Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Du må huske på at jeg har kortere gir enn deg.

Andregiret mitt tilsvarer førstegiret ditt, tredjegiret mitt tilsvarer andregiret ditt bare pittelitt raskere. Så er det vel strammere wastegate og et par mm mindre turbo på M102 originalt enn det er på M106, kombinert med det lavere slagvolumet som sikkert påvirker pittelitt hvordan ladetrykket oppfører seg. Men er ikke til å legge skjul på at ladetrykket synker og er enig med deg i at det er mellomregisteret det virkelig drar.

På 3000rpm begynner det å lade, ved 3500rpm har jeg fullt ladetrykk og ved ca 4000-4500rpm har jeg maks effekt før draget begynner å avta etter 5000rpm. Den siste biten opp mot rødmerkinga synker trykket og det føles ut som det går skikkelig tregt før neste gir legges inn og draget kommer for fullt igjen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det skulle ikke være noe problem ihvertfall.

Eneste du må huske på er at du får litt magrere blandingforhold når du blander i E85, ettersom man trenger ca 25-30% fetere blandingsforhold for å kjøre med 100% E85 har jeg hørt.

Hvis du kjører med 20-30% E85 på tanken så tror jeg det skal gå fint.

Er ihvertfall det jeg kjører med på min og syns det funker greit. Du må nesten bare prøve deg litt frem og se litt ann hva du selv føler er best for motoren. Trenger ikke nødvendigvis å være mer safe for motoren i og med at motoren vil gå magrere hvis du ikke gjør noe med innsprøytningen. I mitt tilfelle syns jeg ihvertfall det var bedre at motoren gikk et par prosent magrere enn at det var tenningsbank, for det er vel det som er mest skadelig vil jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og hvordan løser du problemet med at E85 har et høyere oktantall enn 98 blyfri? Disse to har jo to forskjellige tenningspunkt. Bare dette vil være med å lage en ustabil forbrenning.

Korrekt meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de har forskjellig tenningspunkt har jeg ingen formening om men det vil ikke bli ustabil forbrenning med at man blander litt e85 på tanken, blandings forholdet på tanken vil være stabilt og tidspunktet for gnisten er jo "fast". Har ikke hatt noe problem med det ihvertfall og eventuelt går det jo ann å vri på fordeleren for å flytte tenningstidspunktet litt, noe jeg ikke har eksperimentert med.

Vært innom forhandler i dag å bestilt ny toppakning hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...