Gå til innhold

-Sammy's 325iCLR


 Share

Anbefalte innlegg

Bilde12copy4aa.jpg

Modell: 1994

Farge: Hellrot

Motor: M50b25

Gir: Orginal 5 trinn, Luke clutch

Diff: OEM 25% LSD

Eksos: Bastuck fra cat og bak.

K&N innsatsfilter

Dekk: 215/45, 235/45

Felg: Borbet T 8.5/9.5x17" ET35

Senket: 60/40

KW v1 Inoxline

Powerflex i hele understellet

Rieger bakrutesenker

Rieger øyelokk

Lumma CLR stylingkit

FK lykter med AE

OEM Røde/hvite baklykter

Ukjente grøftelys, type linse.

M Look el. speil m/blink

97' Facelift grill

M-tech lister

El. vinduer

Varmede spyledyser

18-knappers OBC

Pioneer AVIC X1R

Pioneer TSW 3004SPL 12"

2x US Carvor 4-kanaler

Hele greia startet med å hente inn en brukt e36 325i fra Tyskland.

bilnmin_3.jpg

Den såg ganske strøken ut innvendig og utvendig, meget fornøyd med kjøpet.

119-1991_IMG.jpg

bilnmin_2.jpg

Felgene er så å si feilfrie, ikke et kantsår.

bilnmin_1.jpg

Eksosanlegget er fra Bastuck og er rustfritt. Lager skjønn sekserlyd.

Bilen ble hentet inn i August 05, og holdt som den var på bildene over, frem til 3dager før Gatbil Rudskogen i år. Innen da hadde komplett Lumma CLR styling blitt innkjøpt - settet er komplett foruten vingen da den ble litt dyr. Men panseret ble ombygd til CLR med lufteriller, ny facelift front ble kjøpt, nye angeleyes-lykter, nye øyelokk/lyktesenkere, bakrutesenker, M-lister, alle gummipakninger/lister og dørstoppere ble kjøpt nytt, og nye BMW merker :) M3 speil kommer etterhvert.

Først var det å montere alt før lakkering for å se om det ble nødvendig med noe tilpassninger. Men siden Lumma har såppass høy kvalitet på det de gir fra seg så ble det ikke noe problemer. Alt passet bolt-on. Fangere og sideskjørt er av glassfiber.

120-2001_IMG.jpg

119-1990_IMG.jpg

119-1989_IMG.jpg

119-1988_IMG.jpg

119-1987_IMG.jpg

119-1986_IMG.jpg

Bakfangeren greide jeg å glemme å avbilde i byggeprosessen, var rimelig stresset i denne perioden .

Bilen ble levert på lakkering uka før Gatebil julitreffet. Planen var egentlig samme orginalfarge (hell-rot) med noe effekt i toppen. Jeg hadde forestillt meg rød base med oransje og gull effekt. Men lakkeringsverkstedet fikk ikke tid til å gjennomføre en slik lakkering før treffet. Så da foreslo den svært så greie lakkereren at han kunne mellomslipe hvert lag med lakk og legge "noen" lag ekstra med klarlakk. For å kompansere for at jeg ikke fikk fargen jeg ville ha. Men jeg må ærlig innrømme at jeg er meget fornøyd med utfallet. Den er -blank- meget blank :)

3 dager før vi dro nedover mot Rudskogen holdt vi på i nærmere 40 timer med montering av alt dill og dall. Det var ikke alt som gikk som smurt, bl.a. pakninger på vinduer foran. Det var noe hærk.. fortsatt et vindu som ikke fungerer som det skal. Vi var 4-5 som jobbet så å si døgnet rundt. Var 2 timer søvn her og 4 timer der. Ikke noe helsebringende fant vi ut. Men man lærer mye av å gjøre alt selv, man finner egne løsninger, noen bedre enn andre. Sånn er det bare når man ikke har cash til å få proffer til å montere. (fikk vite av "Heinze" lakk og styling firma i Ålesund området at de skulle ha ca 8tusen, ja åtte laken for kun å montere fangere og sideskjørt.) De skulle ha 27tusen norske kroner for hele opplegget. Og det var kun med dønn original lakk! Fokk off tenkte jeg, satte meg i bilen og akselererte noe kraftig ut fra parkeringen deres, lettere irritert og stresset. Bilen måtte jo bli ferdig til Gatebil !

Så løsningen ble Vikebil, lokalt karroseri, lakk og styling verksted.

