karmen (noe jeg liker) Enig med deg i dette Håkon, samt at bakrute er liten, så gjør det at det er litt uoverskikkelig ved rygging og parkering. Denne bilen må etter min mening kjøpes med PDC . Min svigerrinne kjøpte 116i her i Tønsberg i forrige uke. De har utrolig nok i disse kampanje dager klart å gi 346 000kr for den . Er da utstyrt med full M- pakke pluss det meste av utstyr som kan fåes til denne BMW, men ikke xenon . Utrolig godt vi er forskjellige, gi så mye penger for en 116i, er i mine øyne galskap . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå