Gå til innhold

diesel-prakk

Bjorns
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har en ide om hva som plager min -99 525tdsa? Med ujevne mellomrom kommer plutselig glødelampa inn og all trekk-kraft forsvinner i ett par-tre sek. Diagnose viser def. dieselpumpe en gang, neste gang feil i mengderegulering, så ingen feil!!! Kan det være ukontakt i noe ??

Gode råd er ikke så dyre som ei ny pumpe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, men det er jo moro da så lenge d funker. Diesel-guruen som kjørte diagnose mente d va r en del havari på pumpene når de var montert i Audi A6, Opel Omega og MB290, men hadde ikke vært borti noe krøll i BMW?!?! Samme pumpa, men hva som var grunnen visste han ikke.

Høres rart ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp skifta mate pumpe på min 318 tds.

Da var det slik att den stoppa og glødetegnet kom fram etter lenger tid med fult gasspådrag.

Dette var spesielt med lite diesel i tanken.

Den ligg i tanken og kostar 1900 av BMW.'

Kan ta vekk setet og sjekke om det er lyd av den kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, men det er jo moro da så lenge d funker. Diesel-guruen som kjørte diagnose mente d va r en del havari på pumpene når de var montert i Audi A6, Opel Omega og MB290, men hadde ikke vært borti noe krøll i BMW?!?! Samme pumpa, men hva som var grunnen visste han ikke.

Høres rart ut spør du meg.

Samme pumpa på de tidlige modellene av E34en, ikke på nyere mente jeg på....

Har vær endel tull med pumpene til BMW også ja, selv på E39...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, må vel bare prøve meg fram. Håper å finne en løsning, har en nabo som mente jeg kunne montere diagnosemaskin i bilen og kjøre med den til feilen oppsto, og så lese av, men det kan jo ta mange uker til neste gang. Det er noe PRAKK!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...