Vikebil

http://vikebil.no/v1/

Skade og lakk-verksted,

for forsikringselskaper og private.

Salg av deler og utstyr , dekk og

felg , styling, motorer etc om det er

ny eller gammel bil.

Bilsalg og import. Ombygging av biler.

Restaurering og rustsveising.

Alle bilder eller klipp du ser på

disse sidene er enten biler bygd av oss

eller prosjekter vi har vært involvert i,

eller levert deler til.

De har laget M Y E sykt opp gjennom årene. Alt fra fete custom amcars til heftige bimmer cabrioleter. Bl.a den som nå er på førstesiden deres, rød med sølv flammer og et fett seidl widebody kit. Den var å se på Rudskogen, stod nede i svingen bortenfor oss bimmers.no karene.

Men tilbake til min doning, etter alt slitet med montering, svette, tårer og blod så ble den omsider ferdig til at vi kunne sette avgårde mot Rudskogen. Grøftelysene fikk jeg fra et krasjet vrak hos Vikebil, de ble laget festebraketter til, montert og koblet klokken 06:45 morgenen før vi dro :)

Både vi og bilen var ferdig, bare litt teip å pirke her og der så tok vi avgårde.

13-07-06_0910.jpg

13-07-06_0913.jpg

13-07-06_0912.jpg

13-07-06_0909.jpg

13-07-06_0911.jpg

:wink:

Så ble det utstilling på bilen.

----------------------------------------------------------------------------------

Noen fra bimmers.no e39'n er fra Vikebil btw.

120-2044_IMG.jpg

120-2043_IMG.jpg

120-2048_IMG.jpg

120-2047_IMG.jpg

120-2045_IMG.jpg

120-2046_IMG.jpg

Ganske pen rekke synes nå jeg da :)

Flere bilder, etter gnuking med Autoglym Instant Show Shine.

120-2042_IMG.jpg

120-2041_IMG.jpg

120-2040_IMG.jpg

120-2039_IMG.jpg

120-2038_IMG.jpg

120-2036_IMG.jpg

120-2034_IMG.jpg

120-2017_IMG.jpg

120-2018_IMG.jpg

120-2019_IMG.jpg

120-2014_IMG.jpg

120-2032_IMG.jpg

120-2031_IMG.jpg

120-2025_IMG.jpg

120-2024_IMG.jpg

120-2020_IMG.jpg

120-2022_IMG.jpg

120-2021_IMG.jpg

120-2016_IMG.jpg

Gikk over motorrom og jeg :)

120-2030_IMG.jpg

120-2027_IMG.jpg

120-2029_IMG.jpg

119-1999_IMG.jpg

119-1997_IMG.jpg

119-2000_IMG.jpg

119-1996_IMG.jpg

119-1994_IMG.jpg

Det som sørger for lyd i tralla er en Pioneer AVIC-X1R hovedenhet,

noen pioneer høytalere som erstattet de orginale nokia i sparkepanel og hattehylle. Samt en panasonic 18" sub som nå er byttet med en Pioneer TSW 3004SPL 12"

TSW3004SPL,lager.jpg

119-1991_IMG.jpg

120-2003_IMG.jpg

120-2002_IMG.jpg

Forsterkere er 2x US Carvor.

Lydfronten skal utvides litt snart, når jeg kommer over noe mer cash.

Vinduer skal sotes, nye felger i 18" og ny eksos med 4 rør bak. Skinninteriør blir heller ikke feil, får se hva jeg kommer over.

Dett var vel dett, tilbakemeldinger er fint. Positive og negative, men noe flambering greier jeg meg uten.

Håper jeg ikke tok overkill med bildene, de var små så jeg tenkte det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bedre passform på glassfiberen, da den ikke vrir og bender seg sånn. Er også mye mer presist konstruert.

Lyktesenkerne er fra coupe ja, han som kjøpte de for meg handlet feil. Og det oppdaget jeg ikke før de var lakkert skulle montere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nylakkert, men Autoglym's Instant Show Shine gav den lekkre "glassfinishen" Jeg vil ikke anbefale den som en erstattning til vanlig "smøre-på-voks" for den holder seg ikke lenge. Men til å ta bilder er den ypperlig, hvis man ikke har hele dagen til å gnuke på ordentlig vis.

autoglym_showshine.jpg

Sprayes på og poleres lett med en mirofiberklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...