Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg gir full gass i 4. el 5. gir på rundt 1800 o/min og oppover, oppfører bilen min seg litt merkelig. Den gir på først, men så merker man en liten vibrasjon (kan kjennes som om clutchen slurer litt f.eks) og bilen roer ned akselerasjonen (forbruksmålernålen går også ned). Jeg holder fortsatt fullt pådrag, og bilen akselererer for fullt igjen, men kort tid etter skjer det samme på nytt. Dette fortsetter frem til et turtall på ca. 3000-3500.

Er det noen som har en idé om hva dette kan skyldes?

Har for ordens skyld en 320 d -00 mod, med manuelt gir og 136+ hester (kn-filter og effektanlegg). Det har vært slik en stund.

mvh

Tom Erik Gregussen

Skrevet

e har også det samme på min 320d 02 mod men jeg fikk det etter den ble chippet. men jeg har det bare en gang på litt over 2000 omd. virker som pumpa kutter et lite øyeblikk.. har du innsatts filter? hvilket effektanlegg? merker du noe forskjell?

Skrevet

har kn-innsats. Har tatt ut filter og vasket det nylig, men det har vært slik en god stund. Har remus effektanlegg, men har hatt både kn-filter og eff-anlegg siden jeg kjøpte bilen. Kjøpte den på høsten, og hadde den på service rett etter jeg kjøpte den, så antok at effektkurven var slik, men har i det siste blitt mer oppmerksom på den lyden/følelsen jeg får i bilen i det det skjer. Virker på en måte som om den prøver å gi maks, men innser at det er noe som ikke fungerer optimalt, så den korrigerer seg inn, for så å prøve på nytt.

Skrevet

ok, har og kn innsatts, håpa å finn kon filter te den men har ikke funn enda. korsn e lydn av effektannlegge??

kanskje et bmw verksted kan koble seg opp me data maskin vesst de prøva den, at de da kan få nå indikasjon på ka som skjer når du gir på.

Skrevet

ja, skal ha den på autozentrum i oslo den 17.august, så regner med jeg finner ut av det da. Lyden er finfin til diesel å være. Mer bass enn standard, og fin dyp lyd når man ligger og cruiser i 90 :) Betydelig mer snerr i lyden enn standard når man gir på, blir ikke så utpreget diesel som standard.. Og så ser det jo fint ut :)

Skrevet

Luftmengdemåler eller høytrykspumpen er stikkord i denne sammenheng... alternativt kan du prøve dyserens og/eller nye glødeplugger. Hvis du er skikkelig uheldig har du imidlertid et turboproblem... :roll:

Skrevet

På den 320d'n jeg solgte, hadde jeg de samme vibrasjonene/sluringen i 4 og 5 gir som du beskriver. Samme turtallsområdet også. Det var rett og slett clutchen som var litt for dårlig. Jeg fikk dette "problemet" etter at jeg chippet den.

Hvis bilen går urent er jo luftmengdemåleren et kjent problem på disse.

Skrevet

takk for alle svar! :)

Har en mistanke om at det kan være clutchen, men synes det virker litt merkelig at det skal være automatikk i bilen som gjør at den slipper opp på gassen fordi clutchen slurer.

Skrevet
takk for alle svar! :)

Har en mistanke om at det kan være clutchen, men synes det virker litt merkelig at det skal være automatikk i bilen som gjør at den slipper opp på gassen fordi clutchen slurer.

Det er jeg helt enig i og derfor bør du også sjekke luftmengdemåleren... :wink:

Skrevet
har kn-innsats. Har tatt ut filter og vasket det nylig, men det har vært slik en god stund.

Hvis du har et sånt filter kan du være nesten helt sikker på at det er LMM som har tatt til seg oljefilm fra luftfilteret, og dermed er blitt ødelagt.

Skrevet

Har hatt akkurat samme problemet ei stund.

Men har ikke gidda og sjekke hvorfor. Nå har den begynt og bli litt tung og starte hvis den er kald. Så skal ta diagnose i morra.

Han som solgte bilen skiftet luftmengdemåleren for to tre år siden. Da hadde bilen oppført seg slik, så regner med det er den. Dette har vel sannsynligvis ført til dårlig forbrenning og nesota plugger siden den er litt treg og starte nå. Eller hva tror dere folkens???

Skrevet
Hvordan bytter man LMM? jeg har samme problemet på min 320D. 2000mod

Skal gjøre det på min 01 320d i kveld. Men regner med at det er en enkel operasjon, helt frem til programmeringen: man må til BMW verksted for å programmere LMM.

Skrevet

Vært på strandveien auto i dag. Ble sittende og vente i to timer. De klarte ikke lese diagnose skikkelig på bilen og ville ha mer tid for og feilsøke. Kjipe greier åss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...