Gå til innhold

Vått på gulv i E36. Fikset!


ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har et vått problem inne i bilen. Etter det har regnet så blir det nokså vått på gulvet inne i bilen, men det er kun på gulvet bak førersetet, fra inntil der teppet går oppover mot bakdøren og utover ca 3 cm... lengden på det våte området er oppmot 20 cm... Det har også rent litt vann ut av proppen under bilen på den siden det gjelder, er dette riktig? Skjedde stort sett etter jeg har kjørt.... Bilen er en 95 modell 320iA sedan.

Jeg trodde først vannet kom via frontruta, takluka eller bakdøra, så jeg spylte bilen GODT disse steder for å se om det ble vått (etter jeg hadde tørket opp inni) men det var fremdeles tørt, helt til det begynte å regne.

Mistenker at det kanskje kan komme via bakruta, men vet jo ikke... noen som har noen lignende erfaringer og vet hva som skal til for å "tette igjen" ?! Kan det fort bli rust av at det renner vann gjennom bilen slik?

Ellers virker det som bilen er i bra stand, ingen ulyder, tight og fin =)

Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis ikke det hjelper så sjekk drenering/pakning i dørpanelet.

Det var et godt forslag... trolig er plastfolien på dørens innside ødelagt... forøvrig et kjent problem på både E36 og E46.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for tips =) Har kommet fram til at det kommer fra døren... så pratet med en på skadeavdelingen ved Tronrud bil og han mente 90% sikkert at det var den plasten inne i døren som måtte fikses/byttes... så da får vi prøve det og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med min E36, EN gang faktisk.. heh skjønner ikke hvorfor.

Kom ut en dag og fant dørken full av vann. tørket opp og spylte MYE vann rundt om for å finne ut om det kom inn noe. Har aldri kommet inn vann mer. Fant aldri ut hvor det kom inn men bilen er knuss tørr nå.. fatte det den som kan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...