Gå til innhold

"Wanli" dekk! Selges ikke mer?


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Har de sluttet å selge Wanli dekk?

Jeg punkterte det ene bakhjulet på bilen min her om dagen. det ble en rift på siden av dekket og det lar seg ikk reparere uten å bytte dekket..

Saken er at dekkene er nesten nye og det blir derfor unødvendig å kjøpe 2 nye dekk når kun det ene er ødelagt! Bortkastede penger! :)

Jeg finner ikke Wanli dekk noe sted. Noen som vet hvor man får tak i det?

Må jeg ta et annet merke så må jeg bytte begge bakdekkene for at egenskapene skal være lik på samme aksel ifølge loven....

Dimensjonen bak er 265/35-18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere om disse dekkene da? http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=R-123389&dsco=29

Hva er forskjellen på de 4 typene som er listet opp her?

dekkonline.jpg

Eller om dere tar et søk på 265/35-18 selv på dekkonline.no og ser hva som er å anbefale :D

Hvordan er det å handle fra dekkonline? enkle å ha med å gjøre? Blir de levert fort? Hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg ta et annet merke så må jeg bytte begge bakdekkene for at egenskapene skal være lik på samme aksel ifølge loven....

Dimensjonen bak er 265/35-18

Reglene sier at dekkene skal ha tilnærmet samme egenskaper, de må ikke være helt like.

Bare å høre med biltilsynet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hastighetstolleransen er også forskjellig på de tre dekkene..

Loven sier at du skal ha tilsvarende dekkmønster på alle 4 hjul. men, du kan ikke ha fire dekk av forskjellig merke. de må være parvis. to like forran/ to like bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanli er livsfarlig på vått føre. det e greit!

Synes Wanli dekkene er fine jeg :) sitter som bare det de!

Nå har jeg parvis like dekk foran og bak.. foran er det andre dekk enn bak..

Men hvilke av de skal jeg bruke på min E39 da? ser de koster akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkene på bildet hadde forskjellige loadindex og hastighetskode.

97 = maksimal godkjent bæreevne 730kilo

93 = maksimal godkjent bæreevne 650kilo

W = inntil 270km/t

Y = inntil 300km/t

Hva bør jeg i tilfelle ta da? noe forskjell på komforten? bilen går i 227 så 270 skulle holde :) hvordan er det med vekta på E39 da? 650 kilo bør vel holde...?

Hvordan er det med de dekkene her i forhold til sporing? Noen som vet eller har noen dekk å anbefale? Sporing er no ordentlig dritt.. De Wanli dekkene jeg har er fine :) sporer ikke i det hele tatt.

Titta litt på de falken dekkene også og ser de har felgbeskyttelse.. hva vil de si? beskyttet mot kantkjøring? Er det en fordel å ha kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bør jeg i tilfelle ta da? noe forskjell på komforten? bilen går i 227 så 270 skulle holde :) hvordan er det med vekta på E39 da? 650 kilo bør vel holde...?

Hvordan er det med de dekkene her i forhold til sporing? Noen som vet eller har noen dekk å anbefale? Sporing er no ordentlig dritt.. De Wanli dekkene jeg har er fine :) sporer ikke i det hele tatt.

Titta litt på de falken dekkene også og ser de har felgbeskyttelse.. hva vil de si? beskyttet mot kantkjøring? Er det en fordel å ha kanskje?

Laver hastighetskode er mer komfortable dekk kan man si sånn i utgangspunktet.

Altså er W dekk mer komfortable enn Y dekk.

Se etter i vognkortet på total tillatt aksellast.

Dersom totalt tillatt aksellast er under 1300kilo kan du bruke 93, og det er jo også bra.

Jo høyere tall og lenger bak i alfabetet du kommer jo stivere bil dekkene å kjøre på.

Jeg har noen Wanli dek på BMW'en og jeg mener da å huske at de har felgbeskyttelse..

Felgbeskyttelse vil si at de har en påstøpt kant som ligger litt utenfor der som er normalt at feigen bygger utenfor dekket.

Dette for at man ikke så lett skal få skraper og steinsprut på felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte for litt over en uke siden 4 stk. Pirelli P6 195/65-15 dekk fra den danske avdelingen av Dekkonline... og leveringstiden var to (2) dager... rimelig hurtig med andre ord. Dekkene er forøvrig en som drøm å kjøre på... fint at E46 318d i sin tid var standardmontert med 15" felger... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...