///MoePower Skrevet Juni 3, 2008 Forfatter Skrevet Juni 3, 2008 Hvis det er de sorte blinklysene mine i grillen fremme du sikter til så var de allerede farget sorte da jeg kjøpte bilen. Jeg syns de er penere enn orange som en begynnelse, derfor lar jeg de være foreløpig selv om jeg har orange glass liggende til bilen. Etterhvert satser jeg nok på å få tak i hvite blinklysglass fremme. Får mer stil over bilen da, men enn så lenge beholder jeg på de sorte som sagt. Når det gjelder 40 profil så går det helt greit å kjøre på, man kjenner selvfølgelig sår og skader i asfalten mer med disse dekkene og ikke minst merker man at de sporer litt mer men det er ikke så mye at man ikke overlever. Bilen har til fordel for lavprofildekkene ikke særlig stive dempere og er fin å kjøre. Må selvfølgelig kjøre mer forsiktig nå enn på andre dekk, men det er noe man venner seg til vil jeg tro.
Der Barockengel Skrevet Juni 3, 2008 Skrevet Juni 3, 2008 Hvis det er de sorte blinklysene mine i grillen fremme du sikter til Det var det. Etterhvert satser jeg nok på å få tak i hvite blinklysglass fremme. Får mer stil over bilen da, Da er vi enige - jeg tror hvite glass vil være veldig kledelig sammen med gråfargen din. Takk for synspunktene på hvordan det er å kjøre med 40-profil.
///MoePower Skrevet Juni 4, 2008 Forfatter Skrevet Juni 4, 2008 Erfaringer er til for å deles. Har foresten en til 7`er på lur som jeg iløpet av sommeren skal starte en prosjekttråd om Noen kjenner nok igjen den fordi jeg tidligere har holdt på med den, og den er definitivt ikke et godt utgangspunkt.. Enkelte ser vel ikke meningen med at jeg i det heletatt går igang med den igjen, men det er bare tiden som vil vise hva som skjer og ikke skjer med den.
Der Barockengel Skrevet Juni 4, 2008 Skrevet Juni 4, 2008 Har foresten en til 7`er på lur som jeg iløpet av sommeren skal starte en prosjekttråd om Hei, hei, hei - enda en? Har du begynt å bli litte granne overmodig nå, eller? Neida, tuller. Det kan aldri bli for mange overlevende E23er. Jeg antar at det dreier seg om den røde kameraten her: Pen bil, egentlig. Noen kjenner nok igjen den fordi jeg tidligere har holdt på med den, og den er definitivt ikke et godt utgangspunkt.. Enkelte ser vel ikke meningen med at jeg i det heletatt går igang med den igjen, Ja, men mange ser ikke meningen med å bruke masse tid på gamle, rustne biler i det hele tatt. Så hvorfor bry seg om hvis andre synes det er en dum idé - til sjuende og sist handler det om hva du selv synes - og om å strekke grenser, og bli enda bedre til det du var god til fra før. Ved å lese gjennom andres prosjekttråder har jeg funnet ut at det går an å finne inspirasjon til egne planer, og ikke minst å lære masse av andre; hvor lang tid tar prosjektene, hva er de største problemene undervegs, hvor lett er det å gå lei, får man for liten plass undervegs - alt dette lærer man masse om fra en prosjekttråd. De aller beste trådene er de som i tillegg har mye bra bildemateriale av enkeltoperasjoner utført undervegs - og jeg vil vel inkludere din prosjekttråd blant de med bra bildemateriale. Som de sier, et bilde kan si mer enn tusen ord Så, om du vil plage deg selv ennå mer, og bestemmer deg for å redde ennå en E23 fra den visse død, kommer du nok jeg til å bli en fast leser av den tråden også.
