Gå til innhold

'


///MoePower
 Share

Anbefalte innlegg

Da skal det sies at jeg fått prøveskilter til bilen, så søndag blir det både prøvekjøring og oppmøte på BMW treff i Tromsø i helga :)

Har av skam for å stille opp med stygge lykteglass fiksa litt på de.

Starta med å ta av lykteglassene, slik ser reflektorne ut (bra altså):

Bilde1087.jpg

Lykteglassene slik de var:

Bilde1085.jpg

Pussa med 80 papir (pussa også vekk uthevede bokstaver/tall da dette ble "cleenere"):

Bilde1083.jpg

Pussa med 280 papir:

Bilde1084.jpg

Pussa fort med P1000 våtslipepapir:

Bilde1088.jpg

Hatt på et par litt dårlige lakk klarlakk:

Bilde1089.jpg

Montert på bilen:

Bilde1090.jpg

Ble ikke 110% perfekt den lakken, men dette var bare en penere løsning enn den som var nå som bilen skal på treff, skal videreutvikle lyktene etterhvert, vent og se.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leksuslykter? Nei takk.

Tid sted, penger? Dette gjør man da på en dag. :P

Du vil neppe bruke mere enn 100-150kr totalt i allefall.

Og ikke trenger du proff lakksprøyte heller, jeg brukte spraylakk, dette blir selvfølgelig ikke fullstendig like bra som proff lakk og slikt, men er du veldig nøye og legger på mange, mange lag, så blir det neeesten like bra. :)

For de som ikke har soting eller riper i glassene, som bare vil gjøre matte lykteglass blanke, så trengs det kun å rubbes litt med P1000-P1500 (gjerne enda mere) og deretter ha på klarlakk, så blir de som nye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har jeg da engang fått vett i skallen og gått igang med bilen igjen.

Har kjøpt nye sveisedeler.

begge hjulbuer bak, og begge "stiverne" på innerskjermene fremme:

Bilde1192-1.jpg

Har begynt fremme først, slik så det ut:

Bilde1194-1.jpg

Slik ble det etter litt kapping. (må finskjære litt til nå, og slipe vekk/sandblåse den rusta som ligger igjen):

Bilde1190-1.jpg

Den til venstre er den gamle, den til høyre er den nye:

Bilde1191-1.jpg

Ikke så hyggelig med all den rusta, men jeg skal finslipe det jeg ikke kapper vekk, så den skal bli rustfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde1203.jpg

Som dere sikkert ser, så har jeg kappa bort enda litt mere :)

Og slipt vekk den verste rusten, av det som lå igjen.

Skal sandblåse og sveise dette sammen igjen iløpet av uka.

Må bare få kompressoren hjem, samt få i hus noen ekstra platebiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo bedre ut allerede enn hva det gjorde :D Litt spinkelt kanskje :o Ser forøvrig ut som om der har vært folk før som har vært mindre heldig med det de har gjort. Tectyl på bart metall eller rett over rust? :roll: moralen får være: tectyl kan skjule mye rart...

Men dette blir nok bra. Så fin ut den innerskjermbiten fra veng(?). Resten er vel ikke umulig å lage selv? Regner bare med det er det du skal kjenner jeg deg rett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kappet på en måte som gjør at jeg kun trenger å bøye og knekke litt på platebitene jeg skjærer ut før jeg sveiser de fast, så de skal jeg lage selv.

Ser ut for at det har vært lappa her før, på begge sider fremme, og det er tydeligvis det som har gjordt vondt verre, for jeg tror nemlig det har vært smurt techtyl på bart metall her!

Og den moralen din, den tror jeg stemmer ganske bra jeg.

Nå må jeg også bytte fremre delen av gulvet på begge sider inne i bilen :shock: (har jeg funnet ut ved å kikke under mattene) men de kan jeg HELDIGVIS skjære ut fra 728`a å sveise inn, på den bilen er ikke de delene så rustne, litt overflatisk, men sandblås fikser det meste! :D

Men mye arbeid blir det ihvertfall.. :?

2 stk innerkjermer, 2 stk gulvbiter og 2 stk hjulbuer å bytte ut/sveise før jeg kan si meg ferdig med rusta.

En liten trøst er jo det at ikke jeg er alene om å finne rust, er jo en del her på forumet som gjør nettopp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bilde1343.jpg

Her har jeg da sveiset igjen det store hullet som var.

Dårlige sveiser, men ikke enkelt med tynnplater og elektrodeapparat, beste er vel å bruke MAG. :?

Har med litt hjelp fra min far også formet ei ny plate til resten av innerskjermen (der jeg har kappet) så skal sveise den fast snart.

Har også tatt ut seter, midtkonsoll og isolasjonsmatter, driver å skraper asfaltplater der for øyeblikket.

Beklager at jeg er dårlig å komme med oppdateringer og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ut til at det blir bra dette her.

Finere sveiser enn jeg får til iallefall :lol:

Har både plater og sveiseapparat, men enten er det latskap eller dårlig motivasjon som gjør at jeg aldri kommer igang så jeg får lært meg greiene :lol: Var veldig artig og interessant når jeg faktisk måtte låne sveiseapparat rundt om, så kjøpte jeg meg et sjøl.... Sååå ble det ikke kjekt noe mer.

Prøvde med elektrodesveis på E28n, det brant mer hull enn det lappa, så måtte få en kamerat til å sveise det bra igjen med "vanlig" sveis.. :lol:

Må forresten si at jeg synes de svarte blinklysa framme passer sykt bra. Selv om det er uoriginalt og blabla, så synes jeg faktisk at det er ganske fint :P

Så... Stå på og alt sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...