Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifall noen lurer så står bilen slik for øyeblikket:

Picturesss3.jpg

Picturesss11.jpg

Picturesss12.jpg

Har ikke blitt gjort så mye med bilen den siste tiden, men jeg har lakkert bremsekalipperne sølv og bremseskivene mattsorte:

Picturesss5.jpg

Vinduspusserarmene var rustne, så de pusset jeg ned og lakkerte mattsorte, i tillegg til at jeg kjøpte nye vinduspusserblad:

Picturesss6.jpg

Picturesss8.jpg

Jeg forsøkte med orange blinklys her om dagen:

(Før/Etter)

Pictures147.jpg

Pictures148.jpg

Pictures151.jpg

Pictures152.jpg

Det var alt for nå. :)

• Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Her står 745'n sammen med 728'n: 8)

Picturesss2.jpg

Picturesss.jpg

Picturesss1.jpg

Picturesss14.jpg

728'n skal også restaureres sakte men sikkert, i tillegg til at den fungerer litt som delebil for 745'n i mellomtiden. Får se hvor langt jeg kommer før jeg går lei hele bilen (Veldig mye rust)

Det ligger en prosjekttråd om 728'n også hvis noen er intressert. :)

Skrevet

Ligg unna, ellers får dere hilse på hagla... :wink:

Skal foresten ha prøveskilter på bilen i morgen, så i morgen skal det cruises. :D

Og ettersom bilen snart skal på eu-kontroll og den midtre av de 3 lyddemperne på eksosanlegget var full av lekkasjer, og hadde noe løst skrammel inni seg så endte det opp med at den ble fjernet i dag. Sveiste inn rør imellom istedenfor. (Takk til bror min for stor hjelp med dette!)

Fryktet det skulle bli bare bråk, men det ble faktisk ganske bra.

Lyden ble ikke så forskjellig fra orginalt, litt dypere kanskje men ikke noe mer bråk, fremdeles veldig stillegående.

Så nå er eksosanlegget fullstendig tett under der, og jeg er kvitt en stygg liten "skramlelyd" som var der tidligere når bilen stod på tomgang, og all den stygge putringen fra lekkasjene er det blitt slutt på.

Må si meg veldig fornøyd, og takk for kommentarer folkens. :P

Skrevet

Hadde bilen på eu-kontroll i går, den gikk gjennom med null hull! :D

Og siden vi likevel hadde den på prøveskilter så ble det jo litt kjøring utpå ettermiddagen/kvelden. :)

Veldig fornøyd med bilen, mye power ute å går når turboen begynner å lade.

Opplevde at bilen var på grensa til å spinne seg løs å gå bredt ved hjelp av rent gasspådrag gjennom en slakk sving på tørr asfalt og 245/40-18 dekk bak.

Det var ved nærmere 80km/t det. :)

Skrevet

Grattis m null hull :lol:

Jeg hadde min inne i februar med null hull :D Ække værst d for en så gammal bil... Jeg synes gliset ditt ble penere med orange blinkerser :D

///P

Skrevet

Papirene fra eu-kontrollen:

Pictures1531.jpg

Filmer fra prøvekjøringen av bilen:

http://s19.photobucket.com/albums/b166/ ... dee074.flv

http://s19.photobucket.com/albums/b166/ ... dee073.flv

http://s19.photobucket.com/albums/b166/ ... dee075.flv

På det siste klippet ser dere grunnen til at jeg har litt lyst til å bygge om til manuell, bilen er veldig treg fra stillestående da den passerer 100km/t i førstegiret. Men når turbotrykket kommer flytter det rimelig godt på seg.

På den annen side har jeg også lyst til å beholde automatkassen fordi den fungerer utrolig bra til å være så gammel og er veldig kos å kjøre med.

Bilen skal tross alt ikke brukes som noen herje eller banebil selv om jeg sikkert kommer til å prøve den på bane også før eller siden. Sålenge man har fra 30km/t og opp fungere automatkassen veldig bra, samt at jeg vil tro automatkassen tåler mer enn de manuelle gjør. :)

Merk dere at kjøringen skjer på et klarert sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...