///MoePower Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Skrevet Juni 5, 2008 Det er nok den røde "kameraten" der ja Den har ikke vært i bruk på årevis og er veldig rusten. Det er mye som må byttes på den, som blant annet hjulbuer, skjermer, støtfangere og slitedeler, samt at det må sveises en del. Men den starter og går og kan fint forflyttes for egen maskin! Slik så den ut da jeg tok noen bilder av den tidligere i vår: (hadde start på den etter mer enn et år i dvale da) Tidligere har den vært helt uten front også, men den ble skrudd sammen igjen like før bilen ble satt bort for et par år siden: Som dere ser så er det stortsett bare skallet igjen av den bilen men jeg har alle delene liggende til den, så her er det bare å "kose" seg... Skal komme tilbake med mer om den bilen når jeg etterhvert oppretter en egen prosjekttråd om den.
Astri Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Ser ut som du har litt av en jobb foran deg der ja...
Der Barockengel Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Ser ut som du har litt av en jobb foran deg der ja... Det går sikkert så bra så - hvis du kikker på interiørbildet over, ser du at førersetet bør ha nok mønsterdybde til å holde en god stund til også.
///MoePower Skrevet Juni 5, 2008 Forfatter Skrevet Juni 5, 2008 Ja, det har faktisk en og annen pigg igjen også.
///MoePower Skrevet Juni 8, 2008 Forfatter Skrevet Juni 8, 2008 All klaring er god klaring Dette er fremme: Når det gjelder støtdempere, bremseskiver og kalippere skal jeg etterhvert pusse de ned og lakkere de, sånn at jeg blir kvitt rust og ikke minst får det til å se litt penere ut.
///MoePower Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Skrevet Juli 12, 2008 Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Har ihvertfall lagt ut en film på youtube av bilen her: http://www.youtube.com/watch?v=wvEF_rxbwwQ Også har jeg startet oppussingen av 728'a her: (den røde) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=85399
H_Vatn Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 begyner og bli pen denne 745en nå. må senke den litt foran. også har jeg komplett bøffelhud intreiør liggende til 85 mod. nesten strøkent. send med en pm om du er interisert;)
///MoePower Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Skrevet Juli 13, 2008 Planen er å senke den litt ja, har bare ikke penger for øyeblikket. Kunne godt tenke meg bøffelskinn-interiør, sålenge det er elektrisk og i bra stand men heller ikke det har jeg penger til. Begynner å jobbe neste uke, riktignok som lærling men vi får se om jeg ikke klarer å skrape sammen noen kroner etterhvert.
Der Barockengel Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Har ihvertfall lagt ut en film på youtube av bilen her: http://www.youtube.com/watch?v=wvEF_rxbwwQ Ikke verst hyllest til en klassiker det der - jeg likte til og med musikken. Men, jeg begynner å se fram til at du får skiltene på bilen, og kan presentere noen levende bilder av 80-talls fantomet ditt - kanskje noe á la denne videoen:
///MoePower Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Skrevet Juli 14, 2008 Lenge siden jeg har oppdatert her nå. Har ihvertfall lagt ut en film på youtube av bilen her: http://www.youtube.com/watch?v=wvEF_rxbwwQ Ikke verst hyllest til en klassiker det der - jeg likte til og med musikken. Men, jeg begynner å se fram til at du får skiltene på bilen, og kan presentere noen levende bilder av 80-talls fantomet ditt - kanskje noe á la denne videoen: Får kanskje registrert bilen nå i slutten av denne måneden jeg Film kommer det bare jeg får tak i et brukbart kamera, tenkte kanskje noe ala denne filmen kommer til å være inspirasjonskilden for den neste filmen om bilen: Riktignok er det en opel på den filmen jeg linket til nå, men filmen syns jeg er veldig bra laget, ser ut til å vise bilen fra alle dens sider.
Der Barockengel Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Får kanskje registrert bilen nå i slutten av denne måneden jeg I så fall - grattis. Film kommer det bare jeg får tak i et brukbart kamera, tenkte kanskje noe ala denne filmen kommer til å være inspirasjonskilden for den neste filmen om bilen: He-he - når det gjelder bilfilm, har du helt sikkert funnet noe å strekke deg etter der, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå